PDA

View Full Version : De zoveelste 'quest' voor een metal amp



Steven Otto
26 juni 2007, 19:37
Alsof d'r nog niet genoeg zijn, nou, nee. Ik ben op zoek (en heb nog enkele vragen ) over de aanschaf van een nieuwe versterker.

In de zomervakantie ga ik weer werken en dna heb ik weer aardig wat geld te besteden, en ik was van plan een nieuwe versterker te kopen.
Ik zal daar dan ongeveer 800 euro voor besteden.
Het gaat om een versterker om mee in een band te spelen.
Dan heb natuurlijk twee keuzes:

1) gelijk een versterker kopen met de 800 euro. Ik ben opzoek naar een versterker die goed overweg kan met de zwaardere metalen en ook wel rockt. stijlen die ik wil benaderen; Power Metal, Death Metal, Heavy metal het meest, maar ook wel beetje rock a la G&R, Pearl Jam af en toe. Maar de hoofdzaak is dus flinke metal. Dus om de clean ga ik niet moeilijk doen.
Ik heb me al aardig verdiept en ben deze versterkers tegen gekomen:
- ENGL Screamer ( nog niet geprobeerd, moet wel dus 2e hands)
- Peavey 5150 ( nog niet geprobeerd, moe wel 2e hands *Doh!*)
- Randall rh150 top en combo g3 (geprobeerd, klonk er lekker, maar eenzijdig metal)
- Peavey ValveKing ( niet goed genoeg voor de zo genoemde Metal)
- Hughes&Kettner Warp 7 ( Vond ik erg lekker klinken in de oefenplek, maar verhalen gehoord op 't forum dat hij niet geschikt was voor een band)

2) gewoon lekker doorsparen en voor een echt degelijke amp sparen waar je je leven eigenlijk mee doorkan.

Heb blijkbaar dus niet zo'n hele brede beurs ;) maar wil wel een goede, dus ik vraag om jullie hulp, alvast bedankt

Oipunkerke
26 juni 2007, 20:15
Mmmm, ik zou voor de ENGL gaan. Ik heb er zo een al eens getest en die klonk wel aardig

ExRxIxC
26 juni 2007, 20:47
De warp 7 gaat 2e hands voor 400 in het rond, als je 800 te besteden hebt zou ik dat dus ook doen, die warp zit ver onder je budget (jaja, er onder zitten is ook erg! :D)

ik zou ook voor de engl gaan, maar luister maar niet naar mij, ik heb namelijk nog nooit op een van de versterkers gespeelt die jij noemt...

Balthazar
26 juni 2007, 23:09
ik zou zeggen door sparen en pevaey 5150 + cab halen, of doorsparen en een mesa boogie ( mark III, IV, quad, triaxis, rectifier bijvoorbeeld ) aanschaffen. hoewel ik de engl veelzijdiger vind dat de peavey kan ik zelf helemaal niets met het geluid.
*spam* of een marshall jcm 900 high gain dual reverb, ideaal voor rock en ook geschikt voor metal, zo eentje als die ik te koop heb staan

Izegrim
27 juni 2007, 11:34
€800 is net zo'n lullig bedrag dat je net niet meer voor een beginnersding gaat, maar je kan er ook geen fatsoenlijke halfstack mee halen. Als je iets meer had dan zou ik zeggen ga voor een Thunder head met een 2e hands cabinet i.p.v. een Screamer. Maar goed, ik denk goedkoop is duurkoop en binnen de kortste keren zoek je weer wat beters. Ik heb een Fireball head met cab en dat is best minimalistisch maar dat redt je niet onder de €1200. Ik zou even doorsparen.

