PDA

View Full Version : Roland cube 20X vs roland micro cube



Innieminnie
27 juni 2007, 10:05
Kan iemand me helpen bij het zoeken naar een goede beginnersversterker? Ik twijfel tussen de roland cube 20X en de roland micro cube. Het is enkel voor gebruik thuis. Ik heb de specificaties vergeleken, maar kom er zelf eigenlijk ook nog niet goed uit... Wie kan me ermee helpen?

rocker_71
27 juni 2007, 14:01
De cube's zijn echt leuke amps, zeker om op te beginnen. :dance:

Het verschil tussen deze twee is dat de micro cube veel kleiner is en zachter gaat. De 20 X is wat uitgebreider en kan een stuk harder. Deze lijkt ook wat meer gericht op high-gain modellen. Een 3 bands equaliser is daarentegen wel beter dan die ene toonknop op de micro cube.

De micro cube is 100 euro en de 20X 159, dus als je een beperkt budget heb, zou ik zelf de micro cube nemen. Heb je 50 euro extra te besteden, dan is mss de uitgebreidere 20X beter. :jam:

Innieminnie
27 juni 2007, 15:25
Goh, qua budget ist inderdaad beperkt, maar als ik misschien na een jaar of zo toch denk van: k had beter die roland cube 20x gekocht, dan kan k misschien nu gewoon 50 euro meer geven? Die micro cube gaat zachter zeg je, nu ik heb zelf eigenlijk geen idee of dit heel stil is, of dat het toch al redelijk wat geluid is voor thuis te spelen?

Jimwoud
27 juni 2007, 15:44
Ik zou zeker voor die 20X gaan, die klinkt toch wat volwassener. Heb je langer plezier van. en is die 60 euro extra zeker wel waard.

Innieminnie
27 juni 2007, 15:46
ja, k was het ook zo aan het denken, voor die 60 euro... T is natuurlijk weer 60 euro, maar beter dan dat ik er een paar maanden later miss al spijt van heb... K denk dat ik ook voor de 20x zal gaan

sugarfish
27 juni 2007, 16:28
Het is goed om ze allebei een keer te horen, dan hoor je duidelijk wat het verschil is. Neem desnoods iemand mee die goed kan spelen en het verschil wat duidelijker kan laten horen.

De microcube gaat hard genoeg voor thuis om te oefenen. De 20x heeft gewoon wat meer power en dan zal in het geluid ook duidelijker te horen zijn.
Zo'n heel kleine speakertje van de microcube klinkt toch vrij iel ten opzichte van een 20x. Ik heb zelf ook een microcube en ben er tevreden mee, maar heb daarnaast ook een 80-watter.
Een microcube vind ik iets om echt mee te starten of als oefenversterkertje erbij.

BlackSun
27 juni 2007, 19:21
Ik zou gewoon voor de 20X gaan. De cubes zijn hele leuke versterkers, en die 60 euro meer is het wel waard hoor vergeleken met de micro cube (die erg iel klinkt)

FlameDude
25 februari 2010, 17:18
Zoiezo, de Roland Cube 15x is al beter dan de Micro Cube, dus ik zou ook voor de Cube 20x gaan.

EGH
25 februari 2010, 17:43
Zoiezo, de Roland Cube 15x is al beter dan de Micro Cube, dus ik zou ook voor de Cube 20x gaan.

Bump voor een topic van 2.5 jaar terug? :sssh: