PDA

View Full Version : Pedaal clean=>distortion



Spiroze
27 juni 2007, 22:08
Hey, ik ken niet veel van pedalen maar ik zou er eentje willen kopen die kan switchen tussen distortion en clean. Zover ik weet kun je ook de "hoeveelheid" distortion instellen?! Jullie zullen het mss niet graag horen maar ik ben een grote fan van Blink 182 en Sum41... Dus het zou een pedaal moeten zijn die goed is voor dit genre..

Grtz spiROZE

Hallie
27 juni 2007, 22:13
nou het clean haal je van je versterker af. neem ik aan.
dus wat je zoekt is een distortion pedaal, daarmee kan je de hoeveelheid overdrve of distortion bepalen, en de tone ( warm of schel). dus 1 druk op dat pedaaltje en je hebt distortion, nog een druk op de knop en je hebt het clean.!

maar dat wist je al denk ik :noob: .

nu welk pedaal.
ehm...
hoeveel geld heb je er voor over?

een Boss ds -1 (die oranje) is 50 euro.. maar zeker degelijk en je kan er wel veel mee!

mss hebben andere mensen meer sugesties hier

Ratdawg
27 juni 2007, 23:18
Proco Rat? Nog zo'n klassieker.

Welke gitaar en versterker heb je trouwens? Die spelen ook een grote rol (tenzij je opteert voor een metalzone:satisfie: ).

Spiroze
16 juli 2007, 18:23
Mijn gitaar: Epiphone Les Paul
Mijn versterker: Line 6 (spider edition) 30w

Mijn bedrag dat ik eraan wil geven, maximum 100€...

Het moet vooral goed zijn voor punk of emopunk zoals jullie dat hier noemen :p =>blink 182, sum 41, green day...

grtz

Slammers
16 juli 2007, 18:36
Waarom koop je dan geen Line 6 FBV2, of misschien een FBV4. Daarmee kan je switchen tussen de kanalen van je versterker dus ook tussen clean en het distortion kanaal wat er op zit. Mits je het geluid van dat kanaal mooi vind anders zou ik zeker kijken naar het Boss pedaaltje die Hallie gaf.

Link van FBV2 (http://line6.com/footcontrollers/fbv2.html)

robert-gitarist
16 juli 2007, 18:37
Ik zeg, Boss OD-3. Tweedehands zowiezo te vinden voor een eurotje of 50 á 60.

BlackSun
16 juli 2007, 19:01
Waarom een pedaaltje ervoor als je zelf al distortions in je amp hebt zitten ?

Tip is al gegeven: gewoon een switcher(is dus in pedaalvorm) voor je Spider kopen. Een pedaaltje voor de spider zal waarschijnlijk niet beter klinken (pedaaltje voor een modeling versterker = bah).

Dastard
16 juli 2007, 19:12
Marshall Jackhammer :-)

David1223
16 juli 2007, 22:22
Als je een pedal zoekt,

Boss DS-1 Distortion (€50) Of mischien Proco Rat, Proco Turbo Rat, Proco You Dirty Rat.

Kijk eens op http://www.ratdistortion.com/soundsamples.php

glasbier
16 juli 2007, 22:50
shiny?
+2

almarvk
17 juli 2007, 09:06
Gezien de gear en gezien de ervaring op effectgebied zou ik gaan voor een Boss pedaaltje. Anyone will do the trick, maar ik denk dat de optie van Robert wel een goede is.