Megadeth_
27 juni 2007, 11:49
ik zou doorsparen

http://www.youtube.com/watch?v=s8w0mAghRhk

Genz Benz El Diablo 60TS thru a Marshall 1960A

Kost je alles samen iets van een 2000(nieuwprijs) euro maar dan heb je wel heel vet geluid. 2 de hands moet dit best te vinden zijn onder de 1500 euro.

vb:
http://www.2dehands.be/marshall-1960a-21892853.html?qq=marshall%201960a

de head is wel moeilijk te vinden

a darker shade of grey
27 juni 2007, 12:25
TIP: de combo versie van die El Diablo 60 watt gaat voor 1200 euro bij Musik-Schmidt!

rutger0
27 juni 2007, 12:38
Ik ben ongeveer naar t zelfde opzoek en met hetzelfde budget.. (evt doorsparen)

engl fireball of thunder lijken me zeker wat.. (evt 2de hands)

en de crate blue voodoo is nog niet genoemd!.. volgens mij staan der een paar op MP..

Kim Wilson
27 juni 2007, 12:42
ik zou doorsparen

http://www.youtube.com/watch?v=s8w0mAghRhk

Genz Benz El Diablo 60TS thru a Marshall 1960A

Kost je alles samen iets van een 2000(nieuwprijs) euro maar dan heb je wel heel vet geluid. 2 de hands moet dit best te vinden zijn onder de 1500 euro.

vb:
http://www.2dehands.be/marshall-1960a-21892853.html?qq=marshall%201960a

de head is wel moeilijk te vinden
Doorsparen... :roll:

Dat is twee keer zoveel als zijn huidige budget. Lijkt me wel wat te hoog gegrepen...

Steven Otto
27 juni 2007, 12:45
Die Genz Benz klinkt wel erg lekker op die video, alleen zit ik nogal met de prijs.
Doorsparen betekend dus op dit moment nog een ruim jaar doorsparen. Ik heb besloten toch maximaal 850 te besteden.
Hij moet dus wel erg geschikt zijn voor het zwaardere Metal. Dan ga ik het niet met een Engl Thunder redden, ben ik achter gekomen. Ik heb nog een vraag over buizen versterkers: Hoe lang gaat een setje buizen mee? en hoe zit het met het vervangen; moet je ze dan allemaal tegelijk vervangen? of per 1 die niet goed is? en wat kost dat per setje/stuk?

Alvast bedankt voor de reacties!

Squier4ever
27 juni 2007, 13:04
nou ik vind die genz benz iig niet lekker klinken op die video, maar dat kan aan het volume liggen.

Steven Otto
27 juni 2007, 13:10
Ja, en er zijn nog een paar filmpjes op utube, waar hij echt lekker klinkt, met goede kwaliteit opname:

http://www.youtube.com/watch?v=tehXysvWxck&mode=related&search=

en die andere twee van die demo zijn ook erg gaaf..
maar die dingen zijn godschuwlijk duur

EpiCenturiesAWAy
27 juni 2007, 13:49
Damn, dat vind ik nu echt slecht klinken.. :s
Veel te veel bas, onstrak, hmm, geef mij dan maar 5150 voor die stijl!


T

Marc Oblivian
27 juni 2007, 14:05
2de hands 5150 combo of een engl Thunder combo is voor 800€ wel te doen.
Zou ik voor gaan.
Anders echt een tijdje doorsparen voor een top en een cab, maar ja een beetje top kost al 1000€ en dan moet je er nog een cab bijhalen voor 400/500 euro...ben je dus bijna 2 keer zoveel kwijt

interessander
27 juni 2007, 14:18
Damn, dat vind ik nu echt slecht klinken.. :s
Veel te veel bas, onstrak, hmm, geef mij dan maar 5150 voor die stijl!


T

+1, die Genz Benz klinkt nergens naar, dat verzuipt zeker in bandverband, ik zou ook voor de 5150 gaan, ik er zelf iets van 6 jaar een gehad.

Steven Otto
27 juni 2007, 14:19
De 5150 staat ook erg hoog bij mij, maar moet heb alleen nog proberen. weet nergens een 6505 of een 5150 te vinden, moet dan gelijk 't land uit :(

Marc Oblivian
28 juni 2007, 10:17
Staat er niets op marktplaats of gitaarmarkt?
Anders even wachten..

