PDA

View Full Version : Hoe monteer je een tremolo bigsby op een tele



oscarito
27 juni 2007, 19:28
ik ben een beginner die erg veel van gitaarspele houd en wil dus een elektrische kopen en ik heb eens keer op een tele met tremolo bigsby gespeeld en wil dus ook zo eentje kopen maar,hoe monteer je dat op je tele??

remcol
27 juni 2007, 23:33
Voila: http://www.youtube.com/watch?v=bN2MLRbIC5M

;)

Spitfire
27 juni 2007, 23:48
In dat filmpje, maakt dat echt zóveel verschil qua tone? Want het is ook echt een wereld van verschil als je dat wat hij aan het begin speelt vergelijkt met dat op het eind.

Nocki
28 juni 2007, 09:53
Ik wordt er zelf wel enthousiast van... :)

jorrit
28 juni 2007, 10:05
hij speelt met zn vingers in het eerste filmpje en het tweede met een plectrum. ook heeft ie of zn switch op een andere stand of andere instellingen op de versterker.. beetje jammer...

M Kactus
28 juni 2007, 10:13
hij speelt met zn vingers in het eerste filmpje en het tweede met een plectrum. ook heeft ie of zn switch op een andere stand of andere instellingen op de versterker.. beetje jammer...

Ja, de switch dacht ik ook al te zien. Maar het blijft toch wel een erg geil ding!

omni
28 juni 2007, 10:21
Ik zit met hetzelfde; ik heb het filmpje niet helemaal afgekeken, maar de truc zit hem vooral in de brug. De nieuwe brug is veel hoger dan de standaard brug en verandert daarmee de hoek die je snaren maken met de hals. Je zal dus de neck moeten shimmen om het verschil weer teniet te doen.

bass blom
28 juni 2007, 10:22
ik liet ook meteen t filmpje laden om te kijken naar voor en na..
viel me ook op dat hij voor alles dempt
en na alles nouja veel, uit laat klinken
beetje vaag
wel leuk om het allemaal op video te doen
maar doe het dan goed!

Rutger
28 juni 2007, 10:23
t Is niet zo ingewikkeld hoor. Je moet er voornamelijk op letten dat je de zaak goed uitlijnt, en vooral de brug zelf.

Overigens heb ik de studs voor de brug niet gebruikt. De brug valt namelijk heel ruim in de studs, niet zo netjes als bij een LP brug, en steunt op een tweetal verstelbare pinnen. Het raakvlak tussen brug en studs is dus minimaal. Daarom heb ik de brug direct in de body gestoken voor een betere trillingsoverdracht.

ACSlater
28 juni 2007, 11:07
Het geluidsverschil is duidelijker bij het filmpje van hem waarin hij een Bigsby B7 op een Epi Dot Studio zet. Dan speelt hij aan het begin en einde tenminste hetzelfde.

oscarito
28 juni 2007, 11:39
Voila: http://www.youtube.com/watch?v=bN2MLRbIC5M

;)
heel erg bedankt :rockon: keep on rockin