PDA

View Full Version : Dean razorback two tune



Megadeth_
26 juni 2007, 21:22
'k Ben hard op zoek naar een nieuwe gitaar en m'n oog is gevallen op deze van Dimebag. Alleen lees ik sommige reviews behoorlijk negatieve commentaar over deze gitaar(samenvatting staat onderaan over algemeen slechte bouw van de gitaar). 'k Hecht daar behoorlijk veel belang aan de reviews omdat ze er bijna altijd op zitten. Heeft iemand deze gitaar (niet USA-versie) en wat is je ervaringen ermee. Alvast bedankt 8) .

Btw de zoekfunctie heb ik gebruikt maar niet echt een antwoord gevonden. :p


I play lots of metal but Switch on to different genres like blues, rock, and classical and so on. This does fit my metal needs but that is all. I own a ESP LTD EC-1000, Ibanez RGTHRG1, ESP Eclipse II, ESP LTD V-500, and a couple of others. This is one of the best when it comes to tone, yet one of the worst when it comes to craftsmenship and features. I mean it is kind of sad when a 600 dollar guitar is built better then this 1, 100 dollar guitar. It's not that bad of a guitar, but it is extremely over priced for what you are getting. If it were stolen, I would not buy another. I love the Dimebucker tone, But I hate the stock neck pickup and the craftmenship as well as the licensed floyd rose. Comparing with with the ESP LTD M-1000 which is 900 dollars, you get all the top features in the M (even a Original Floyd Rose) for just under a thousand and there both assembly line. If there is anything I wish, it is that I would have tried it out more and not have believed the hype. Just not bought this guitar period. As I said, Nice guitar, but Dean is ripping you off, The guitar should be $600-700 if anything. Don't buy it. I'm selling this guitar now. Just take my advice and look into the features of other guitars. It's a rip off. I can not have been more displeased. //

review komt van ultimateguitar

Megadeth_
26 juni 2007, 22:34
Overigens twijfel ik nog tussen volgende gitaren:

1) Dean razorback two tone
http://img519.imageshack.us/img519/5333/deanrazorbackbc3.th.jpg (http://img519.imageshack.us/my.php?image=deanrazorbackbc3.jpg)

Specs:

Floyd Rose Licensed Tremolo
Black Hardware
Dimebucker treble pickup
Pearl Razor Inlay
Mahogany body and neck
Rosewood Fingerboard
Dimebag Traction Knobs
Set Neck Construction
Shard Bone Finish
Slime Green Bumblebee Finish
Black and Silver Two-Tone Finish

PRIJS: 999 Euro inc. case

2) ESP/LTS JH-600

http://img119.imageshack.us/img119/479/ltdjhez7.th.jpg (http://img119.imageshack.us/my.php?image=ltdjhez7.jpg)


Specs:

Construction / Scale Neck-Thru Body / 25.5”
Body Alder
Neck / Fingerboard 3-Pc. Maple / Ebony
Nut Type / Width FR Locking / 41mm
Neck Shape Extra Thin U
Inlays Eagles & Dots
Frets 24 XJ
Binding White (N/H)
Hardware Black
Tuners Grover
Bridge / Tailpiece Kahler Hybrid
Pickups EMG 81 (B) / 85 (N)
Electronics Vol / Tone / Toggle

Prijs: 1150 Euro

3) Ibanez JEM-555

http://img512.imageshack.us/img512/8145/jem555fp7.th.gif (http://img512.imageshack.us/my.php?image=jem555fp7.gif)
Specs:

neck type 3pc JEM neck
body American Basswood body
fret Jumbo frets
bridge Edge III bridge
neck pu DiMarzio® Evolution® (H) neck pu
middle pu DiMarzio® Evolution® (S) mid pu
bridge pu DiMarzio® Evolution® (H) bridge pu