BLOK182
28 juni 2007, 10:39
Engl Fireball is een hele lekkere scheurtop, maar dan zit je nog met het euvel van een speakercab. Mogelijk kan je er een matige speakerkast bij kopen tweedehands, om die later up the graden. Want een redelijke top EN een redelijke kast voor 850 wordt erg lastig. Harley Benton heeft dus cabs (nieuw) voor 130-200 euro, niet je-van-het, maar je zou er een halfjaar op kunnen spelen om vervolgens een tweedehands 4x12 te kopen. Zo heb ik dat met mijn Budda ook gedaan, 2 maanden op een vreselijke zelfbouwkast gespeeld voordat de passende cab aangeschaft kon worden:-)

bentium
28 juni 2007, 11:13
een engl thunder kun je wel scoren voor een 400€


anders moet je eens kijken naar de oude mesa dcreeks, zeer veel tonen uit te krijgen (kan van ervaring spreken :p)

caliban
28 juni 2007, 12:31
Die genz-benz klink verschrikkelijk. 5150 is denk ik de beste optie voor de ts.
De tweede beste optie is denk ik de ENGL Fireball of een Richie Blackmore.

rutger0
28 juni 2007, 21:14
Waarom denk je dat de engl thunder head niet goed is voor metal?

Cris
29 juni 2007, 02:01
+1, die Genz Benz klinkt nergens naar, dat verzuipt zeker in bandverband, ik zou ook voor de 5150 gaan, ik er zelf iets van 6 jaar een gehad.

Klopt! Maf ding is het. Voor metal is het echt helemaal niks. Rocken kan er trouwens wel lekker mee.

Cabinets zijn trouwens wel oké. En onverwoestbaar.

EpiCenturiesAWAy
29 juni 2007, 16:59
Misschien gewoon een oude jcm 800 misschien een dual channel ? Die hebben veel meer gain ook.. Heb er nu EINDELIJK eentje en die klinkt als god die een scheet laat :D

Steven Otto
29 juni 2007, 17:20
Ik kom zojuist eigenlijk net terug van Peter Verspuy en feedback. ben heel wat wijzer geworden :cooler:

Om te beginnen bij Verspuy. heb daar wat rond gevraagd en toen met de ENGL Screamer 't hok in geweest. De clean was erg verbluffend en je kon d'r een erg mooi randje aan geven. De zwaardste, (Heavy Lead?!) vond ik heel erg strak klinker. Klonk echt super! toen nog een extra uitleg gekregen tussen het verschil buizen <-> Transistor. Is mij nu volkomen duidelijk met de kosten per jaar ongeveer. Toen een transistor bak naast de ENGL gezet (Randall 75 g3). Tijd geleden vond ik em wel aardig, maar nu de buizenversterker gehoord te hebben is ie niets. Als je al even een tikkie harder zet klinkt hij schel.
Toen een Koch Studiotone gepakt, maar die vond ik clean niet zo bijzonder en kreeg niet hard overstuurd genoeg waar ik em voor wil gaan gebruiken.

Op weg naar Feedback.
Daar werd ik geholpen en maar nog een paar modeling versterkers uitgeprobeerd omdat ze daar de Screamer niet hadden op dat moment. De Vox (modeling), Line 6 en nog een Marshall uit de MG serie, De line 6 spider III vond ik nog het geschikst. Maar niets speciaals.
Toen een Brunetti Mellango(?!?) uit de kast gehaald die vond ik ook erg vet klinken. dat was een 20 watt buizenbakkie. Ik vond het niet overtuigend hard genoeg. Met de master en lead bijna achter 2 uur te zetten kon je gewoon blijven zitten.

Conclusie: De ENGL Screamer vind ik helemaal geweldig, alleen is het prijskaartje een enorm nadeel.

