PDA

View Full Version : V30-probleem



swift05
27 juni 2007, 17:21
Hoi

Ik zit met een probleempje. Ik speel met een ESP-LTD Viper over een Peavey 5150 met 2 Marshall 1936 cabs. Klinkt supervet!

Een tijdje geleden hoorde ik iemand over dezelfde set spelen, maar hij had een combinatie van de gewone G12T-75's met een V30. Klonk nog vetter! Nu kon ik een tijdje geleden 2 Celestion V30's op de kop tikken voor een goei prijsje, en die heb 'k dan ook gekocht. Ik heb dan uit elk cabinet 1 G12T-75 gehaald en er 1 V30 bijgestoken. Ik heb dus nu in elke 1936-cab 1 G12T-75 en 1 V30 zitten.

Gisteren voor de eerste keer met deze set gerepeteerd en het klinkt helemaal niet vet meer! Hoe kan dat? Normaal gezien zou je toch denken dat je sound mét V30 vetter zou moeten klinken dan met de gewone G12T-75? Nu heb ik het tegenovergestelde. Een schel geluid, al m'n bas weg, belachelijk veel feedback,...

Help me, aub...

bass blom
27 juni 2007, 17:34
heb je ook geprobeerd in de ene cab V30 en de andere 75's?
ik had 2 cabs met 75 en 65 om en om en heb dat onlangs gelijk getrokken.
daardoor werd mijn geluid veel duidelijker.
het is niet onmogelijk dat die 2 verschillende speakers in 1 cab elkaar ongunstig beinvloeden.

Speeddemon
27 juni 2007, 17:38
Kan het niet verkeerd gesoldeerd zijn ofzo, dat er een phase-probleem is?

Lacrymosa
27 juni 2007, 17:55
Het klinkt idd als een fase probleem
check even of de plussen wel aan de plussen vast zitten (als ze parallel staan)
of anders of de plus wel aan de min zit (als ze serie staan)

ben vanhoof
27 juni 2007, 18:14
Wordt dit mixen veel gedaan? Ik ben ook vanplan om in mn lc cabinet 2 v30's kruislings te plaatsen. Valt dit aan te raden?
Moet je buiten de speakers vastschroeven en de draden solderen nog op veel dingen letten?

steph
27 juni 2007, 18:41
Vriend van mij heeft in zijn buik 2x V30 en 2x greenbacks gekruist ziten, en wil niets anders meer.
In mijn combo heb ik nu ook 2xV30, klinkt beter dan 1 V30 in combinatie met H30.

Nocki
27 juni 2007, 19:03
Klinkt idd als een fase probleem.

pak even een 9 vol batterij en hoe die tegen de kabel aan. plus op plu min op min. (of andersom. maakt niet uit)

beide speakers moeten dan naar buiten of naar binnen bewegen.

ale de een naar binnen beweegt en de ander naar buiten staan ze uit fase. is de ohmage van beide speakers gelijk?

groetjes

Nocki

zjanke
27 juni 2007, 19:10
Vriend van mij heeft in zijn buik 2x V30 en 2x greenbacks gekruist ziten, en wil niets anders meer.
In mijn combo heb ik nu ook 2xV30, klinkt beter dan 1 V30 in combinatie met H30.

[kaap topic]
Jij hebt toch een TSL? probeer eens een V30 met een CL80

[/kaap topic]

the sure thing
27 juni 2007, 23:41
Nee hoor, klinkt 100% als een fase probleem. Beide speakers werken elkaar tegen. +1 voor Nocki

Speeddemon
28 juni 2007, 20:49
Nee hoor, klinkt 100% als een fase probleem. Beide speakers werken elkaar tegen. +1 voor Nocki
+1 voor mij, ja! :sneaky:

:chicken: :cooler:

Kaboemba
29 juni 2007, 09:15
Klinkt idd als een fase probleem.

pak even een 9 vol batterij en hoe die tegen de kabel aan. plus op plu min op min. (of andersom. maakt niet uit)

beide speakers moeten dan naar buiten of naar binnen bewegen.

ale de een naar binnen beweegt en de ander naar buiten staan ze uit fase. is de ohmage van beide speakers gelijk?

groetjes

Nocki

Kijk dit zijn de trucjes waar ik op wacht, dankbaar.

Enne speed, jij hebt serieus een minderwaardigheidscomplex, denk smileys en je leven wordt een stuk makkelijker.

Speeddemon
29 juni 2007, 11:48
Kijk dit zijn de trucjes waar ik op wacht, dankbaar.

Enne speed, jij hebt serieus een minderwaardigheidscomplex, denk smileys en je leven wordt een stuk makkelijker.
Ik heb gewoon nogal een sterk 'ere wie ere toekomt' gevoel. :chicken:

En ja, het is moeilijk mensen in je kop te laten kijken, ik weet het. Maar als zo'n halve noob mij gaat vertellen (in dat Vox vs. Cube draadje) dat ik een versterker niet goed kan instellen, ondanks 14 jaar ervaring onder m'n riem, dan jeukt 't. :angry:

My bad, ik heb nog geen koffie op en ik stik van de gewrichtspijnen (Slayer-pit bij Graspop = big no-no. :rockon: )

Nocki
30 juni 2007, 15:29
Speedy was idd gewoon eerder. 10 punten voor speedy.
De tip van de batterij is gewoon heel erg handig. 10 punten voor mij.
de overige 5 punten die te verdelen zijn gaan naar de topic starter voor het starten van een topic wat eens niet ging over open of closed back... :)

Kaboemba
30 juni 2007, 17:11
Speedy was idd gewoon eerder. 10 punten voor speedy.
De tip van de batterij is gewoon heel erg handig. 10 punten voor mij.
de overige 5 punten die te verdelen zijn gaan naar de topic starter voor het starten van een topic wat eens niet ging over open of closed back... :)

ik vind toch dat dit een punt extra verdient.

Nocki 11
Speed 10
Topicstarter 5

Speeddemon
30 juni 2007, 17:15
ik vind toch dat dit een punt extra verdient.

Nocki 11
Speed 10
Topicstarter 5
Da's ook zeker waar! :)
Hulde aan Nocki voor die batterij-test!

Nocki
30 juni 2007, 17:25
Dank, dank... en nu weer verder naar de orde van de dag.


Closed back?

Kaboemba
30 juni 2007, 19:32
Dank, dank... en nu weer verder naar de orde van de dag.


Closed back?

Ik maak potdomme zelf wel ui tof ik mijn bek dicht doe.



Btw dat van die battry gaat ik is ff testen, ik heb ook v30's maar vroeg me eigenlijk af waarom iedereen ze zo goed voend. Vind ze eigenlijk best kut klinken dus maybe.