Prijs: ong. 1000 Euro

4) Fender Stratocaster USA

http://img519.imageshack.us/img519/6834/0117402750mdnc3.th.png (http://img519.imageshack.us/my.php?image=0117402750mdnc3.png)
Specs:
Model Name American Stratocaster®
Model Number 011-7400-(Color #) and 011-7402-(Color #)
Series American Series
Colors (700)* 3-Color Sunburst, *add $50.00,
(712) Candy Cola,
(705) Olympic White,
(706) Black,
(744) Shoreline Gold,
(750) Butterscotch Blonde,
(769) Charcoal Frost Metallic,
(Polyurethane Finish)
Body Alder
Neck Maple, Modern “C” Shape,
(Satin Polyurethane Finish)
Fingerboard Rosewood (p/n 011-7400) or Maple (p/n 011-7402), 9.5” Radius (241mm)
No. of Frets 22 Medium Jumbo Frets
Pickups 3 American Strat® Single-Coil Pickups
Controls Master Volume,
Tone 1. (Neck Pickup),
Tone 2. New Delta Tone™
(“Delta Tone” system includes high output bridge pickup and special No-Load tone control for Middle and Bridge Pickups)
Pickup Switching 5-Position Blade:
Position 1. Bridge Pickup
Position 2. Bridge and Middle Pickup
Position 3. Middle Pickup
Position 4. Middle and Neck Pickup
Position 5. Neck Pickup
Bridge American 2-Point Synchronized Tremolo with Stainless Steel Saddles
Machine Heads Fender®/Schaller® Deluxe Staggered Cast/Sealed Tuning Machines
Hardware Chrome
Pickguard 3-Ply Parchment On:
(700)* 3-Color Sunburst, add $50.00,
(705) Olympic White,
(706) Black,
(712) Candy Cola,
(744) Shoreline Gold,
(769) Charcoal Frost Metallic,
1-Ply Black On:
(750) Butterscotch Blonde
Scale Length 25.5” (648 mm)
Width at Nut 1.6875” (43 mm)
Unique Features “Parchment” Knobs and Pickup Covers,
Original Headstock Shape,
Original Body Shape with “Original Contour Body” Decal on Headstock,
Rolled Fingerboard Edges,
H/S/H Pickup Routing
Strings Fender® Super Bullets® 3250L, Nickel Plated Steel, (.009 to .042), p/n 073-3250-003
Accessories Standard Molded Case
Case Standard Molded Case
Introduced 6/2000
Notice Product Prices, Features, Specifications and Availability Are Subject To Change Without Notice

Prijs: 1099 Inc. Case

Mijn genre is voornamelijk thrashmetal.

FNaRK
26 juni 2007, 22:59
Mijn genre is voornamelijk thrashmetal.


trashmetal op een Fender :seriousf:

Megadeth_
26 juni 2007, 23:15
Gary Holt van exodus speelde in z'n beginjaren met fender (telecaster) ondermeer op Bonded by blood (pure thrashplaat :p ). 'k Heb er eens opgespeeld en vond toen toch dat hij zeer vlot bespeelt. Nja 't zal waarschijnlijk de LTD van Hanneman of de Dean van Dimebag worden. Moest ik geen 2 maanden wachten op de LTD was m'n keuze al snel gemaakt, maar ik wil hem echt asap :p .

Gitaro
26 juni 2007, 23:36
Men neme een Gibson flying V...... switch naar de brugpickup, gain lekker open, en thrashen maar.

Serieus, je gelooft die reviews van Ultimateguitar? Dan is er iets mis met je. Op Ultimateguitar zitten meer volslagen randdebielen dan op alle andere gitaarfora van de wereld bij elkaar opgeteld.

Ik weet niet waar die review over gaat, maar met signature gitaren word je sowieso vaak genaaid. De kirk hammett modellen van LTD/ESP zijn te duur voor woorden.

ijzerbroot1
27 juni 2007, 01:07
Jeff Hannemann signature. Bruut ding. Bestaat er ook geen twijfel over wat voor muziek je speelt ;)

Megadeth_
27 juni 2007, 10:19
Flying-V heb ik overwogen maar die kop vind ik zo eeuwig lelijk, en dan moet je een pickup change doen terwijl in jackson of ltd/esp direct al een paar EMG of SD elementen zitten dus zou hij mij in totaal een stuk duurder uitkomen (m'n limiet ligt op €1250) .

Is er iemand die ervaringen heeft met Dean razorback?

Nog één vraagje :-P: ik speel op een line 6 spider III amp is het dan wat overmoedig om een duurdere gitaar te kopen, of krijg ik die sound er uit met m'n amp?

smandert
27 juni 2007, 10:45
Flying-V heb ik overwogen maar die kop vind ik zo eeuwig lelijk
Jij spoort niet

Megadeth_
27 juni 2007, 22:17
Nog één vraagje :-P: ik speel op een line 6 spider III amp is het dan wat overmoedig om een duurdere gitaar te kopen, of krijg ik die sound er uit met m'n amp?


Kan iemand mij hiermee helpen, 'k ben nogal een redelijke noob :p

Ic3gl0vE
27 juni 2007, 22:45
gibson flying V is bij Feedback 799 euro

http://www.feedback.nl/?id=55&b=10507FADCWC Mocht je andere elementen willen dan lijkt me dat geen probleem binnen je budget

omni
27 juni 2007, 22:53
trashmetal op een Fender :seriousf:

Andreas Kisser van Sepultura speelt op een strat,
Jim Root van slipknot speelt op een tele.
Hoe trash wil je het hebben!

casper innosence
27 juni 2007, 23:08
trashmetal op een Fender :seriousf:

naast bovenstaande..

die knakker van Marduk speelde ook op n strat.. en das ook n flinke bak herrie...

