PDA

View Full Version : Tremolo gebruikers?



EdJ
15 januari 2003, 14:36
Vroeg me af of er nog meer mensen hier een tremolo gebruiken.Ik vond het eerlijk gezegd altijd nogal zonde van `t geld.Heb nu sinds enige tijd een tremulus lune en ik moet zeggen dat het toch wel een zeer cool effect is.Wat is jullie mening?

basswasp
15 januari 2003, 14:38
Bedoel je zo'n tremolo in zo'n trapkastje?
'k krijg ongelofelijk kippenvel van dat geluid! aaahhhhh....

sash
15 januari 2003, 16:00
Bij mij zit het in m'n amp en ik wordt er duizelig van :grin:

Negative K3 fan
15 januari 2003, 16:36
volgens mij is een rotospeaker of wat dat voor effect is dat ook is veel koeler. Maar in pedaal vorm is het wel redelijk duur.

sash
15 januari 2003, 16:40
rotospeaker = univibe. In pedaalvorm valt nog wel mee, ik heb voor de standaard versie 150 2e hands betaald, maar als je bv. zo'n H&K rotosphere wilt ben je zo 450 kwijt.

Kjiratsiekoedel
15 januari 2003, 17:12
Ik heb tremolo en rotary in mijn amp.

rotary: gebruik ik heeeeel soms een heeel klein beetje. Vind het niet zo nuttig


tremolo: wat moet je nu weer met zo'n geluidsflabber???

Noem eens een paar nummers met daarin tremolo of rotary. Het effect moet het nummer wel mooier maken!!!

jpb
15 januari 2003, 18:07
Tremolo werd in de jare 60/70 veel gebruikt. Daarna was het uit de gratie (door die kut-disco). de laatste jaren is het weer terug.
-Zo uit m'n hoofd- hoor je het vaak bij: Counting Crows; Beck; Blof, er zijn vast veel meer recente voorbeelden. Ik vind het mooi, mits beperkt gebruik.

jpb
15 januari 2003, 18:08
Zit ook op mijn versterkers, vooral de bias-varierende tremolo is mooi (b.v. fender princeton).

EdJ
15 januari 2003, 18:09
I put a spell on you van Cleadance!
Wat ik al zei,ik had nooit interesse maar je kunt echt zeer leuke dingen met een tremolo doen zoals het elke gespeelde noot laten aanzwellen(alsof je een volume pedaal gebruikt)of een backwards effect (alsof je een tape met je gitaarspel achteruit draait).
Nu moet ik wel zeggen dat dit niet zo een in de versterker ingebouwd dingetje is!Je kunt alles heel netjes inregelen en hem aanpassen op je spel.

Gearjunkie
15 januari 2003, 18:35
Creep van Radiohead heeft tremolo

vinni
15 januari 2003, 22:04
Heb net vandaag een Tremolo besteld!

Ook toevallig!!!

Een Voodoo Lab tremolo....heb een beetje rond gekeken...De VL kost Eur 148, de Carl Martin Eur 205, Fulltone gaat richting Eur 350...Wilde toch wat kwaliteit maar toch weer geen kapitalen kwijt zijn...vandaar de Voodoo Lab.

Groet,
Vinni

EdJ
16 januari 2003, 08:03
Cool!

jpb
16 januari 2003, 09:14
Op 2003-01-15 22:04, schreef vinni:
Heb net vandaag een Tremolo besteld!

Ook toevallig!!!

Een Voodoo Lab tremolo....heb een beetje rond gekeken...De VL kost Eur 148, de Carl Martin Eur 205, Fulltone gaat richting Eur 350...Wilde toch wat kwaliteit maar toch weer geen kapitalen kwijt zijn...vandaar de Voodoo Lab.

Groet,
Vinni


Schijnt een van de betere te zijn, zeker voor het geld. veel plezier ermee.

vulvasonic
16 januari 2003, 09:22
De Rotovibe is ook een echte schoonheid.

Iets meer bedoeld voor de spacende medemens.
;]

jpb
16 januari 2003, 10:06
Op 2003-01-16 09:22, schreef vulvasonic:
De Rotovibe is ook een echte schoonheid.
Iets meer bedoeld voor de spacende medemens.
;]


Ben wel spacend en medemens, maar heb geen Rotovibe. Doe ik iets verkeerd....?

vulvasonic
16 januari 2003, 13:31
Nee hoor.
Ik heb er zelf ook geen (al zou ik 'm best graag willen hebben).
;]

vinni
17 januari 2003, 02:26
Ja....zo'n univibe klingt ook best wel interessant...zucht....zoveel mogelijkheden...moet maar eens stoppen met telkens weer wat anders..

Trouwens...
Gisteren de Voodoo Lab Tremolo besteld en vandaag al in huis! Geweldige!
Oh ja....de leverancier is Erik van der Haar.
Die verdient dus een pluim bij deze.


Heb al wel wat gespeeld met de Tremolo....denk dat het beter is deze via de Effectloop te laten lopen...dus tussen voor- en eindversterker. Volgens mij werkt dat ook zo in versterkers die standaard zijn uitgerust met een tremolo.
Groet,
Vinni

Ic3gl0vE
17 januari 2003, 18:02
Op 2003-01-15 17:12, schreef Noem eens een paar nummers met daarin tremolo of rotary. Het effect moet het nummer wel mooier maken!!!


Metallica - Low Man's lyric
Jimi Hendrix - Angel ook een beetje dacht ik