PDA

View Full Version : B.C. Rich NT series of IT series



MetalAxe
28 juni 2007, 09:18
Ik ben van plan een BC RIch warlock te halen, maar ik ben er nog nie helemaal uit welke serie. De NT schijnt goed te zijn maar dan betaal ik bijna 100 euro voor die floyd die ik toch niet gebruik. De IT is dus bijna 100 euro goedkopen maar is de IT neck wel goed?

DeiDRagonas
29 juni 2007, 00:12
Iedereen schijnt wel een mening te hebben over BC Rich. Mijn ervaring is dat alleen de goedkoopste series van BC Rich niet echt goed zijn (vooral de bronze series is zware elende). Na een afstelbeurtje (wel doen) heb je aan elke willekeurige BC Rich een mooie gitaar met snelle actie. Voor metal tenminste. Wil je er ook mooie cleane sounds uit halen dan heb je echt andere elementen nodig, zelfs bij de duurdere series. Een Warlock koop je nu eenmaal niet voor t mooie clean geluid. Scheuren doen ze prima. Daar komt die iets te droge cleane sound juist weer van pas, want dat klinkt met erg veel gain veel strakker. Wat betreft die neck... Ga gewoon eens proberen of die goed voelt voor je. En kies op gevoel. Ik heb mijn floyd rose systeem gewoon simpelweg vast gezet met een blokje hout achter de brug. Ik heb een hekel aan die zwevende brug systemen. Wat een crap. Ik speel alleen nog maar op gitaren met een vaste brug.

Sterkte met je keus, grt Roy.

Cris
29 juni 2007, 01:03
Gewoon voor de NT gaan!

Die IT is gewoon een bolt-on. Al hou je die 2 naast elkaar zit er een wereld van verschil in. Stuk meer kwaliteit voor dat geld. Voor de paar euries extra heb je een boel meer gitaar. Ik heb er zelf laatst ook één gekocht en ben er super tevreden mee.

ben vanhoof
29 juni 2007, 10:34
Clean valt wel mee als je beide pickups aan zet, en dan de tone tot in de helft draait. Hij klinkt dan wel wat warmer.

Lord Abortion
29 juni 2007, 14:14
De cleans die je uit die BC Rich pickups haalt zijn wel ok hoor, niet super maar wel aanvaardbaar. Nu, 't is een moeilijke keuze tussen die IT en NT, vooral omdat je eigenlijk een vaste brug wil. Normaal zou ik 100% de NT aanraden, maar als je echt geen tremolo nodig hebt is dat ook maar dom.

Ik dacht dat er wel nog enkele reeksen waren met een vaste brug trouwens. Er is in ieder geval die ene met een spalted maple top (geile gitaar), Exotic series is dat dacht ik. Die hebben wel enkel een brugpickup. En verder is er ook nog iets dat Black Art of Dark Art heet, met twee pickups, maar een "solid" finish. Beide hebben een neckthru-constructie. Je kijkt maar eens op de site van BC Rich voor de precieze naam en details.

In elk geval veel plezier met een Warlock! Ik vind dat zelf één van de prettigste body's om mee te spelen. Ze zijn heel praktisch, vooral als je veel beweegt.

DeiDRagonas
29 juni 2007, 15:54
Dat hangt dan van je definitie van een aanvaardbaar clean geluid af denk ik... Ik vind dat BC Rich in verhouding tot een Gibson Les Paul (en ja daar vergelijk ik hem mee, want ik heb beide) gewoon dood klinkt. Als je van een dood en te droog geluid houdt... Ja, dan geeft ie een aanvaardbaar clean geluid.