Steven Otto
1 juli 2007, 16:03
Ik heb nog een vraag over de Brunetti Maranello.
Hij is 25 watt buizen en ik vind hem heel erg gaaf klinken. Ik vraag me nu af of hij wel genoeg is voor in een band. Ik weet dat 25 watt buizen retehard kan zijn, maar toen ik heb uitprobeerde in zo'n klein hokkie, vroeg ik hoe hard hij kon en rond de 2:00 uur begon hij heel raar te klonken. Misschien heeft dit te maken met de kleine ruimte ik vond het niet echt acceptabel en het feit dat ik daar gewoon nog kon blijven zitten zegt ook wel iets toen hij op 2:00 uur stond. :satisfie:

Ook vraag ik me nog steeds af wat nou de beste beslissing is. Het is nogal een rare situatie voor mij op 't moment. Ik speel nu in twee bandjes, gewoon op zonder lekker oefenen enzo. een keer op school voor een talentjacht gespeeld met de band over m'n Cube 30. Ik was verrast dat hij mee ging, maar kwam wel wat tekort. Ik heb niet regelmatig optredens ofzo.

Aan het eind van de zomer heb ik zo'n 800 euro beschikbaar en weet totaal niet wat ik moet. De ENGL Screamer van 1100 kopen als ik het geld heb, (want die vind ik echt heel erg mooi klinken)? Of de situatie een jaar of twee afwachten en hoe het gaat, of ik dan regelmatig optredens heb. dan is de situatie anders en dan heb ik waarscheinlijk meer geld. dan zit je al gauw richting een PowerBall :chicken:

Ik zou heel erg graag jullie advies willen weten over de situatie.

/Steven

YannickH
2 juli 2007, 00:39
ikzelf speel ook metal en ik ga voor een engl. en krank zijn ook heel lekker.

Raffel
20 juli 2007, 10:07
ik heb afgelopen maandag naar een bandje staan kijken met alleen Krank versterkers en die dingen komen echt totaal niet door de mix heen lijkt het wel : /

Speeddemon
20 juli 2007, 12:00
Steven Otto; de Engl Screamer top is 895 euro bij Music Store in Duitsland, en die verzenden 'm gratis (want is >100 euro bestelling)! En je hebt 30 dagen money back guarantee.
Let wel dat de Z-5 footswitch ook nog es 159 euro kost.

q-elvis-p
20 juli 2007, 12:50
misshien is deze (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/96960464-marshall-jcm-800-100-w-combo-met-flightcase-prijsverlaging.html?return=eJwtjVEKgzAQRO8i6KeaxIQ SEdGbpGpJMDGLm1Lb0rt3pf17b2eYNZrpt9N1i5opqTNczD7Z1 qYEuqrWCMtWBrOvCbwxCcvNV79KCRb6w3esmLHD24y5GFguxhT %2F4BPBy8GJx3njjVTytCdZc1FCCbJAhWG7h2V3E%2Bn6IKWHa I33OZe8nmK40uYY0VHEC%2BhY1n6%2BLJA43g%3D%3D&df=1&fta=eNpFkltu4zAMRfciYOZbJPWkkbUEapxpjZHjwEratEX3Xk qu1R8BPKBI3ksmDvxZ5FH3NR9fUy5qkJBYPfIB%2Fo7lUP6NhW G4LfLkG39M1yE%2FGNBYZ4f8ziY4cjTMV77c5%2FM6nYb%2Fbz yntbyknP%2BgPi3z0zIsZWKspQ2ra3o%2Bq2GSeoWl0TRKz8RI %2FDmxFhZZgTbRUYhmz9tY8OCtrgw784TaQWXUmQMijJWZnZHz 3nhXmf1l5IlCZa4zYyKExvwvQzKh1QtDMyu66KRNGy%2F2NMLg LbWRuw4wBBhaX%2BhCCC26rQl0Jdp6kYwNdikYI3hs8qBrQaka 49aoi9FBMjcjwP1MGVDmhC3R70zbIJ41tqvxIZA2zViInRnrqd VDvTMkgtiMQNidsBrAb0vBnRmMVJ34ktORFd%2BWaxrLMZ8vz7 eXmlkLgmZ1uq%2FrcbqM58dORcucHsd6I3IWY1s%2Bskpv9Xjk h%2FqJX3v89Q0V37RC&fta_ind=9) wat voor je!

