PDA

View Full Version : Boss RE20 space echo



fullorder
28 maart 2007, 13:28
Interessant (http://www.rolandce.com/productinfo/productinfodetail.asp?Welke=674#)!

http://www.rolandce.com/productinfo/productImages/middel/RE-20.jpg

Mitch
28 maart 2007, 13:44
Parameters zoals REPEAT RATE, INTENSITY enz. kunnen via het expressiepedaal worden aangestuurd.

Oh yeah baby. Precies wat interessant is, zelf kiezen welke paramter je wil instellen met het expressiepedaal !

Normaal gesproken ben ik niet kapot van de "dit of dat perfect gemodelled", maar wat Boss al gepresteerd heeft met de DD20 belooft veel goeds.
Zeer, zeer interessant ware het niet dat ik mijn DD20 en Iba DML niet van mijn board zou willen gooien :sneaky:

Tristan
28 maart 2007, 14:05
Damn, piste ik nog in mijn broek van het lachen bij die Boss Digitale Fender amps in een doosje, dan is dit toch wel even andere koek, interessant! :)

Mitch
28 maart 2007, 15:24
My thoughts exactly :D

vulvasonic
28 maart 2007, 15:35
Kwijl uit de bek!

Moet dit gaan kosten?

Speeddemon
28 maart 2007, 15:36
Wacht effe, analoge (modelling) delay met galm in 1 bakkie?

Count me in! :hippie:
Ik zat al lang te denken om een Verbzilla aan m'n Echo Park toe te voegen, maar als dit ding gewoon een nette spring-reverb sound kan doen, en ook nog eens Shadows/Dick Dale sounds, zeg ik ook: dikke +1! :satisfie:

fullorder
28 maart 2007, 17:01
Ook zeer bemoedigend dat ze dat peak level lampje hebben overgenomen van de echte :satisfie:

Speeddemon
28 maart 2007, 17:12
Jij hebt je echte nog neem ik aan?

Lijkt me verstandig dat je dan als ie uit is, een A/B sessie doet. :gitarist:
Ik lees op de verschillende fora dat de sceptici er van uitgaan dat dit 't tape-model uit de DD-20 + een reverb (evt. uit de RV-3 ofzo) is.
't zou Boss/Roland sieren als ze de algoritmes echt hebben verbeterd, want 't tape model uit de DD-20 haalt 't mijns inziens niet bij die uit mijn Line 6 Echo Park.

Mitch
28 maart 2007, 17:17
Ik weet wel dat -ie 't niet haalt bij een echte, maar 't is zo ongeveer mijn meest gebruikte preset op de DD20. Heb 'm eigenlijk nooit vergeleken met de EP. Ik denk dat komend najaar gaat schreeuwen om een Delay Dag :nervous:

cosmos
28 maart 2007, 17:44
Oef, vette shit!
Het is wel maar 1 soort effect, maar goed....toch maar op zoek naar een extra pedalboard denk ik..... :)

Dirk_Hendrik
28 maart 2007, 18:37
Damn, piste ik nog in mijn broek van het lachen bij die Boss Digitale Fender amps in een doosje, dan is dit toch wel even andere koek, interessant! :)

Hmmm ja...
Wat is er dan precies andere koek? Modeling van een analoge buizenbak versus modeling van een analoge Tape echo.... Wat is het verschil dan?

ps,
Ik moet je nog terug pmmen ;) Zal ik doen.

ruezzz
28 maart 2007, 18:40
Zekers vet...
Als 'delay-verzamelaar' ben ik bang dat die er weer moet komen...
Alleen, was een klein schermpje met delaytijd(en) (ms) niet handig geweest?
Of is dat heiligschennis?

Edit: ik zie het al: je hebt toch geen presets, dus dan is een schermpje niet nodig...

Tristan
28 maart 2007, 19:06
Hmmm ja...
Wat is er dan precies andere koek? Modeling van een analoge buizenbak versus modeling van een analoge Tape echo.... Wat is het verschil dan?

ps,
Ik moet je nog terug pmmen ;) Zal ik doen.