Lord Abortion
29 juni 2007, 16:30
Les Pauls vind ik clean nu ook niet echt dé referentie hoor ... Of je uit je BC Rich een deftig clean haalt hangt m.i. vooral af van de pickups. En die standaard BC Rich dingen doen dat behoorlijk goed. Met een iets "lichtere" humbucker kan je wel echt mooie cleans hebben. Met iets dat meer in de richting gaat van een Super Distortion is dat moeilijker. Een dood en droog geluid lijkt me nogal sterk. Ik heb zelf 5 BC Riches en bij geen enkele is dat het geval. Het zijn natuurlijk geen massieve blokken hout zoals een LP, maar toch wel redelijk dikke solidbody's. De enige gitaar die een beetje vlak klinkt is mijn Gunslinger met de Bill Lawrence/Ultrasonic pickups, en die pickups zijn dan ook de reden daarvoor. Maar zelfs die gitaar klinkt niet doods.

DeiDRagonas
30 juni 2007, 00:41
Ik bedoel niet te zeggen dat LP's clean zo goed zijn, maar ik heb nu eenmaal allebei, vandaar. Maar wat een LP dus doet... Die "zingt" echt. "It wails" weet je wel... En dat doen die BC Riches niet. Ik heb er drie gehad en nog een aantal meer getest (en dan niet de goedkoopsten). Trouwens, een Gibson LP is voor mij echt wel de ultieme sound. Ook clean. Ik moet uberhaubt helemaal niks hebben van single coils.

grt R.

iwamoto
30 juni 2007, 01:12
ik dacht juist dat IT's neckthrough waren...wat is hier aan de hand?

Lord Abortion
30 juni 2007, 11:10
ik dacht juist dat IT's neckthrough waren...wat is hier aan de hand?

Nope, die zijn gewoon bolt-ons, maar wel vastgevezen op een vreemde manier. De hals loopt aan de body gewoon door, +- identiek aan een neck-through constructie, en de vijzen zitten wat verder. Ik heb er ooit nog een fotootje van gezien, even zoeken ...

Hierzo:

http://i4.photobucket.com/albums/y146/190968/bc20rich20it20warlock20front.jpg

http://i4.photobucket.com/albums/y146/190968/bc20rich20it20warlock3.jpg

http://i4.photobucket.com/albums/y146/190968/bc20rich20it20warlock2.jpg

http://i4.photobucket.com/albums/y146/190968/bc20rich20it20warlock1.jpg

MetalAxe
15 augustus 2007, 09:47
Dan denk ik dat ik voor de NT ga,maar hoe is de nek in het algemeen, want ik ben aan het twijfelen tussen een Jackson RR3,die heeft een super dunne nek en aangezien ik lead gitaar speel is dat wel zo fijn..

CrudeSapphire
27 november 2007, 20:12
Iedereen schijnt wel een mening te hebben over BC Rich. Mijn ervaring is dat alleen de goedkoopste series van BC Rich niet echt goed zijn (vooral de bronze series is zware elende). Na een afstelbeurtje (wel doen) heb je aan elke willekeurige BC Rich een mooie gitaar met snelle actie. Voor metal tenminste. Wil je er ook mooie cleane sounds uit halen dan heb je echt andere elementen nodig, zelfs bij de duurdere series. Een Warlock koop je nu eenmaal niet voor t mooie clean geluid. Scheuren doen ze prima. Daar komt die iets te droge cleane sound juist weer van pas, want dat klinkt met erg veel gain veel strakker. Wat betreft die neck... Ga gewoon eens proberen of die goed voelt voor je. En kies op gevoel. Ik heb mijn floyd rose systeem gewoon simpelweg vast gezet met een blokje hout achter de brug. Ik heb een hekel aan die zwevende brug systemen. Wat een crap. Ik speel alleen nog maar op gitaren met een vaste brug.

Sterkte met je keus, grt Roy.


Ik heb een Bc Rich Warlock die in een starterspack zat, 300 euro voor het hele gedoe [picks, amp, strap ..] en moet zeggen dat ik er heel erg tevreden mee ben![voor metal tog][en ja het is een bronze series]

Was eerst van plan er een setje emg's op te zetten, maar ben blijkbaar tog tevreden met de standaard buckers.

Mijn punt is dat Bc Rich egt nog niet zo slecht is :)

CrudeSapphire
27 november 2007, 20:16
ik dacht juist dat IT's neckthrough waren...wat is hier aan de hand?
Dacht ik ook