PDA

View Full Version : 2 nieuwe cabs (Bag end s12-d)



BeeJee
28 juni 2007, 13:40
Ik heb sinds gisteren 2 Bag ends erbij. Damn, wat klinken die dingen lekker. Superveel definitie en zeer uitgebalanceerd, en wat een druk! Ik heb ook 2 mesa boogie open backs met EV-speakers. T.o.v. die Boogies moest ik mijn volume echt flink terugschroeven. Het knalde anders iets te hard uit die Bag ends voor de repetitie. Mijn planning is om op wat grotere gigs de Bag ends en de Boogies samen in te zetten en zo de voordelen van closed back en open back te combineren. Iemand ervaringen daarmee? En wat zou in jullie ogen de beste opstelling zijn? closed back onderop en open back erop, of andersom en waarom?

Jimi Hendrix
28 juni 2007, 23:45
ik heb geen ervaring met de bag-end/boogie combinatie, maar ben het wat betreft de bad-ends met je eens: zeer goed!

morris
29 juni 2007, 00:09
gewoon even proberen zou ik zeggen.
Probleem lost zich waarschijnlijk zelf op, want na de S12d's wil je de Boogies waaschijnlijk toch niet meer horen ;-)

El Bastardo
29 juni 2007, 07:46
gewoon even proberen zou ik zeggen.
Probleem lost zich waarschijnlijk zelf op, want na de S12d's wil je de Boogies waaschijnlijk toch niet meer horen ;-)

+1 ik vind de bag ends ook stukken beter. Daar zul je heel lang tevreden mee zijn totdat je een keer de PL cabs probeert, dus doe dat maar niet...

BeeJee
29 juni 2007, 20:47
Ik heb afgelopen woensdag alleen over de Bag ends gespeeld. Dat ging zo lekker dat ik er niet aan toe kwam om ze alle 4 aan te sluiten. Komende week eens met alle 4 checken. Open back geeft in principe wel meer spreiding. Ik hoop dus om de druk van closed met de spreiding van open te combineren (uiteraard alleen voor grotere gigs).
Het is dat ik de Bag ends voor een heel goede prijs dichtbij van een bekende heb kunnen kopen en ik door wat spul goed te verkopen wat 'uitprobeer' geld over had, anders had ik sowieso met veel plezier doorgespeeld met de Boogies. Op zich vind ik dat prima cabs. Heb de Bag ends in ieder geval niet gekocht omdat ik niet meer tevreden was over mijn huidige set. Ik was er na een halve repetitie uitproberen wel direct zo tevreden over dat ik meteen gebeld heb om de deal rond te maken (er waren nog meer kapers op de kust). Zeer aangename verrassing! Die PL cabs heb ik nog nooit gehoord, maar daar hoor ik alleen maar lyrische verhalen over. Zijn er mensen hier die ze hebben?

El Bastardo
29 juni 2007, 21:05
Zijn er mensen hier die ze hebben?

Morris, LordRiffenstein en ondergetekende. Waarschijnlijk nog wel meer.

tnijland
1 juli 2007, 23:41
Ik heb ook een keertje Bag-ends gitaarspeakers geprobeerd maar die vielen mij iets tegen. De reden was dat ik gewend was aan Marshall Celestion speakers (70W) die toch voor een behoorlijk deel van het vervormde geluid zorgen.

Met de Bag-ends klonken mijn Mesa Boogie Mark II geluiden ongelooflijk goed (veel mid-sound) maar de Mark I (ik heb een Triaxis;) en de Marshall achtige geluiden (Ernst Rover) klonken ineens veel te neutraal/clean en het lukte niet om dat specifieke Marshall/Fender geluid terug te krijgen. Dit is ook wel logisch als je kijkt naar die enorme conussen. De kasten waren overigens voorbeeldig gebouwd en vooral goed gedimensioneerd.

Het is voor mij juist een reden geweest om ze niet te nemen. Ik had er lang naar gezocht maar voor mij kleuren deze speaker dus eigenlijk iets te weinig. Ik blijf dus toch maar bij mijn zelfbouw kast die tot nog toe niet te evenaren lijkt (zo zie je maar, een goed geluid hoeft niet altijd alles te kosten:)).