Tsja, ik weet het niet, maar het proppen van een complete versterker in een digitaal bakje wekt toch mijn argwaan terwijl een goede digitale delay best vet kan klinken...
Ach, voorlopig heb ik mijn Memory Man nog, die is ook vet, helemaal nadat hij gemodificeerd is door the (in)famous D_H... (hoop ik) :D

Dastard
29 maart 2007, 12:04
Ik heb net Roland aan de lijn gehad, de RE-20 komt uit in juni

fullorder
29 maart 2007, 15:32
Jij hebt je echte nog neem ik aan?

Lijkt me verstandig dat je dan als ie uit is, een A/B sessie doet. :gitarist:
Ik lees op de verschillende fora dat de sceptici er van uitgaan dat dit 't tape-model uit de DD-20 + een reverb (evt. uit de RV-3 ofzo) is.
't zou Boss/Roland sieren als ze de algoritmes echt hebben verbeterd, want 't tape model uit de DD-20 haalt 't mijns inziens niet bij die uit mijn Line 6 Echo Park.

Ik heb de echte al een tijdje niet meer.... *schaam* *schaam*
Het tape-model uit de DD-20 vind ik persoonlijk wel goed overigens. Komt aardig in de buurt van het echte werk. Echter het oversturen van de Space Echo bij zelf-oscillatie doet mijn DD-20 niet na :( ... Ben benieuwd of ze dat ook gaan modeleren in de RE-20 ;)

imlikeajungle
29 maart 2007, 16:39
http://www.thomann.de/gb/boss_re_20_power_set.htm

Speeddemon
29 maart 2007, 18:33
Ik heb de echte al een tijdje niet meer.... *schaam* *schaam*
Het tape-model uit de DD-20 vind ik persoonlijk wel goed overigens. Komt aardig in de buurt van het echte werk. Echter het oversturen van de Space Echo bij zelf-oscillatie doet mijn DD-20 niet na :( ... Ben benieuwd of ze dat ook gaan modeleren in de RE-20 ;)
zelf oscillatie schijnt voor analoge delays slecht voor de chip te zijn, maar dat heb ik van horen zeggen.
Ik heb een Ibanez AD9 (original) en een Boss DM2 en die AD9 oscilleert veruit 't mooist (ook 't meest 'whacky'.)
Overigens, de Ibanez DE7 (digitaal) kan d'r ook wat van.

Einzeln
30 maart 2007, 14:00
Wacht effe, analoge (modelling) delay met galm in 1 bakkie?

Count me in! :hippie:
Ik zat al lang te denken om een Verbzilla aan m'n Echo Park toe te voegen, maar als dit ding gewoon een nette spring-reverb sound kan doen, en ook nog eens Shadows/Dick Dale sounds, zeg ik ook: dikke +1! :satisfie:

Ik vind geen galm?

Einzeln
30 maart 2007, 14:02
Tsja, ik weet het niet, maar het proppen van een complete versterker in een digitaal bakje wekt toch mijn argwaan terwijl een goede digitale delay best vet kan klinken...
Ach, voorlopig heb ik mijn Memory Man nog, die is ook vet, helemaal nadat hij gemodificeerd is door the (in)famous D_H... (hoop ik) :D

Er wordt trouwens enthousiast gereageerd( reviews) op HCFX op die fender pedalen!

Tristan
30 maart 2007, 14:21
Tsja, het is niet voor niks Harmony Central he... :D
Of Gearslut page of hoe heet dat, stomme Amerikanen, die vinden alles goed...

Speeddemon
30 maart 2007, 14:30
Ik vind geen galm?
zwarte vak links boven; Bass, Treble, Reverb Volume.

