PDA

View Full Version : rack preamps: info gevraagd



dkvisser
27 juni 2007, 07:59
Mede verspreiders van het muziek virus;
ik overweeg een upgrade van mijn Boss GX700, en heb een aantal opties langs zien komen, kunnen jullie aangeven welke het beste staan aangeschreven, of er bekende fouten zijn etc? Alle info is welkom. Momenteel speel ik in een coverband, dus meerdere verschillende sounds is wat ik zoek, en qua overdrive voor eigen werk hou ik erg van de petrucci sound. Budget: ongeveer 350 Euro.

De opties:

1. Rocktron VooDu Valve FX and preamp
2. Peavey Tubefex tube guitar preamp
3. Marshall JMP 1 Preamp (waarbij ik dan de GX700 hou voor effecten)
4. Digitech GSP 2101 'Artist' studio tube preamp/processor

Graag jullie replies!

Jimwoud
27 juni 2007, 09:27
Mesa studio preamp met je gx700, die mesa is wel voor die prijs te krijgen, misschien iets duurder, maar niet boven de 400.

FNaRK
27 juni 2007, 09:55
ik heb binnenkort een Digitech GSP2120 met floorboard in de aanbieding :sssh:

Ik speel icm met een MESA 50/50 .... erg bruut en veelzijdig


Interesse ?

Kaboemba
27 juni 2007, 11:09
Mede verspreiders van het muziek virus;
ik overweeg een upgrade van mijn Boss GX700, en heb een aantal opties langs zien komen, kunnen jullie aangeven welke het beste staan aangeschreven, of er bekende fouten zijn etc? Alle info is welkom. Momenteel speel ik in een coverband, dus meerdere verschillende sounds is wat ik zoek, en qua overdrive voor eigen werk hou ik erg van de petrucci sound. Budget: ongeveer 350 Euro.

De opties:

1. Rocktron VooDu Valve FX and preamp
2. Peavey Tubefex tube guitar preamp
3. Marshall JMP 1 Preamp (waarbij ik dan de GX700 hou voor effecten)
4. Digitech GSP 2101 'Artist' studio tube preamp/processor

Graag jullie replies!

De rocktron vind ik niet geweldig, klinkt weinig buizenen behoorlijk digitaal.

Peavey ken ik niet.

Marshall is gewoon een prima marshall, maar da's niet mijn geluid.

gsp2101 is een hele lekkere preamp (zeker voor die tijd) die nog jaren mee kan, heb er meerdere gehad en stuk voor stuk geen gebreken en een heel goed geluid. Echter vind ik de gain/overdirve niet geweldig.

Ik zou toch gewoon de boss houden en op zoek gaan naar een echter buizen preamp, mesa wordt veel gezegd maar als je hem tegen komt is een carvin Quad wat mij betreft ook een heel mooi ding (die heb je met midi en zonder).
Persoonlijk vind ik een H&K access ook een geweldig ding, maar die kom je in NL niet veel tegen. Op de duitse ebay gaat hij regelmatig weg voor 400 tot 500 euro (soms meer), heel veelzijdig en ook met midi.

leon2
29 juni 2007, 16:39
Die is tweedehands te koop bij Double-D in Rijssen.

dkvisser
27 juli 2007, 11:34
thanx voor de reacties. inmiddels ben ik eruit: het wordt de Mesa Boogie Formula Pre, icm de GX700 voor de effecten.
Greetz.

henkr
27 juli 2007, 15:53
3. Marshall JMP 1 Preamp (waarbij ik dan de GX700 hou voor effecten)


Die!
Of een ADA MP1 in combi met de GX700; dat is nl. een prima FX apparaat.