PDA

View Full Version : VOX AC30 problemen



gothax
26 juni 2007, 21:05
Heb even de search gebruikt maar kan niet zo 1,2,3 even vinden wat er nou precies misgaat met de nieuwe CC2 series. Ik hoor dat de AC30jes er nog wel eens mee willen kappen maar wat is er precies mis mee? Want ik wil echt heel graag een AC30cc2 2x12! (het liefst een nieuwe, ook al klinken die oude AC30 beter, er zit vaak wel wat werk aan)

Ik speel nu trouwens op een Peavey Classic 30 1x12 maar een AC30 is toch wel 'je van het' 8)

Alvast bedankt!

the sure thing
26 juni 2007, 21:08
... diegene die problemen KUNNEN geven zijn de AC30's t/m 2004. Die zijn in Engeland gebouwd. DIe daarna (uit CHINA) te herkennen aan toevoegingen als CC enzo, die horen geen problemen te geven en betrouwbaar te zijn. Ik zou zeggen: haast je naar de winkel!

Mitch
26 juni 2007, 21:35
Hahahaha, moet je eens op Amerikaanse fora komen: alles "Made in China" wordt bij voorbaat al als onbetrouwbaar betiteld ! Grappig hoe daar in andere landen anders tegenaan gekeken wordt.
De '90er jaren AC30 (TBX, ook wel bekend als Korg Re-issue) stond niet direct bekend om zijn enorme betrouwbaarheid, maar wij slepen nou al een jaar zo'n ding het hele land door en voor die tijd heeft -ie regelmatig oefenruimte gebruik gehad: niks aan de hand.

De enige problemen die op het forum zijn beschreven waren problemen met AC15's, maar ook daarvan heb ik nog niet veel anders gehoord dan slechte buizen. Dat kun je altijd treffen en doet niets af aan de kwaliteit van de versterker zelf.

gothax
26 juni 2007, 22:09
Oke cool :) dan ga ik zeker eens kijken voor die AC30!

Nellyrocks
26 juni 2007, 22:43
Ik heb nu een half jaar een cc2 en heb hem al aardig afgebeuld. Geen problemen gehad en slikt pedalen heel prima. Ik zou wel, als je hem gaat proberen, je eigen pedalen en gitaar meenemen.

Axelll
26 juni 2007, 23:00
Ik heb ook een cc2 en hij slikt pedalen inderdaad goed. Mijne is trouwens wel een keer in de fik gevlogen, dat was wel wat minder.

gothax
26 juni 2007, 23:43
vertel vertel :o ik heb trouwens een English Muff'n als overdrive 8) (maar prefereer de overdrive van de peavey, toch een stukje romiger van klank) hoe doen de mensen met een AC30 trouwens overdrive uit de versterker halen. Gewoon een line-selector gebruiken en naar allebei de inputs sturen? (en de top boost natuurlijk over de top :p )

Chroxy
27 juni 2007, 00:59
jij had toch een dsl401 gehaald?! :P

Rocketman
27 juni 2007, 02:17
Waarom heet dit bericht AC30 problemen? Er zijn toch helemaal geen problemen? Ik vind de chinese ACīs in elk geval helemaal top. Ik heb een AC15 en is echt de mooiste amp die ik ooit heb gehad. En ik speel al meer dan 25 jaar electrisch. Ik heb nooit andere ACīs bespeeld, maar wel diverse andere amps waar ze hier zo lyrisch over zijn.

jonesd
27 juni 2007, 14:33
vertel vertel :o ik heb trouwens een English Muff'n als overdrive 8) (maar prefereer de overdrive van de peavey, toch een stukje romiger van klank) hoe doen de mensen met een AC30 trouwens overdrive uit de versterker halen. Gewoon een line-selector gebruiken en naar allebei de inputs sturen? (en de top boost natuurlijk over de top :p )

Gewoon je volumeknop van je gitaar gebruiken.

Axelll
27 juni 2007, 15:35
vertel vertel :o ik heb trouwens een English Muff'n als overdrive 8) (maar prefereer de overdrive van de peavey, toch een stukje romiger van klank) hoe doen de mensen met een AC30 trouwens overdrive uit de versterker halen. Gewoon een line-selector gebruiken en naar allebei de inputs sturen? (en de top boost natuurlijk over de top :p )

Nouja der zat een verrot paar buisjes in die korstluiting hadden gemaakt en toen was t vlam in de pan. De vertegenwoordiger van voerman vertelde mij trouwens ook dat de buizen etc in de chinese voxjes ook niet je van het zijn. Maar ze klinken wel geweldig!

gothax
27 juni 2007, 19:25
zijn dat niet gewoon EHX buizen? (btw, de driver buis van m'n classic30 was DOA en daar heb ik 2 dagen mee gespeeld voordat ik erachter kwam haha.. gelukkig niks ergs gebeurd!)