PDA

View Full Version : Valve junior VS. Roland cube 30x



fenderke
28 juni 2007, 11:37
Heuj,

Ik zit al een tijdje te twijfelen tussen twee versterkers nl de roland bube 30 x lijkt me een goeie versterker wat effectjes en tussen de Epiphone valve junior lijkt me cool maar eenzijdig.

Kan ik jullie mening es krijgen ?

Fender Highway One ! Rulez :rockon:

Goeiemorguh
28 juni 2007, 11:48
Nog een leuk alternatief voor de epi vj: http://www.thomann.de/gb/harley_benton_ga5.htm

Zo'n vj is leuk als je veel clean speelt en geen effecten gebruikt, om lekker te scheuren zul je een pedaal moeten gebruiken want om een vj te laten oversturen moet je hem helemaal opengooien en dan is dat ding gewoon veels te hard voor thuis. Met wat pedaaltjes en een vj heb je trouwens wel een hele vette set-up voor thuis :P

MarkS
28 juni 2007, 12:29
Met wat pedaaltjes en een vj heb je trouwens wel een hele vette set-up voor thuis :P

Yep...

http://i194.photobucket.com/albums/z88/Authoring/vj_home_gear.jpg

(Al is de pedalen set-up inmiddels iets gewijzigd)

jimihattricks
28 juni 2007, 12:34
ik spreek uit ervaring, want ik heb beiden hier staan (alhoewel die Cube 30 bij mij nog gewoon Cube 30 en niet Cube 30x heette..);

laat ik het zo zeggen: als ik het nog es zou moeten doen, had ik meteen die Epi Valve Jr. gekocht...

kijk ook eens naar de Peavey Valveking Royal 8, die heeft ten minste een tone en gain control..

maar ook bij deze amp zul je pedalen moeten aanschaffen voor scheur, en een reverb of delay is ook handig want deze versterkertjes met hun kleine kastje (ik heb het dan alleen over de combo) klinken vrij 'droog'..

Pilitev
28 juni 2007, 15:23
Ik heb ook beiden en ik zou ook voor de valve junior gaan + wat pedaaltjes

zeppo
28 juni 2007, 16:41
Ik heb zojuist de Valveking Royal 8 binnengekregen, en ik ben er erg tevreden over!

BB-G
28 juni 2007, 16:51
Ik zou voor de Epiphone Valve Junior gaan; je hebt geen effecten, maar 't klinkt beter. (ik heb ze beide gehad een Epi VJ en een Cube 60, de Cube 60 is van eigenaar gewisseld, de epi krijgt vandaag een upgrade)

jimihattricks
28 juni 2007, 17:23
Ik heb zojuist de Valveking Royal 8 binnengekregen, en ik ben er erg tevreden over!

ik heb 1 van zijn grotere broers, de VK112, bevalt ook super!


Ik zou voor de Epiphone Valve Junior gaan; je hebt geen effecten, maar 't klinkt beter. (ik heb ze beide gehad een Epi VJ en een Cube 60, de Cube 60 is van eigenaar gewisseld, de epi krijgt vandaag een upgrade)

wat voor upgrade..?

BB-G
29 juni 2007, 11:31
wat voor upgrade..?

Ik heb eerder al de uitgangstransfo laten vervangen zodat ik er een 4/8/16 Ohm Cab kan aanhangen. Ook heb ik er een 6dB boostknopje op laten maken zodat de amp iets harder overstuurd. Nu heeft de amp door de verandering van de uitgangstransfo ook meer laag gekregen (hetgeen de amp eigenlijk een klein beetje miste met de stock transfo). Door dit extra laag komt wel duidelijk naar voor dat de stock speaker niet opgewassen is tegen dit extra setje "kloten". De upgrade die ik dus gisteren voorzien had was om er een andere, strakkere speaker in te monteren. (Dit laatste is niet doorgegaan wegens niet 100% overtuigd en heb dan gisteren de beslissing genomen een extra 1x12 Cab type Bogner voor m'n klein duvelke te kopen/maken)

Over de ander 2 modificaties ben ik helemaal lovend en zou 'k eens goede soundsamples moeten van kunnen posten.