BeeJee
2 juli 2007, 00:45
Ik heb zelf ook een Rover. Ik herken wel het neutrale karakter van de bag ends, maar dat zie ik niet als nadeel. Leuk hoe smaken zo verschillen.

maestro_nl
2 juli 2007, 12:49
Bagends zijn niet mijn kopje thee.
Erg dozerig. Geen laag en geluid bleef in de kast hangen.
De Mesa/Boogie Thiele's met EVs klonken veel beter .
Beste combi was 1 Thiele met EV + 1 Thiele met V30.
You can't argue about taste.

BLstriker
2 juli 2007, 16:02
Hey Beejee,


Zou je aanstaande woensdag wel de 2 Boogies en 2 Bag Ends testen?
Is toch 4 x 12. Maak je vrienden mee. Wat betreft de spreiding hoef je niet bang te zijn dat die er niet zal zijn.
In dat repetitiehok van ons bereik je die spreiding redelijk snel.

Dieën andere 2x 2*12 Bogner player.

BeeJee
2 juli 2007, 17:10
Ik zal het toch een keer moeten proberen he:rockon: , dus neem de oordoppen maar mee...:seriousf:

Chiel
2 juli 2007, 17:13
...Geen laag...
Damn! als er iets aan te merken valt aan die BagEnds is het wel dat ze misschien te veel laag hebben!

Heb je zeker een defect setje onder ogen gehad :seriousf:...

Wat betreft die Thiele kastjes, ik vind ze persoonlijk te veel kleuren maar ik ken daarentegen ook twee zeer tevreden eigenaars die deze eigenschap juist de hemel in prijzen. Dus wat dat betreft heb je helemaal gelijk; smaak blijft een subjectief begrip.

BeeJee
2 juli 2007, 19:29
Ik vind de bagends inderdaad ook geen gebrek aan laag hebben. Ze pompen in ieder geval een stuk meer dan mijn open mesa-kastjes.

rjong999
2 juli 2007, 20:00
Ik ben iig jaloers op je, de bag ends staan hoog mijn lijstje!

srv-man
2 juli 2007, 21:04
Heb jarenlang 2 bagends gehad, bevielen prima, maar vond uiteindelijk 2 Mesa/Thiele/EV kastjes lekkerder klinken. De bagends klinken idd veel cleaner, hebben best wel veel laag voor zo'n klein kastje. Maar een Thiele kast met EV kan net zo veel laag produceren als een 4x12, het is maar net wat je zoekt ;-)

De EV vond ik nog te clean, nu zit er een Governor in, nog lekkerder voor mij.
Maar ik ben dan ook vooral een rocker, voor clean klinkt de EV lekkerder.

En Maestro_nl heeft beslist geen defecte bagends gehoord 8-)

tnijland
2 juli 2007, 22:12
De bag-ends hebben inderdaad heel veel laag. Ik heb geen ervaring met de Mesa Thiele speakers maar ik heb zelf ook nog een paar oversized rectifier 1x12" cabinets met 60W Vintage 30 speakers.

Wat mij opvalt is dat de bag-end cabinets toch een stuk strakker klinken hetgeen volgens mij vooral in constructie de zware speakers is te herleiden. Verder zijn de kasten erg klein hetgeen alleen mogelijk is met een perfecte (zwaluwstaart) houtverbinding. De V30 waren veel "warmer" qua klank. Het laag was onderling wel redelijk vergelijkbaar. Wel moet je inderdaad houden van een speaker die vrij neutraal is en je geluid minder kleurt.

muziekschuur
22 september 2010, 01:00
Je hebt bij Bagends iets meer preamp gain nodig...= zelfde resultaat...

Djiszi
22 september 2010, 12:44
Ik speel zelf ook over Bag End speakercabs. Wat een sound komen uit deze kastjes. Ik heb de S12B modellen.Maar ben ook benieuwd naar de PL cabs.

hole
22 september 2010, 14:47
Hoei,

nog meer posts van 3 jaar oud bumpen plz!


(Overigens: BagEnds s12D : fijne kastjes, zelf gehad)

Liquid_Metal
22 september 2010, 18:30
Hoei,

nog meer posts van 3 jaar oud bumpen plz!


(Overigens: BagEnds s12D : fijne kastjes, zelf gehad)

Ik vraag me nog steeds af hoe mensen bij zulke oude topics komen. En altijd zijn het van die loze antwoorden op de beginpost...

morris
22 september 2010, 21:15
dergelijke oude topics niet meer bumpen aub, ik zet er een slotje op.