alleen maar goede dingen over gehoord... t is wel een combo!!
heb je voor minder geld beter!!

ben vanhoof
20 juli 2007, 12:54
Ga toch eens naar een feedback winkel in de buurt waar ze wat meer hebben dan enkel de screamer. Er zijn wel wat tops van onder de 1000€ die klinken zoals die engl; bv een lc bulldog (ja hier ben ik weer), peavey valve king of 2dehands een marshall jcm900, tsl, dsl, mesa dc reeks,...
Ga gewoon eens in een grote winkel uitgebreid testen, men kan je toch niet verplichten om iets te kopen...

Als ik van jou was zou ik echt alles 2dehands gaan zoeken. Spendeer ong 700-900 aan een top en 200-300 aan een cabinet. Als je goed koopt, kan je het normaal voor dezelfde prijs voortkopen.

Steven Otto
20 juli 2007, 14:06
Ik ben al een aantal keer naar feedback R'dam geweest laatse tijd (lees: 5 keer)

en heb een beetje in mijn prijsklasse gekeken op dat moment. maar ik vind de beslissing juist zo moeilijk, want al deze adviezen die hier worden gegeven berusten op een prijs boven de 1000 euro en dat heb ik (nog lang) niet. eind zomer maximaal 900. maar ik moet ook nog een hoop andere dingen nog bekostigen. ik graag gewoon weten wat het verstandigst is om te doen. Ik vraag me ook af of een Marshall JCM800 genoeg is voor death metal werk (zonder gebruik van pedaaltjes en dergelijke).
maar eh, ben van hoof, ik heb wel dan een screamer geprobeerd :) zoals je kan zien in m'n posts

advies graag! :hippie:

Lexvandoef
20 juli 2007, 14:09
Tsja, geschikt voor death metal, het is wel meer een hard-/classic-rock versterker. Dat neemt niet weg dat ik hem wel heerlijk vind om wat zwaardere dingen te spelen, ik houd niet van die standaard death metal sound. Met alles op 10 komt er een hele lekkere, voor mij zwaar genoege, sound uit.

Speeddemon
20 juli 2007, 14:41
@Lex, ik snap je punt en een JCM800 is heerlijk voor AC/DC achtige sounds enzo, maar stand-alone (zonder overdrive/boost pedaaltje) gaat het niet lukken om met een JCM800 Death/Cannibal Corpse/Benediction etc. te spelen. Met een boost erbij wordt 't een ander verhaal, al ben je natuurlijk wel meer beperkt met een 800 (geen multi-channel switching ofzo).

@Steven; neem 1 maand een krantenwijk erbij en je hebt zo 200-250 euro extra aan 't eind van de zomer.

ben vanhoof
20 juli 2007, 14:43
Tsja, geschikt voor death metal, het is wel meer een hard-/classic-rock versterker. Dat neemt niet weg dat ik hem wel heerlijk vind om wat zwaardere dingen te spelen, ik houd niet van die standaard death metal sound. Met alles op 10 komt er een hele lekkere, voor mij zwaar genoege, sound uit.

Groot gelijk, en je komt veel beter door de mix dan met zo'n gescoopte metalversterker.
Op marktplaats staat bv een tsl100 watt met cabinet en footswitch voor 1000€, of een engl thunder combo voor 750€. Zoek zoiets!

q-elvis-p
20 juli 2007, 14:48
Ik ben al een aantal keer naar feedback R'dam geweest laatse tijd (lees: 5 keer)

en heb een beetje in mijn prijsklasse gekeken op dat moment. maar ik vind de beslissing juist zo moeilijk, want al deze adviezen die hier worden gegeven berusten op een prijs boven de 1000 euro en dat heb ik (nog lang) niet. eind zomer maximaal 900. maar ik moet ook nog een hoop andere dingen nog bekostigen. ik graag gewoon weten wat het verstandigst is om te doen. Ik vraag me ook af of een Marshall JCM800 genoeg is voor death metal werk (zonder gebruik van pedaaltjes en dergelijke).
maar eh, ben van hoof, ik heb wel dan een screamer geprobeerd :) zoals je kan zien in m'n posts

advies graag! :hippie:

je komt er pas achter als je m zelf probeert, maak een afspraak en ga langs... wat voor de een te weining gain is is voor de ander meer dan genoeg metal!!!

