PDA

View Full Version : so close..! de RC-99



jimihattricks
28 juni 2007, 12:11
maandag bij mijn lokale gitaarboer om wat dingetjes te testen..

toen ik wegging maar es op goed geluk gevraagd oftie nog ergens een Ibanez RC-99 had staan.. tot mijn verbazing zei ie: 'ja, laatst heeft een keyboard-speler er eentje ingeleverd'.. dus ik helemaal blij, maar toen hij ging kijken waar dat ding nu was, bleek het apparaat spoorloos.. :( maar hij kon niet weg zijn

net nog ff gebeld, maar nog steeds niks gevonden.. hopelijk gaat hij me alsnog blij maken..

jimihattricks
29 juni 2007, 10:07
nou t ziet ernaar uit dat hij niet meer boven water komt :(

Ik ben ook maar eens naar andere alternatieven gaan kijken. Mss kunnen jullie me helpen uitvogelen welke het dichtst in de buurt komt van de RC-99 qua sound en mogelijkheden..?

1) Ibanez SC-10
http://www.zikinf.com/_gfx/matos/dyn/large/ibanez-super-stereo-chorus-sc10.jpg

heb begrepen dat deze wel hetzelfde truukje min of meer kan doen, maar ben niet zo te spreken over de constructie van die pedalenreeks... dit zou dus wel een optie zijn, maar dan wel met een gemodificeerde switch of een externe looper of i.d.

2) MXR Stereo Chorus
http://www.jimdunlop.com/files/1153456719_MXR_STEREO_CHORUS_M134_250x185.jpg

veel instelmogelijkheden, kan me niet voorstellen dat je hier geen goed geluid uit kunt toveren.. maar het is geen RC-99.. wel 2ehands wat beter verkrijgbaar

dan is er nog de CS9:
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/regular/9/0/5/238905.jpg

maar die valt voor mij eigenlijk af omdat hij maar 2 knoppies (speed en width) heeft..

andere suggesties welkom.. ik probeer het in de 100-150 euro range te zoeken (of daaronder natuurlijk)

Mitch
29 juni 2007, 10:38
Tja, ik heb (zeker door de Pedalendagen) vrijwel alle gangbare chorussen wel gehoord, maar de RC99 blijft voor mij toch een geval apart.

schizo910
29 juni 2007, 10:43
Zeker weten, er gaat voor mij niets boven de RC-99. Geduld is een schone zaak, en het is het zeker waard...

jimihattricks
29 juni 2007, 10:45
dacht ik al... nouja, dan maar die oogjes open houden en hopen dat er eentje ergens opduikt..

ik zag nog een BC-9 ergens.. maar dat is weer een heel ander verhaal volgens mij..

schizo910
29 juni 2007, 10:46
Ik heb je een PM gestuurd :D

jimihattricks
29 juni 2007, 11:08
*kuch, ahum*

er staan er dus 2 op de duitse ebay te koop momenteel.. maar ik kan op dit moment geen internationale transacties doen.. (en mijn girlfriend ziet ebay helemaal niet zitten) :dontgeti:

ik ga nu heel voorzichtig vragen (moderators don't shoot me!) of iemand hier 1 van die 2 pedalen voor mij hiernaartoe kan halen; tegen een riante vergoeding uiteraard.. ;)

pm me ff als je daartoe bereidt bent..

Quink
29 juni 2007, 11:44
*kuch, ahum*

er staan er dus 2 op de duitse ebay te koop momenteel..

Twee?? Weet je dat heel zeker? Ik weet dat er één te koop staat, maar nr. 2 kan ik niet vinden.

Jimwoud
29 juni 2007, 11:54
*kuch, ahum*

er staan er dus 2 op de duitse ebay te koop momenteel.. maar ik kan op dit moment geen internationale transacties doen.. (en mijn girlfriend ziet ebay helemaal niet zitten) :dontgeti:

ik ga nu heel voorzichtig vragen (moderators don't shoot me!) of iemand hier 1 van die 2 pedalen voor mij hiernaartoe kan halen; tegen een riante vergoeding uiteraard.. ;)

pm me ff als je daartoe bereidt bent..
is deze wat? 137 euro incl verzenden. (http://cgi.ebay.de/Ibanez-Rotary-Chorus-Rc99-Rc-99-scatola-alimentatore_W0QQitemZ230140259575QQihZ013QQcatego ryZ18039QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem)

Ik wil hem best voor je bestellen hoor.

gr Jim

jimihattricks
29 juni 2007, 11:57
is deze wat? 137 euro incl verzenden. (http://cgi.ebay.de/Ibanez-Rotary-Chorus-Rc99-Rc-99-scatola-alimentatore_W0QQitemZ230140259575QQihZ013QQcatego ryZ18039QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem)

Ik wil hem best voor je bestellen hoor.

gr Jim

ik ga je ff pmen

jimihattricks
29 juni 2007, 11:57
Twee?? Weet je dat heel zeker? Ik weet dat er één te koop staat, maar nr. 2 kan ik niet vinden.

http://search.ebay.nl/ibanez-rc-99_W0QQ_trksidZm37QQflocZ1QQfromZR40QQsaatcZ146QQs alicZ77QQsaslcZ2QQsbrexpZWD2SQQsbrhrlinkZintl

zoon van Piet
29 juni 2007, 11:59
de RC99 blijft voor mij toch een geval apart.

