PDA

View Full Version : engl 530 preamp + pc



A3
27 juni 2007, 13:11
hey totskoningen,

even een vraagje i.v.m. de engl 530 preamp:

ik zou hem kopen voor alleen thuis te gebruiken, en de features die hem wel interessant maken is de recording output. ik veronderstel dat het dus geen probleem kan vormen om hem op mijn pc aan te sluiten? iemand hier ervaring mee of het een goede sound oplevert? ik kan wel geloven dat het niet zal blazen zoals een echte stack maar die v-amp ben ik echt wel beu nu. Bovendien geeft de fx loop mij de mogelijkheid om thuis met de effecten van in de groep te spelen wat alleen maar de inspiratie ten goede kan komen denk ik.

gebruikers die hem in combinatie met pc gebruiken mogen hier gerust hun bevindingen eens plaatsen.

dank bij voorbaat

Adri

RobvanderVeer
28 juni 2007, 10:03
Ik had het ook geprobeerd. Er zit immers een soort 'speakersimulatie' in, maar ik vond het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Nu zit alles in mijn rack en staat het in de oefenruimte dus thuis experimenteren wordt een beetje lastig.

Wellicht als je de recording in de PC verrijkt met een cabsim dat het beter wordt.. Ik stel voor om het gewoon te proberen!

Jimwoud
28 juni 2007, 10:23
denk ook dat die v-amp, en zeker met die savage simulatie beter zal klinken, vind ik toch wel het lekkerste high-gain geluid in dat ding.

A3
28 juni 2007, 15:02
hmmm

niet zo'n positieve ervaringen dus... ik ben ook al van het idee aan het afstappen eigenlijk...

probleem is dat ik die v - amp echt wel beu ben voor thuis te spelen, het verschil met de ritchie blackmore in het repetitiekot is nogal groot, ook al klinkt die savage imitatie inderdaad nog niet zo slecht, nu ik eraan denk is zelfs mijn interesse in engl opgewekt door de v - amp.

het liefst zou ik gewoon een kleine lampencombo thuis hebben om te spelen maar dat is nogal prijzig. ik zal nog wel zien wat ik doe en even blijven verder spelen met de v - amp.

Als er nog mensen ervaringen hebben, zet het hier gerust, die preamp blijft me bij momenten interesseren

Adri

Jimwoud
28 juni 2007, 15:21
hmmm

niet zo'n positieve ervaringen dus... ik ben ook al van het idee aan het afstappen eigenlijk...

probleem is dat ik die v - amp echt wel beu ben voor thuis te spelen, het verschil met de ritchie blackmore in het repetitiekot is nogal groot, ook al klinkt die savage imitatie inderdaad nog niet zo slecht, nu ik eraan denk is zelfs mijn interesse in engl opgewekt door de v - amp.

het liefst zou ik gewoon een kleine lampencombo thuis hebben om te spelen maar dat is nogal prijzig. ik zal nog wel zien wat ik doe en even blijven verder spelen met de v - amp.

Als er nog mensen ervaringen hebben, zet het hier gerust, die preamp blijft me bij momenten interesseren

Adri
Oh je hebt hem nog niet.

Een echt versterker is toch wel lekkerder dan over je stereo spelen.

Die preamp is wel ok, heb hem ook gehad. Maar je moet hem wel op een buizen eindversterker zetten en goede speakers.

Waar wil je hem nog meer voor gebruiken, alleen voor thuis, of ook om te oefenen, optreden?

als het voor alles is zou ik inderdaad naar een combo kijken of misschien top en speakerkast. Ik zou dan niet met preamps beginnen. Heb ik ook gedaan en je blijft kloten dan, of je moet heel veel effecten gebruiken of een rack leuk en tof vinden. Ik dacht goedkoop uit te zijn met een rack, maar dat ging toch niet helemaal op.