voor 800 kan je wel iets leuk regelen tweedehands... nieuw wordt lastig.

let wel op de staat van de buizen... kosten gauw 100€ incl biassen (afstellen) en dat kan je beter laten doen.

tweedehands betekent vaak: lekker ingespeeld, lekker goedkoop en relic (lees gaaf!)

q-elvis-p
20 juli 2007, 14:49
Ik ben al een aantal keer naar feedback R'dam geweest laatse tijd (lees: 5 keer)

en heb een beetje in mijn prijsklasse gekeken op dat moment. maar ik vind de beslissing juist zo moeilijk, want al deze adviezen die hier worden gegeven berusten op een prijs boven de 1000 euro en dat heb ik (nog lang) niet. eind zomer maximaal 900. maar ik moet ook nog een hoop andere dingen nog bekostigen. ik graag gewoon weten wat het verstandigst is om te doen. Ik vraag me ook af of een Marshall JCM800 genoeg is voor death metal werk (zonder gebruik van pedaaltjes en dergelijke).
maar eh, ben van hoof, ik heb wel dan een screamer geprobeerd :) zoals je kan zien in m'n posts

advies graag! :hippie:

wat is er mis met pedaaltjes eigenlijk? hier ontkom je niet aan of de queeste duurt eeuwig!!!

Steven Otto
20 juli 2007, 18:07
omdat ik vind dat je clean kanaal gewoon redelijk mooi moet zijn, en niet wat met chorus overheen moet gooien. hou ik niet zo van. Ik zou alleen een pedaal gebruiken om een dergelijk kanaal een beetje (gain) te boosten, met bijvoorbeeld
een tubescreamer. Ik haal het liefst de vette scheur uit de versterker, ander koop ik gewoon een eenkanaals ;)

Speeddemon
20 juli 2007, 19:38
Hey Steven, vraagprijs 850 euro:

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/103114016-engl-screamer-buizencombo.html

Steven Otto
20 juli 2007, 21:02
Ja, hij was me ook al opgevallen. Daarbij komt nog een vraag.

Hij kost tweedehands 850 euro, maar moeten er dan niet een nieuw setje buizen in? dat maakt hem dan bijna zo'n 1000 euro in totaal, terwijl hij nieuw wel voor 1000 te krijgen is..

Speeddemon
20 juli 2007, 21:54
Ja, hij was me ook al opgevallen. Daarbij komt nog een vraag.

Hij kost tweedehands 850 euro, maar moeten er dan niet een nieuw setje buizen in? dat maakt hem dan bijna zo'n 1000 euro in totaal, terwijl hij nieuw wel voor 1000 te krijgen is..
775-800 bieden, en een nieuw setje eindbuizen is echt wel goedkoper dan 150 euro (of wil jij soms met vintage NOS buizen aan de slag?).

Steven Otto
20 juli 2007, 22:30
Ik ben niet echt bekend met buizen, maar de medewerker van Peter Verspuy vertelde mij doodgewoon dat het toch zo'n 160 euro gaat kosten, wat je zo ongeveer om de drie jaar moet vervangen..
hmm..vals voorgelicht!

Speeddemon
21 juli 2007, 00:34
Ik ben niet echt bekend met buizen, maar de medewerker van Peter Verspuy vertelde mij doodgewoon dat het toch zo'n 160 euro gaat kosten, wat je zo ongeveer om de drie jaar moet vervangen..
hmm..vals voorgelicht!
Ik heb laatst m'n eindbuizen en V1 (preamp buis) laten vervangen en opnieuw laten biassen, en ik was 75 euro kwijt (bij Dijkmans, Breda). Nu waren dit EL34's, dus misschien dat 6L6's duurder zijn, maar als je het 'gitaarwinkel beoordeel topic' leest, zul je zien dat Peter Verspuy er nogal bekaaid van af komt, dus mogelijk dat ze je gewoon een oor aan willen naaien voot 160 euro.

