PDA

View Full Version : Danelectro



Hallie
27 juni 2007, 18:37
ik heb dit nog niet voorbij zien komen, en omdat danelectro niet echt duur is ben ik toch wel nieuwschierig.

wat vinden jullie van danelectro in het algemeen?

en nu de vraag(omdat ik er niet echt veel van kan vinden): is er een delay van danelectro?
zoja, iemand die het ook heeft bespeeld?

Groet
G-

Hallie
27 juni 2007, 19:55
helemaal niemand die ze gehoord of gezien heeft?

nielsduursma
27 juni 2007, 20:02
helemaal niemand die ze gehoord of gezien heeft?
Vast wel, beetje geduld kan ook geen kwaad he?

De delay van Danelectro heet de reel echo trouwens, om toch maar even behulpzaam te zijn.

robert-gitarist
27 juni 2007, 20:07
Enne de slapback echo ofzo? Reverse delay hebben ze.. Ze hebben wel aantal van die dingen. Nooit echt in verdiept. Maar ze zien er wel cool uit.

Hallie
27 juni 2007, 20:09
maar er is er nog 1 geloof ik.. Pb & J (delay)

iemand gehoord?

ze lijken me aantrekkelijk! :noob:

zjanke
27 juni 2007, 20:31
Ik heb een PB&J gehad. Fijn geluidje wat met veel duurdere delays mee kan met maar een heel groot nadeel. Er zitten twee modes op, long en short en als je hem aanzet staat ie altijd in long mode. Hiermee wordt ie in een klap heel geschikt voor een rock&roller die hem altijd aan heeft staan en de rest kan er niet zo veel mee. Twee keer trappen als je een beetje delay moet hebben (en goed mikken op die kleine knopjes!) is niet handig...

Hallie
27 juni 2007, 21:37
Godver!. was ie duur trouwens?

ik wil geen mega delay.. ik wil een bijna geen delay snapje(voor solo's).. gewoon een beetje beetje. net merkbaar dat er iets door je geluid heen zit. :p

zjanke
27 juni 2007, 22:32
Ik heb er ooit 60 euro voor betaald geloof ik (toen de dollar nog een heeeeel stuk hoger stond).
Als je hem wil gebruiken voor een subtiele delay in solo's moet je geen PB&J kopen, kijk dan naar zijn grote broer (reel echo) als je perse een Danelectro wil.
Veelzijdig voor een klein beetje meer? Line 6 echopark!

Ratdawg
27 juni 2007, 23:21
Kijk anderes even naar de Dan-Echo. Die schijnt nog niet heel slecht te zijn. Kreeg indertijd nog goeie kritieken. Ondertussen zijn ze hem terug beginnen maken ook.

jimihattricks
28 juni 2007, 10:06
goedkoop en ook 'ok':

http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/kuvat/efektit/ibanez/de7.jpg

'66 special
28 juni 2007, 10:38
Ik heb de Reel Echo. Is niet slecht, maar sinds ik een band echo heb wordt ie niet meer gebruikt, aangezien de band echo zoveel beter klinkt.
Nieuw vind ik hem te duur.

EuroCinema
28 juni 2007, 22:46
Mijn vader heeft zo'n lichtpaarse delay van Danelectro en krijgt daarmee echt een super sixties sound.

Hallie
29 juni 2007, 09:55
bedankt!, maar... bij musiciansfriend staan ze rond de 20-25 dollar dacht ik.
dan zijn ze in euro's toch wel onder de 40 euro.. of heb ik dat verkeerd?

dan zijn het dus wel goede effecten voor die prijs?

want behringerschijt is ook tussen de 20-40 euro.

:satisfie:

rocker_71
30 juni 2007, 12:05
Ik heb een Danelctro Cool Cat chorus en die klinkt best wel goed. Ik moest even wennen aan de Cadilac vormgeving, maar begin zelfs dat wel mooi te vinden.

boss
30 juni 2007, 12:47
bedankt!, maar... bij musiciansfriend staan ze rond de 20-25 dollar dacht ik.
dan zijn ze in euro's toch wel onder de 40 euro.. of heb ik dat verkeerd?

Hey Hallie, als je iets wil omrekenen van de ene valuta naar de andere dan is Google je vriend!
Vul dit in in het zoekveld bij Google en je antwoord komt te voorschijn!!
25 $ = ? euro

treblemaster
30 juni 2007, 14:25
Ik heb een aantal danelectro pedaaltje en ben er zeer over te spreken. Ik heb de daddy'o overdrive en die gebruik ik altijd. Veel mee opgetreden en heeft me nooit in de steek gelaten. Ik heb ook de pastrami overdrive (mini pedaal) en die is super voor dat solid state distortion sound van Black Flag (wel een beetje een one trick pony ;)).

Ik heb ook de Danecho:
http://www.gear4music.com/prodimg/danecho_200.jpg
Ik heb 'm destijds gekocht omdat ie redelijk goedkoop was, ie goed klonk en ik hou wel van die retro look. Ik gebruik 'm niet echt veel en als ik 'm gebruik is het om een space echo te simuleren (zover dat lukt). Denk aan de dead kennedy's of richting joy division. Ik ben er tevreden over, maar heb 'm niet met veel andere delay's vergeleken.

EuroCinema
1 juli 2007, 15:13
Er is trouwens een winkel in het centrum van Rotterdam die er heel veel op voorraad heeft. Speelonk?

edit: ja, speelonk: http://www.speelonk.nl/N_frame.html?http://www.speelonk.nl/
vanaf 47 euro per pedaaltje zo te zien.

Swan
1 juli 2007, 17:03
promusicstore.nl in Rdam ook volgens mij...
in amerika zijn die danelectro echt super cheap, jammer dat ze hier nog redelijk prijzig zijn... weer net teveel om aan zo'n plastic ding uit te geven IMHO

Nellyrocks
1 juli 2007, 23:41
Ik heb een real echo. Groot onhandig ding maar klinkt te gek. Er zit geen tabfunctie op en dat is voor veel mensen een bezwaar. Ik wilde juist iets dat heel simpel is en dat issie. Ik heb er wel 100 euro voor betaald.

Wat ik vooral leuk aan dat pedaal vind is een "warp" functie. dat simuleerd een uitgerekt tapeje. Een eufel dat bij echte tape echoos voor schijn te komen al je een bandje te lang gebruikt.