Megadeth_
28 juni 2007, 13:41
gibson flying V is bij Feedback 799 euro

http://www.feedback.nl/?id=55&b=10507FADCWC Mocht je andere elementen willen dan lijkt me dat geen probleem binnen je budget

Thx voor de tip, is idd wel een zéér scherpe prijs, khou hem voorlopig zeker in beraad. 't Zal tussen de deans en die gibson gaan. Anyway vantweekend bestel ik ofwel die gibson ofwel ga ik naar de deanhandelaar (20km van huis en heeft heel wat modellen binnen :p) . Nuja we zien wel ik laat zeker nog iets weten :soul: en post eventueel foto's.

gerrekat
28 juni 2007, 13:52
Andreas Kisser van Sepultura speelt op een strat,
Jim Root van slipknot speelt op een tele.
Hoe trash wil je het hebben!


sepultura/slipknot....thrash? overigens speelde Kisser toen ie nog echt tharsh speelde niet op een fender.

Madcow
28 juni 2007, 14:43
Die ene gitarist van Obituary speelt ook op een fender hoor,
En dat is zelfs oldschool death metal.
Ik zou zelf voor de JH-800 gaan of de fender.

gerrekat
28 juni 2007, 21:17
hmmm ik heb niets met die "normalo" gitaren, ik zou de razorback nemen en anders iets anders puntigs.

Malle Eppie
28 juni 2007, 23:08
Die ene gitarist van Obituary speelt ook op een fender hoor,
En dat is zelfs oldschool death metal.
Ik zou zelf voor de JH-800 gaan of de fender.

JAZEKER!! Trevor Peres! En die speelt zondag in Deventer en ik ben van de partij!!!

En met een EMG81 en een Marshall JCM800 op standje 10 lukt het zelfs met een Gretsch om metal te spelen.

Cris
29 juni 2007, 02:40
Ik weet niet waar die review over gaat, maar met signature gitaren word je sowieso vaak genaaid. De kirk hammett modellen van LTD/ESP zijn te duur voor woorden.

Meestal wel ja, maar die nieuwe Kerry King signature mag er toch best wezen voor het geld.


Men neme een Gibson flying V...... switch naar de brugpickup, gain lekker open, en thrashen maar.



Helemaal mee eens. Werkt als een tiet! :)

Megadeth_
29 juni 2007, 10:33
http://www.2dehands.be/dean-vendetta-4-floyd-nieuw-22670255.html?locale=all&p=all&winkel=nl_BE%2Fmvh

http://www.deanguitars.com/summer06/vendetta4_floydlg.htm

Die maakt ook een goeie kans. De vendetta en razorback kan ik vooraf al testen bij een Deanhandelaar, als deze tegenvallen wordt het hoogstwaarschijnlijk de flying-V van Gibson.

Rubenios
29 juni 2007, 10:33
RR24 van jackson kun je ook nog ff checken, heb er goede berichten over gehoord

Megadeth_
29 juni 2007, 12:02
RR24 van jackson kun je ook nog ff checken, heb er goede berichten over gehoord

'k Heb er zelf ene :p (performer met jackson humbuckers), ze klinken idd goed maar ik heb hem 2dehands gekocht en hij ziet er niet meer uit.

Rubenios
29 juni 2007, 14:44
een performer is niet te vergelijken met die nieuw uitgebrachte rr24 hoor :)

DarknessAwaits
29 juni 2007, 15:15
Ik heb net even zitten kijken, wat een enorm vette gitaar is dat de RR24. Jammer dat er maar 1 pickup in zit, en eentje erbij zetten is ook niet echt doenbaar... nja, beter voor m'n GAS zo :D.

Megadeth_
3 juli 2007, 20:02
Ok heb zonet m'n nieuwe gitaar aangeschaft en het is een beauty! Hij klinkt zalig speelt zalig echt geniaal ben er zéér tevereden mee. Het is uiteindelijk de Dean Vendetta 4Floyd geworden. Pics volgen vanavond nog! Een dikke aanrader voor iemand die een vette metalgitaar zoekt. M'n performer randy rhoads met een nieuwprijs die 1,5x meer was is er werkelijk niets bij! Hij klinkt véél beter en is prachtig neck thru body afgewerkt.

gerrekat
3 juli 2007, 22:59
Ok heb zonet m'n nieuwe gitaar aangeschaft en het is een beauty! Hij klinkt zalig speelt zalig echt geniaal ben er zéér tevereden mee. Het is uiteindelijk de Dean Vendetta 4Floyd geworden. Pics volgen vanavond nog! Een dikke aanrader voor iemand die een vette metalgitaar zoekt. M'n performer randy rhoads met een nieuwprijs die 1,5x meer was is er werkelijk niets bij! Hij klinkt véél beter en is prachtig neck thru body afgewerkt.


gefeliciteerd, ben persoonlijk niet zo'n fan van die bodyshape maar t zijn zeker mooie gitaren.

SDMF_Lispel
4 juli 2007, 09:57
afgelope zondag nog op wat Razorback's gespeeld, Ik vond de Neck echt super spelen, verder niet echt door en door getest.