+1. van de getoonde opties kan ik van de ibanezzen zegen dat ze anders klinken dan de RC. En persoonlijk zou ik de 9 prefereren boven de 10. Die MXR ken ik niet, heb alleen ervaring met de (prima klinkende) ouwe versie. Maar wie wil er nou een lelijk geel pedaal in zijn bak?

schizo910
29 juni 2007, 12:00
Zoon van Piet, lelijk geel bestaat niet! :D

Quink
29 juni 2007, 12:03
http://search.ebay.nl/ibanez-rc-99_W0QQ_trksidZm37QQflocZ1QQfromZR40QQsaatcZ146QQs alicZ77QQsaslcZ2QQsbrexpZWD2SQQsbrhrlinkZintl

:o Owwwkeeee.... Heb dus wel 10 keer gekeken. Nada.... Heel raar.

Edit: ik zie het al geloof ik. Nr. 2 staat bij Boss, en niet bij Ibanez.

zoon van Piet
29 juni 2007, 12:11
Zoon van Piet, lelijk geel bestaat niet! :D

Mooi geel wel?

schizo910
29 juni 2007, 12:26
Mooi geel wel?

ja, dat wel! :D

jimihattricks
29 juni 2007, 12:52
als alles goed gaat ben ik met hulp van Jim (can't thank you enough) binnenkort eigenaar van een RC-99 :)

schizo910
29 juni 2007, 12:53
;) hey, dus toch raak geschoten, hè?

Mitch
29 juni 2007, 13:11
Zeker weten ? Ze zijn tegenwoordig niet goedkoop meer, maar 137E is wel echt de hoofdprijs. Ik weet niet of je je die andere veiling nog herinnert: $76 ! Je moet 't zelf weten, het is jouw geld, maar je betaalt er écht teveel voor !
Ik ben ook best bereid wat voor je te regelen. Overigens, internationaal geld overmaken is binnen de EU een eitje hoor ! Gewoon aan je bank internationale overschrijvingsformulieren aanvragen, alle benodigde codes invullen en je geld wordt kostenloos binnen ongeveer een week overgemaakt. Zeker met eBay Duitsland zie ik het probleem niet.

jimihattricks
29 juni 2007, 13:20
en of ik weet dat 137 euro de hoofdprijs is..! wat t nog erger maakt, ik krijg net een telefoontje van mijn lokale gitaarwinkel, en ze hebben m gevonden! maargoed, een ebay-aankoop is helaas bindend, dus het moet maar doorgaan dan..

tja, wel balen natuurlijk, maar ook blij dat ik hij eraan komt..

en ik probeer t altijd zo te benaderen:

ik blijf dit weekend lekker thuis, ga niet de kroeg in, dus bespaar ik ook alweer minstens 30euro.. :)

schizo910
29 juni 2007, 13:24
en of ik weet dat 137 euro de hoofdprijs is..! wat t nog erger maakt, ik krijg net een telefoontje van mijn lokale gitaarwinkel, en ze hebben m gevonden! maargoed, een ebay-aankoop is helaas bindend, dus het moet maar doorgaan dan..

tja, wel balen natuurlijk, maar ook blij dat ik hij eraan komt..

en ik probeer t altijd zo te benaderen:

ik blijf dit weekend lekker thuis, ga niet de kroeg in, dus bespaar ik ook alweer minstens 30euro.. :)

Om het goed te maken, die RC99 uit de winkel ook kopen en dan met winst verkopen op E-bay of MP? :D

jimihattricks
29 juni 2007, 13:37
nou, ik weet niet of ik het dan eruit kan halen (wsl niet :)).. maar ik denk wel dat ik die tweede RC-99 ook ga halen..

wat ik dan met de 'reserve' doe weet ik het nog niet, maar het zou zo maar eens kunnen dat ik ooit nog es een backup nodig heb (met die wereldtournee in het verschiet :seriousf: ) en dat dan weer de hele zoektocht overnieuw begint..

dan heb ik er liever 1 achter de hand..

hoe zeggen ze dat? beter 2 te duur betaalde RC-99's in de hand, dan....? :)

:hippie:

jimihattricks
29 juni 2007, 17:33
nou nou wat een turbulente dag, maar uiteindelijk is alles dan toch op z'n pootjes terechtgekomen.. de ebay-aankoop werd geannuleerd (tot mijn opluchting), de RC-99 opgehaald voor 99 euro bij de gitaarwinkel (en nee, ze verkopen de TS-9 niet voor 9 euro daar), en na testen viel een deken van rust over me heen.. ja.. heerlijke chorus :dance:

nu nog wachten op mijn semaphore tremolo en mijn modulatie-keten is compleet (EvH Phase90, FL-99, RC-99, Semaphore.. niet per se in die volgorde)

hier nog een foto van de FL-99 en de RC-99, die laatste, zoals jullie zien een closet classic :satisfie: :

http://img138.imageshack.us/img138/9733/photo0221pi9.jpg

schizo910
29 juni 2007, 18:39
Nou, gefeli!!!

Mitch
29 juni 2007, 19:15
Nou nog een Tube King en je bent het ventje :D
Je krijgt zo een PB van me...