PDA

View Full Version : [Bosch Racing] Melodic Guitar MosValve [Youtube]



Bosch
26 juni 2007, 16:50
Aloha,

Video met een indruk van een nieuw nummer waaraan ik werk:

Melodic Guitar MosValve (http://www.youtube.com/watch?v=kKwwBHDnsRY)

Ik ben zelf helemaal tevreden met het gitaargeluid, maar ben benieuwd wat jullie er van denken.

Rgrdz,

~Bosch~

http://home.hetnet.nl/~boschracing/images/tubeworks.jpg

Arvoitus
26 juni 2007, 17:04
Het ligt eraan welk genre je op richt. Naar mijn mening heeft het iets meer scheur nodig.

X-Rated
26 juni 2007, 17:51
Lekkere deuntjes hoor! En idd, wat meer scheur zou het imho net wat vetter maken.

krizz
26 juni 2007, 23:28
Ik vind het geluid prima zo! Echt vet dit! Alleen vind ik je vibrato soms wat zenuwachtig, ik ben zelf meer van de w i j d e vibratos.

Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!

-Kris

Gitaro
27 juni 2007, 00:38
Die pulloffs vanaf 1:06 zijn meesterlijk! Over die vibrato, zo'n hele snelle klinkt vet als je maar een 8e noot de tijd hebt om het te doen, maar bij de wat langere pauzes klinkt het misschien beter als je voor een langzamere vibrato kiest. Maargoed, dit is natuurlijk mierenneukerij, het staat weer als een huis. Tone doet me een beetje denken aan Paul Gilbert, die balanceert ook vaak op het randje (tussen een dikke scheur en een... wat minder dikke scheur).

ExRxIxC
27 juni 2007, 08:51
ik vind het wel een boeiend stukkie muziek :)

savale
27 juni 2007, 10:28
*WOW* :rockon:

Roy K.
27 juni 2007, 12:20
Goede (bijelkaarpassende) thema's, die klinken echt fijn, je licks zijn koel, ik zeg: Z.s.m. uitwerken dat nummer (en hier posten)!! 8-)

Solidkick
27 juni 2007, 12:34
Die pulloffs vanaf 1:06 zijn meesterlijk!

+1

Lekkere licks ook.

ExRxIxC
27 juni 2007, 19:16
En die vibrato is niks mis mee vind ik, klinkt ook erg vet

Das Schaap
27 juni 2007, 20:18
Ik vind em qua tempo net iets te rustig, hij mag wel ietsje sneller denk ik zelf.

Verder vind ik dit wel geinig tot nu toe, minder richting extremen dan je vaker gaat. Hopelijk heeft de eindversie niet weer wat van je bekendere licks. En dat zeg ik puur omdat je genoeg creativiteit hebt en benut om veel meer eruit te halen. En dat laat je ook al weer eens zien met wat vette licks hierin. 8)

Mitch_mashinguard
27 juni 2007, 23:35
Netjes, netjes... wat een controle over je instrument. Het stuk met de pull-offs is inderdaad meesterlijk. Ook goed om te zien dat je met iets anders komt. Erg aparte stijl dit, vernieuwende licks. Shredden kun je zeker weten, maar je overdrijft er niet mee en neemt ook de rust: heerlijk is dat. Ik vind je zachte sound trouwens wel bij het nummer passen. Ben benieuwd naar het eindresultaat! Errrrrrg creatief...

spanky_franky
27 juni 2007, 23:43
Dit is toch werkelijk fantastisch... echt een éigen geluid.

Vind de tone heerlijk, beetje zo'n hotrodded plexi

Chris Roos
28 juni 2007, 08:16
Ja typisch Bosch weer he. Je vibrato bepaald grotendeels je identiteit als gitarist vind ik en bij jouw hoor ik steeds weer echt jouw sound. Timing van je thema vind ik erg pakkend. Na het beluisteren er van klonk het de hele dag nog door in mijn hoofd, werd er gek van :) Mooi hoe je op de 1 inkomt met je thema en dan weer met een opmaat op de 4 verder gaat. Vervolgens je bending weer met een opmaat terug laat komen op de 1 erg origineel, daar is over nagedacht. Keep it commin' :soul:

Regards,

X-Rated
28 juni 2007, 08:52
Eej monsijnjeur Bosch, ik vind je tracks altijd weer verrassend en enigzins raar, maar lees je dit allemaal nog wel? :D

Volgens mij ben jij meer een "statement"-gitarist: je maakt een track en post hem dan puur ter kennisgeving dat er een nieuwe track aan komt.

Ik ga hem nog een keertje kijken :)

Negative K3 fan
28 juni 2007, 15:31
klinkt prachtig, dat thema heeft wel wat

Bosch
29 juni 2007, 18:59
Hey bedankt allemaal!

Mijn viberato was vroeger heel slecht (Boudewijn de Koning alias Chris Roos was de eerste mij daar op te wijzen en sindsdien probeer ik daar dus aan te werken), maar goed nog steeds heb ik af en toe inderdaad wel een wat knijpend/zenuwachtige bend.

@ Gitaro : 100% inspiratie voor dit nummer was dan ook niet geheel ontoevallig 03 - The Curse Of Castle Dragon van Paul Gilbert.

@ spanky: het is de plexi preset in de Pod XT, goed gehoord dus!

@ X-rated: nou, dat komt ook door tijdtekort hoor. (Verder vind ik eigenlijk ook dat iedereen gewoon meer eigen muziek moet posten en minder moet internetten haha)

@ de rest: erg bedankt voor de inspirerende feedback!!!!!!! Echt tof!

Rgrdz,

Wouter

c.hultermans
29 juni 2007, 19:45
Klinkt lekker Wouter, mooi thema ook!!


Grtz,

Ratje

koella
30 juni 2007, 00:37
Goeie techniek. Bij je toonkeuze heb ik soms het idee dat je niet bewust "out" speelt maar zomaar wat doet. Maar nogmaals: onberifpelijke techniek.:)

Bosch
5 juli 2007, 10:40
Thanx!

@ koella, theoretisch weet ik niet wat ik doe (althans onvoldoende imo), maar praktisch (op gehoor) is elke noot uitgedacht. Dat sommige noten heel 'odd' klinken, klopt, maar dit is dan echt zo bedoeld. Dan is het een kwestie van smaak/referentiekader.

Grtz

~Bosch~

hidde630
5 juli 2007, 11:50
ik trek dit supergoed!

LaurentB
12 juli 2007, 23:08
Mooi, natuurlijk klinkend geluid. Je hoort de toon van de gitaar nog, niet alleen maar vervorming.