PDA

View Full Version : Guitar make-over



timbo
26 juni 2007, 16:57
Mensen ik ben van plan mn oude gitaar te pimpen. eentje die haast niets waard is omdat het mn eerste gitaar wordt waar ik aan ga ''sleutelen'' het gaat om een oude strat waar het merk niet meer op staat:P dus zou niet weten wat het is maar goed even ter zake ik vind dat die gitaar ook een ander kleurtje moet krijgen, en het moet wel bietje mooi zijn dus ik kan niet zomaar potje verf pakken en erop gooien.

Mijn vraag is of dat jullie hier tips en idee's willen posten die ik kan gebruiken om mijn gitaar ander kleurtje te geven hierbij bedoel ik dingen als: Hoe te beginnen, welke (verf), hoe te werk te gaan enz enz.

Alvast bedankt groetjes!

Dekkz0r
26 juni 2007, 17:10
Als je hier niet genoeg info vind, vind je het nergens (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=80209&page=1&pp=10&highlight=kost+squier)

ExRxIxC
26 juni 2007, 18:33
http://www.projectguitar.com/tut/swirled.htm

timbo
27 juni 2007, 16:44
bedankt voor deze reacties, maar ik heb nog een vraag er zit namelijk een ongeloofelijke dikke verf laag op en wat ik ook schuur komt geen eind aan. hoe krijg ik die er gemakkelijk van af?

Dekkz0r
27 juni 2007, 16:48
schuurmachine, zal er toch af moeten

timbo
27 juni 2007, 16:58
ja ben er al een tijd mee bezig geweest met de schuurmachine.
is er geen snellere manier?

Orgasmocaster
27 juni 2007, 16:58
een blikje 'paint stripper' dr over heen smeren... wel rubbere handschoenen gebruiken, is lekker chemies..

of je koopt zoon fohn, als per de link in de eerste reply.

niekb
27 juni 2007, 17:03
waarschijnlijk is het poly... opschuren en spuiten die handel, gaat je niet lukken met afbijt.

Als je m toch helemaal kaal wil hebben, suc6:seriousf:

timbo
27 juni 2007, 20:23
haha ja ik wil um helemaal kaal hebben dat wordt dus een PROBLEEM? aan je reactie te zien wel :P maar met dat paint stripper gaat het dan niet lukken begrijp ik? en zo'n opgevoerde fohn kost wel wat centen

Maar toch is het op sommige plekken gelukt om tot het hout te komen maar dat zijn zeer kleine plekken en als ik keihard ga schuren dan wordt ie helemaal wit

wietse
27 juni 2007, 20:44
met de verfbrander, wel voorzichtig zijn dat je de gitaar niet in de fik steekt.

Wabbie
28 juni 2007, 01:35
Gewoon stug doorschuren met een goede schuurmachine en dan kom je er uiteindelijk wel. Ik ben ooit eens 2 dagen bezig geweest om een Sunn stratocaster van de lak te ontdoen, maar tis uiteindelijk toch best goed gelukt. Gewoon koppig zijn en volhouden

DarknessAwaits
28 juni 2007, 01:42
Maar toch is het op sommige plekken gelukt om tot het hout te komen maar dat zijn zeer kleine plekken en als ik keihard ga schuren dan wordt ie helemaal wit

Je schuurt toch wel met een schuurblokje of vlakschuurmachine he? Anders komen er allemaal pitten en dalen in.

dennis_rhcp
28 juni 2007, 11:08
ik heb mijn gitaren ook gepimpt (of verkracht voor somige onder ons :) )
en mischien is het wel een leuk voorbeeld
de kwaliteit is niet echt goed van de foto
http://www.gitarist.nl/members/member.php?memberNR=10922

succes

Dekkz0r
28 juni 2007, 13:03
"niet echt goed" = overrated

timbo
28 juni 2007, 14:15
Je schuurt toch wel met een schuurblokje of vlakschuurmachine he? Anders komen er allemaal pitten en dalen in.

Ja dat doe ik zeker maar als het me te lang gaat duren zal ik wel een verfbrander erbij halen:p bedankt en als ik nog meer vragen heb horen jullie het wel

Ic3gl0vE
28 juni 2007, 15:06
Voor 10 euro heb je nu zo'n verfstripper (föhn) bij de Lidl trouwens. Word je er ook niet arm van :)

timbo
29 juni 2007, 11:36
ow bedankt ik zal eens gaa kijken