Op de RE-201 zat ook een galm, daarom wilde ik er altijd één. Bijna 1 te pakken gehad voor 230 euro, maar die verkoper was een eikel, en omdat ik door omstandigheden de betaling 1 dag later pas kon regelen dan afgesproken, had ie 'm al aan iemand anders verkocht. Ik vond dat zo'n naaistreek, aangezien hij en ik al een overeenkomst hadden. :sneaky:

a darker shade of grey
30 maart 2007, 15:19
Oef wat vet! Wordt het uiteindelijk toch een pedalboard ipv een multieffect! Dit ding wordt echt vet! Interessante prijs ook :)

Einzeln
30 maart 2007, 15:19
zwarte vak links boven; Bass, Treble, Reverb Volume.

Op de RE-201 zat ook een galm, daarom wilde ik er altijd één. Bijna 1 te pakken gehad voor 230 euro, maar die verkoper was een eikel, en omdat ik door omstandigheden de betaling 1 dag later pas kon regelen dan afgesproken, had ie 'm al aan iemand anders verkocht. Ik vond dat zo'n naaistreek, aangezien hij en ik al een overeenkomst hadden. :sneaky:

OK al mijn andere plannen opzij. Dit wordt mijn 1e nieuwe aanschaf. Tenminste, ik ga hem een keer proberen.

fullorder
30 maart 2007, 17:04
zwarte vak links boven; Bass, Treble, Reverb Volume.

Op de RE-201 zat ook een galm, daarom wilde ik er altijd één. Bijna 1 te pakken gehad voor 230 euro, maar die verkoper was een eikel, en omdat ik door omstandigheden de betaling 1 dag later pas kon regelen dan afgesproken, had ie 'm al aan iemand anders verkocht. Ik vond dat zo'n naaistreek, aangezien hij en ik al een overeenkomst hadden. :sneaky:

Om even de pret te drukken:
Ik vond de reverb van mijn RE-201 niet heel erg bijzonder, maar lag het gewoon aan mijn exemplaar...

DREAMMACHINE
30 maart 2007, 18:19
nice pedaal!...ga ik zeker ook uitproberen.

Daarnaast wel mooi om te zien dat het peaklevel lampje net zo er uit ziet als op de ouwe boss/roland meuk zit.

Dastard
19 mei 2007, 00:07
Vandaag nog maar eens gebeld met de vertegenwoordiger van Roland (aangezien Roland in Belgie vandaag ook vrij had genomen), hij beweerde dat ie mondjesmaat zal uitkomen begin juli.
Elke winkel in Europa die hem ge-pre-ordered heeft, krijgt er 2...en ik weet nu al dat bij mij in de winkel, 1 van de 2, van mij zal zijn.

marc_o
22 mei 2007, 21:31
Ben er ook benieuwd naar, komt binnenkort binnen bij de lokale gitaarboer en zal onder de € 200,- gaan kosten, nou, kom maar op!

Fondant
23 mei 2007, 01:36
guys, ik heb het prototype reeds mogen testen bij Roland

HET IS DE MAXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

ps.: de 2 Boss/Fender pedalen vind ik behooooorlijk veel beter klinken en aanvoelen dan de Fender sounds die ik uit een line6pod moet proberen halen...
Maar jah, da's dan weer een andere topic uiteraard!!

Mitch
23 mei 2007, 11:52
Cool ! Waar heb je ´t over getest qua setup ? Maak ons nou niet alleen maar nieuwsgieriger :o

dunnoaname
23 mei 2007, 15:21
Ik heb hem getest op de musikmesse frankfurt, en hij is VET. Hij klinkt echt lekker en oscilleert vet. de reverb is bruikbaaar en het klinkt echt lekker om reverb en delay tegelijk aan te hebben. Heb hem getest over zoon boss distortion twin pedaal ding met speakersim en koptelefoon. Zeker eentje om te proberen voor alle delay liefhebbers.

Swan
24 mei 2007, 17:11
hij staat in t nieuwe Feedback krantje; 199 euro

Mitch
24 mei 2007, 17:33
't Is onderhant meer het Feedback Magazine trouwens met al die artikelen en editorials, maar inderdaad: de prijsstelling van de RE20 is van het niveau "te doen".

