PDA

View Full Version : vraagje



Djankie
28 juni 2007, 09:44
Hallo,

Ik heb een fender rumble 100 combo (amp voor bass) en ik wil hierop elektisch gitaar spelen, ik heb een fender gold bass cable erbij:

moet ik een electrische gitaar kabel gebruiken of kan ik mn bas gitaar kabel gebruiken om de elektrische gitaar op mn bass amp aan te sluiten ?

M Kactus
28 juni 2007, 09:55
Hallo,

Ik heb een fender rumble 100 combo (amp voor bass) en ik wil hierop elektisch gitaar spelen, ik heb een fender gold bass cable erbij:

moet ik een electrische gitaar kabel gebruiken of kan ik mn bas gitaar kabel gebruiken om de elektrische gitaar op mn bass amp aan te sluiten ?


Volgens mij maakt het helemaal niks uit of het nu een "baskabel" is of niet, maar een gitaar op een basversterker klinkt echt niet zo lekker.

Valentijn
28 juni 2007, 11:20
is er verschil tussen baskabels en gitaarkabels? nog nooit van gehoord...

En qua geluid... das een kwestie van smaak, er zijn best veel professionele muzikanten (wat meer de studiomuzikanten en ingehuurde muzikanten dan bekende bandleden) die expres over een basamp spelen voor meer body. Ligt er wel heel erg aan watvoor amp je dan gebruikt natuurlijk

Kim Wilson
28 juni 2007, 11:22
..., maar een gitaar op een basversterker klinkt echt niet zo lekker.
Wat dacht je van een Bassman? Mijn broer (Kojak hier op forum) heeft er net één aangeschaft (Bassman 100), en dat klinkt echt als een gek.

M Kactus
28 juni 2007, 11:28
Wat dacht je van een Bassman? Mijn broer (Kojak hier op forum) heeft er net één aangeschaft (Bassman 100), en dat klinkt echt als een gek.

Tja, het was een vlugge veronderstelling van mij dat het geen vrije keuze was om een basversterker te gebruiken. Het leek me eerder dat de TS een basversterker had en liever op een gitaarversterker wil besparen (begrijpelijk).

Natuurlijk kan het klinken, maar ik denk dat een willekeurige gitaarversterker icm een gitaar meer kans op slagen heeft dan een willekeurige basversterker.

Djankie
28 juni 2007, 14:04
hmm oke naja het is omdat mn budget niet al te groot is voor gitaar EN amp, anders had ik er mss wel een amp bij gekocht. Ik ben namelijk van plan om een classic player 60 strat te halen, hoop dat het wel klinkt met een bass amp :)