PDA

View Full Version : Rondzingen jazzgitaar



EuroCinema
27 juni 2007, 15:51
Mijn helemaal holle jazzbak (washburn J6) heeft in de oefenruimte op dik volume nog nooit rondgezongen. Toch ben ik door alle feedbackverhalen een beetje paranoide om ermee op te treden. Wat zeggen jullie? Opvullen? Of is dat niet nodig?

Dekkz0r
27 juni 2007, 15:54
Proberen zou ik zeggen gewoon

FruscianteFan
27 juni 2007, 16:15
Als je er echt zo bang voor bent, misschien handig om een back-up erbij te hebben die semi-hollow of solid is.

erwin_ve
27 juni 2007, 16:22
Hoi Euro!

Uit eigen ervaring; lage tonen zijn tricky, dit verschilt per ruimte.
Waar je staat t.o.v. je versterker maakt heel veel verschil. Meestal check ik voor het optreden op te hard volume waar de feedback het sterkst is.(met de hand op de volumeknop.:chicken:).
Speel ze!

Sjel
27 juni 2007, 16:42
Ik heb effe de nummertjes op je MySpace beluisterd. Niet echt my cup of tea, maar er zitten mooie dingen tussen!
Het viel me ook op dat je superclean speelt, dus ik denk dat je echt niet bang hoeft te zijn voor feedback. Je moet natuurlijk je gitaar niet pal voor je versterker hangen...

Ikzelf speel ook op hollows, ook clean, soms met een lichte overdrive. De afgelopen jaren op heel wat podia gestaan, van piepklein tot behoorlijk groot, en nooit last gehad van feedback.

Het zal ook een beetje van het merk afhangen denk ik. SOmmige blijken er gevoeliger voor te zijn.

Wat het opvullen betreft: je kan het proberen, maar hou er rekening mee dat je gitaar niet hetzelfde zal klinken.

DeiDRagonas
27 juni 2007, 16:49
Ik persoonlijk zou niet gaan opvullen als je nu tevreden bent met t geluid. Het verneukt je sound serieus. Ik zou zeggen... ff goed checken op feedback tijdens de soundcheck. Met een beetje gedraai aan je amp kom je een heel eind. En natuurlijk (ik blijf t zeggen...) ALTIJD een back-up gitaar mee.

Groeten roy.

Jayjay
27 juni 2007, 16:53
Heel soms help het om je volume op je gitaar ietsie terug te draaien.
Als je een versterker hebt met post of pre-gain op je cleane kanaal kan je daar ok ff mee stoeien.
En..een equalizer kan ook wonderen doen...
Wel balen...ik heb het zelf ook een tijd gehad.,,,en geloof het of niet..bij mij hing het ook nog af van welke kabel ik gebruikte...heel maf!

EuroCinema
28 juni 2007, 22:48
Ok, tnx allemaal en in het bijzonder Sjel: leuk dat je geluisterd hebt!