Ibanez RuleZ
21 juli 2007, 00:57
Groot gelijk, en je komt veel beter door de mix dan met zo'n gescoopte metalversterker.
Op marktplaats staat bv een tsl100 watt met cabinet en footswitch voor 1000€, of een engl thunder combo voor 750€. Zoek zoiets!

ik durf met aan redelijkheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat een engl waar hier naar geken wordt ook erg naar slecht door de mix heen komt. ik heb een engl preamp (530) en die ging bizar slecht door de mix heen, behalve clean dan. ik denk dat je wat dat betreft beter af gaat zijn met een marshall... de screamer mist op de frequentie waar hij moet snijden volgens mij "power".

Harrald

Steven Otto
21 juli 2007, 11:17
dus kort gezegd dat ik gewoon die screamer van me lijstje kan schrappen?
De ENGL Thunder heb ik ook geprobeert, maar ik kreeg daar gewoon geen strak metal geluid uit. Ik ben opzoek naar iets wat gewoon Power/Heavy/Death Metal aan kan. De ENGL thunder vind ik meer iets voor hard rock enzo.
trouwens, ik vind de '5150' op me cube erg lekker klinken. voor hoeveel gaat zo'n 5150?

Verder nog suggesties?

cheers,
steven

Speeddemon
21 juli 2007, 12:01
dus kort gezegd dat ik gewoon die screamer van me lijstje kan schrappen?
De ENGL Thunder heb ik ook geprobeert, maar ik kreeg daar gewoon geen strak metal geluid uit. Ik ben opzoek naar iets wat gewoon Power/Heavy/Death Metal aan kan. De ENGL thunder vind ik meer iets voor hard rock enzo.
trouwens, ik vind de '5150' op me cube erg lekker klinken. voor hoeveel gaat zo'n 5150?

Verder nog suggesties?

cheers,
steven
5150 heet tegenwoordig 6505 bij Peavey en de normale versie (top) kost rond de 1200 euro, en de Plus versie (meer knoppen) kost rond de 1400-1500 euro.
2e hands zijn ze vaak wel voor 800-900 te vinden (zo niet minder), maar nu staan er effe geen op MP.

Steven Otto
21 juli 2007, 12:27
kost de 5150 top 800-900 euro? ik ben meer geďntresseerd in de combo. dan mag ik aannemen dat de combo (edit:minder) kost dan 800-900. ik heb hem nog nooit geprobeerd (6505 of 5150). erg moeilijk, maar ik hoor er erg veel goeds over. zou erg geschikt zijn voor de stijl die ik wil spelen. en peter verspuy kan het wel vergeten ;)

EpiCenturiesAWAy
21 juli 2007, 12:34
kost de 5150 top 800-900 euro? ik ben meer geďntresseerd in de combo. dan mag ik aannemen dat de combo meer kost dan 800-900. ik heb hem nog nooit geprobeerd (6505 of 5150). erg moeilijk, maar ik hoor er erg veel goeds over. zou erg geschikt zijn voor de stijl die ik wil spelen. en peter verspuy kan het wel vergeten ;)

5150 combo kost minder da de top hoor!
Heb hem al veel zien gaan voor een 600 euro..
Top is idd rond de 8-900 euro..
Nog even over de 5150, die is perfect geschikt voor metal, ik heb de mijne daardoor weggedaan.. Klonk zelfs te metal voor mij..


T

Speeddemon
21 juli 2007, 12:46
Klonk zelfs te metal voor mij..


T
:seriousf:

Doet me denken aan 't commentaar op Youtube bij een "Metal warriors" clip van Manowar:

"That's just too metal for me, man. I think I'll have to leave the hall".

http://www.stickergiant.com/Merchant2/imgs/250/fsmac3.gif

EpiCenturiesAWAy
21 juli 2007, 14:10
haha, nee serieus :D