PDA

View Full Version : Japanse Squier Stratocaster E-series



Lexvandoef
28 juni 2007, 01:03
Ik heb al een tijdje mijn epiphone les paul standard op marktplaats staan om te ruilen. Nu zou ik misschien met iemand kunnen ruilen die zijn Japanse Squier Stratocaster met een E serienummer, ik dacht uit 85/86 ook op mp heeft staan. Ik heb de search al geraadpleegd, maar er kwam niet heel veel concreets uit.

Ik heb net sinds een maand of 2 een vele malen betere les paul, mijn Orville by Gibson. En na vandaag over een nieuwe epi les paul gespeeld te hebben die lekkerder speelde en klonk dan mijn epi ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat mijn epi toch niet zo heel bijzonder is. Zou het het waard zijn om hem te ruilen tegen die Squier? Hij is origineel op de elementen na, daar zitten nu Seymour Duncan Hot for strat tapped elementen in. Iemand ook bekend met deze elementen toevallig?

Orpheo
28 juni 2007, 01:06
niet doen. van ruilen komt huilen!!

Lexvandoef
28 juni 2007, 01:12
Tsja, dat zou wel eens kunnen zijn, maar goed, als je iets verkoopt en dan er weer iets voor terug koopt dan ruil je ook een soort van he ;)

Bovendien, die epi heb ik in die 2 maanden dat ik die Orville by Gibson heb echt 0 keer aangeraakt. En eern stratje erbij vind ik denk ik wel lekker. Beetje afwisseling he.

Maar thnx voor het advies, ik weet ook dat jij wel een beetje van les pauls houd en dus wel een klein beetje bevooroordeeld ben ;) Maar dat geeft niet, ik voel mij zelf ook het meeste thuis op een les paul, maar ik dacht eens aan wat variatie.

En ik denk ook, als die strat nu niet bevalt, dan verpats ik hem weer voor een les paul ;)

Orgasmocaster
28 juni 2007, 05:27
Ik zou het wel doen! als die squier een beetje is zoals de japanse fenders uit die tijd tenminste.
Ik heb zelf 1 japanse contemporary (22) strat, en die heeft de fijnste nek die ik ooit bespeeld heb!

a.c.
28 juni 2007, 07:21
Ik weet het niet, die E-series zijn qua neck niet echt geweldig. Ik zou goed kijken of hij echt lekker speelt. Persoonlijk vindt ik de nieuwere japanners eigenlijk beter. Ik heb nu een japanse 62 reissue uit eind 90's die veel beter is en even duur was.

Nielsje
28 juni 2007, 09:33
Lex,

ik heb hier een E-serie nummer Fender jap strat (dus geen squir) maar wel zelfde tijdperk. Je mag hem van mij ff proberen als je wenst, mocht dit je eventueel van dienst zijn.

Uiteraard zijn geen twee gitaren hetzelfde, maar je kan je er wellicht een beetje op instellen :)


Niels

zeppo
28 juni 2007, 10:12
Ik weet het niet, die E-series zijn qua neck niet echt geweldig. Ik zou goed kijken of hij echt lekker speelt. Persoonlijk vindt ik de nieuwere japanners eigenlijk beter. Ik heb nu een japanse 62 reissue uit eind 90's die veel beter is en even duur was.
Hier geen enkel probleem met de neck van een japanse E-serie Squier.
Sterker nog: ik vind het een bijzonder goede gitaar.
Even verduidelijken wat je met 'niet echt geweldig' bedoelt! Staat het profiel je niet aan? Frets? Slecht afgesteld? Maple of Rosewood?

guvnor
28 juni 2007, 11:13
Heb ook een E serie Squier gehad en dat was een hele fijne gitaar. De neck was juist een hele goede, erg solide feel en mooi afgewerkt.
Helaas wordt er voor die gitaren tweedehands niet het geld geboden dat ze eigenlijk waard zijn. Ik heb er lang over gedaan om hem kwijt te raken.

zeppo
28 juni 2007, 12:43
Heb ook een E serie Squier gehad en dat was een hele fijne gitaar. De neck was juist een hele goede, erg solide feel en mooi afgewerkt.
Helaas wordt er voor die gitaren tweedehands niet het geld geboden dat ze eigenlijk waard zijn. Ik heb er lang over gedaan om hem kwijt te raken.
Kwestie van aanprijzen: het is een gitaar die in Japan is gemaakt, en op een moment dat ze in Japan bijzonder goede gitaren maakten. De E-serie zit net na de gehype-te JV en de iets minder bekende SQ serie.

Lexvandoef
28 juni 2007, 17:10
He berichtjes :hippie:

Ik heb trouwens zelf een Japanse Fender Telecaster uit '86. Dat is echt een geweldige gitaar. Ik ben benieuwd of die Squier enigszins in de buurt komt, daarom dit topic ook.

Heeft iemand trouwens weleens een japanse Fender en een japanse squier vergeleken?

zeppo
28 juni 2007, 19:39
Heeft iemand trouwens weleens een japanse Fender en een japanse squier vergeleken?
Nope, ik niet, zou het best wel eens willen doen....

the sure thing
28 juni 2007, 20:02
Ja, ik wel... De Japanse Fender vond ik iets beter bespeelbaarder (prettiger hals) dan de Japanse Squier. Qua klank kon ik geen grote verschillen ontdekken. Maar goed: dat is één vergelijking geweest.

Lexvandoef
28 juni 2007, 20:22
Ja klopt, niet alle gitaren zijn hetzelfde enzo. Maar ik wordt op die manier wel alvast een beetje gerustgesteld. 8-)

Braindead
28 juni 2007, 20:43
Ik heb ook een E nummer Squier Stratocaster. Wel een dubbel fatstrat (dubbele humb) Juist de neck is ontzettend fijn. Iedereen die er ooit op gespeeld heeft was meteen verkocht. Enige wat ik wat minder vond waren de pickups, en die heb ik gewisseld voor Dimarzio's. Ontzettend goede gitaar die absoluut mee kan met Japanse Fenders.
Of je de ruil wilt maken, dat is aan jou om te beslissen.

Nielsje
28 juni 2007, 22:13
He berichtjes :hippie:

Ik heb trouwens zelf een Japanse Fender Telecaster uit '86. Dat is echt een geweldige gitaar. Ik ben benieuwd of die Squier enigszins in de buurt komt, daarom dit topic ook.

Heeft iemand trouwens weleens een japanse Fender en een japanse squier vergeleken?

Ah!, maar die japanse Tele van jou zou ik wel eens willen proberen :) Woon je in Delft?

Lexvandoef
29 juni 2007, 00:33
Ah!, maar die japanse Tele van jou zou ik wel eens willen proberen :) Woon je in Delft?


Nog niet, ben nog ik de fase van op zoek naar kamer/huis samen met wat vrienden. Als jij daar woont kan ik hem wel een keer meenemen. Ik ben bijna elke dag op de TU daaro, student enzo :soul:

Ik ga trouwens een afspraak maken om de gitaar te testen, dan zie ik wel of ik het waard vind, feit blijft wel dat ik graag een strat wil, en gek ben op japanse gitaren, en dat ik al een veel betere les paul heb. We zullen zien.