PDA

View Full Version : Hints voor nieuwe gitaar



Scarstruck
26 juni 2007, 15:45
Ik speel ondertusse al 3 jaar gitaar, maar heb nog geen persoonlijke gitaar. Ik speelde altijd op de Fender strat van mijn vader. Ik speel ondertussen in 2 groepen.Het zijn allebei Hard Rock groepen. Ik zoek een nieuwe of tweede hands gitaar te kopen. Heb ondertussen al een aardig centje gespaard om deze aankoop te doen, maar ik heb hulp nodig bij de keuze. Ik zoek een gitaar die goed klinkt voor blues metal en rock. Zelf is mijn oog gevalle op een sg gibson model, maar ik zouw graag uit meerdere gitaren kunnen kiezen die wel geschikt zijn voor deze muziekgenres.

Dekkz0r
26 juni 2007, 16:01
Blues, metal en rock

Denk ik meteen aan een LP, wat is je budget?

Squier4ever
26 juni 2007, 16:06
welkom op het forum. er zijn al ongeveer een triljoen topics met hetzelfde onderwerp. spit die aub eerst eens door en kom dan terug met vragen.

Danieldg
26 juni 2007, 16:32
Ik zeg: SG! :p
Heeft alles wat je van een LP verlangt maar lichter(handig onstage) en iets betere bereikbaarheid van de hogere frets. Natuurlijk wel wat minder sustain, mar het geluid is gewoon te lekker!

(De prijs is ook gunstig: ongeveer 1500 euro voor een SG Standard en ongeveer 2400 euro voor LP Standard)

Scarstruck
26 juni 2007, 17:32
Blues, metal en rock

Denk ik meteen aan een LP, wat is je budget?

Een LP is wel ietje te duur. Mijn budget is tusse de 1000 en 2000 euro

Frankiefrank2
26 juni 2007, 17:38
als je 2000 euro hebt zou ik je budget splitsen in een budget voor een versterker en een gitaar.
Ik vind voor iemand die 3 jaar speelt (ik zelf speel ook pas 5 jaar hoor) het verschil tussen een gitaar van 1000 euro en 2000 euro het geld niet waard. Die van 2000 euro is niet veel beter in bespeelbaarheid en geluid dan een gitaar van 1000.

Ik zou dan voor 1000 een leuk versterkertje kopen combo of stack, buizen of transistor. En een leuk gitaartje voor 1000 euro.