Swan
24 mei 2007, 17:43
ja wat n bullshit staat er in met die zogenaamd informatieve verhaaltjes over Kane en Jaquelienie Govaards dr topje

Dastard
20 juni 2007, 22:24
Eindelijk had ik hem in mijn handen vandaag.
Mooi pedaaltje, ziet er gigantisch stevig uit, en klinkt ook nog eens geweldig.
Helaas voor mij kon ik hem nog niet mee naar huis nemen :-(
Maar de echo's en reverb die er uit komen, zijn mooi...ik heb er maar 15 min. mee gespeeld dus kan niet een volledig verslag schrijven.

bluesbrother
26 juni 2007, 19:51
Vandaag dit effect uitgeprobeerd (was net binnen).
Ik was voornemens dit effect te kopen maar na een proefrit in loop van een
ENGL amp vond ik het zo tegen vallen dat ik het niet gekocht heb.
abnormale korte echotime en als je een noot uitlaat klinken hoor je een super
lelijk decay van het geluid.Op you tube heb ik wel echte tube tape echo
(fulltone ) gehoord en dit komt er nog niet in de buurt.Het is slechts mijn
mening en misschien dat iemand anders het wel mooi vind.
Bluesbrother. :( :(

Mitch
26 juni 2007, 21:40
Even samengevoegd met het topic dat er al over was


Waar heb je deze getest ? Als 't Feedback is weet ik wat ik morgen te doen heb :D
Kun je trouwens iets duidelijker uitleggen wat je nou lelijk vond aan de RE20 ? Ik begrijp je beschrijving niet helemaal (kan ook aan de interpunctie liggen ;) ). Had je 'm vóór de pre amp hangen ?

peter_heijnen
26 juni 2007, 21:45
Op you tube heb ik wel echte tube tape echo
(fulltone ) gehoord en dit komt er nog niet in de buurt.
zie je het voor je dat het wel in de buurt zou komen?

Mitch
26 juni 2007, 21:49
Tja, 't is net als met een Leslie. Het gevoel dat zo'n ding live geeft is gewoon niet te evenaren, maar de sound is grofweg na te bootsen. Ik zit nog verschrikkelijk te dubben... ik heb een DD20, maar wil die eigenlijk voor de synthesizer gaan gebruiken (stereo in/out) maar ik wil er toch wel iets degelijks voor terug. En tweede DD20 ligt voor de hand natuurlijk, maar dit trekt me ook wel erg. Met de DD20 heeft Boss bewezen een digitale delay te maken die vóór de pre amp nog steeds prima klinkt zonder per se een heel heldere klank te hebben.

Quink
26 juni 2007, 22:05
Had je 'm vóór de pre amp hangen ?



maar na een proefrit in loop van een
ENGL amp

Of snap ik iets niet? :chicken:

Mitch
26 juni 2007, 22:08
Nee, ik miste iets. :sneaky:

Quink
26 juni 2007, 22:13
Leesbril? Vergrootglas? :???:



:D

artnaz
27 juni 2007, 01:52
In de loop dus, niet voor de preamp...:p

Maar echt duidelijk vind ik de beschrijvingen ook niet... Ben wel benieuwd naar de RE20, maar mijn TC Electronic Vintage Delay (zelfde als de Trex Replica, maar dan met betere looks ;)) does the trick nicely...:satisfie:

cosmos
27 juni 2007, 11:33
Ik heb er ook een besteld. Voor het geld wat ik er in Japan nu voor betaal, raak ik hem hier toch wel kwijt.. :sssh:

Mitch
27 juni 2007, 16:41
Dan doe ik 't zelf wel..... ding net getest, samen met een aantal andere delays: multi-review coming up !

Quink
27 juni 2007, 18:45
Blijftienou? Type eens een beetje door Mitch..... :D

Mitch
27 juni 2007, 18:51
Wie had het nou over een leesbrilletje ? Die review staat er al lang :D

Quink
27 juni 2007, 20:58
Iek. Leesbrilletje red ik het niet meer mee vrees ik. Wordt eerder hersentransplantatie. Heb 3x het topic door gevlooid voor ik door had dat er een apart topic over was..... http://smileyicons.net/s/380.gif