PDA

View Full Version : Buizenbak versus Effectprocessor



Ibanez44
26 juni 2007, 16:43
Hoi collega harkers,

Even jullie mening. Ik heb een Fender Hotrod DeVille waarover ik met een GT6 speel. Doordat die versterker zo giga zwaar en ik een behoorlijke koekrug heb krijg ik steeds meer last met sjouwen. Ik zit er dus aan te denken om een kleinere buizenversterker te kopen. Daar komt bij dat ik die Fender nou niet zo lekker vind matchen met mijn GT6. Ik hoor sommigen al zeggen: "losse pedaaltjes is beter" is zo, maar omdat ik in een coverband speel vind ik die presets toch wel handig. Verder kan die Fender zo hard dat ik zelfs bij een optreden niet harder dan 2 speel. Dan haal je toch ook niet alles uit je amp.
Ik zoek dus een iets lichtere buizenbak, die dan misschien ook nog beter met die GT6 overeenkomt. Belangrijk vind ik ook wel dat hij wel lekker lang clean blijft klinken.

Laat is ff wat van jullie ervaringen horen.

InternEd
26 juni 2007, 16:47
Gebruik je wel de overdrive van de buizenversterker? Of de cosm emulaties van de GT6? (omdat je schrijft dat ie lang clean moet blijven). Kun je wellicht uit met een keyboardversterker oid.

Mitch
26 juni 2007, 16:50
Zeker als gewicht een rol speelt zou ik inderdaad eens in de transistorhoek gaan kijken, helemaal niet gek met een GT6. Met buizen houd je natuurlijk nog steeds een stukkie meer dynamiek, maar ik weet niet hoe belangrijk je dit vindt ?

Ibanez44
26 juni 2007, 17:27
ff-kes een antwoord op beiden. Ik gebruik nu zowel de distorsion van m'n Fender als die van de GT6. Met name die dynamiek van de buizenversterker spreekt mij erg aan.

boss
26 juni 2007, 17:35
Klein en buizen + geweldig geluid: Koch Studiotone!
Zeer zeker ook geschikt voor podium werk, en wat gaat dat ding hard.... :B
Het uitproberen zeker waard.

Mitch
26 juni 2007, 21:36
Eens. Lichte top, erg handelbaar en zeer breed inzetbaar. Niet te zwaar cabinetje eronder en gaan ! :rockon:

Epic
27 juni 2007, 10:03
Heb je je GT-6 al eens direct in de eindversterker van je Fender gestopt (dus dat je de GT6 als voorversterker gebruikt) ?
Hoe klinkt dat ?

Henri H
28 juni 2007, 09:07
Omdat m'n buizenbak kapot was heb ik de Line/Phones uitgang van mijn GT-8 wel 's gebruikt en direct op de zangversterker in geplugd.
Ik vond het best acceptabel klinken maar er gaat niets boven een buizenbak met een 4 x 12 CAB die je broekspijpen :hippie: flink laten wapperen. :rockon:
Misschien is een 19" (buizen)eindtrap met een lichte, losse 1 x 12 speaker kast wat voor je?
Je zou de GT-6 dan als voorversterker moeten gebruiken.

harrie-beton
28 juni 2007, 09:38
Begrijp ik goed dat je het gewicht van een amp belangrijker vindt dan de sound? Zelf ben ik van mening dat sjouwen nu eenmaal bij het rock&roll bestaan hoort...

Rocketman
28 juni 2007, 15:06
Maak of koop een dolly en gewicht is geen issue meer. Tenzij je veel trap moet lopen natuurlijk.

Rutger
28 juni 2007, 15:16
Tja... een combootje sjouwen is zo zwaar toch niet?

Ibanez44
28 juni 2007, 17:22
Hoi

Dank voor jullie reacties. Het sjouwen is nooit een probleem geweest maar met een beginnende hernia en wat trappen stappen wordt het een ander verhaal. Ik lees hier toch wel veel over de Koch Studiotone. Dat Combo is i.i.g. goed te sjouwen. Heeft er iemand ervaring om over zo'n Koch met een GT-6 of andere effectprocessor te spelen?