PDA

View Full Version : Vintage V6



Rick trodat
26 juni 2007, 13:01
Heeft iemand ervaring met het merk vintage?

En dan vooral die stratocaster genoemd de V6. Hij ziet er zo tof uit, maar klinkt ie ook een beetje, daarnaast zegt het hout mij niet zoveel. Volgens mij is geen enkele andere gitaar van dat hout gemaakt. Namelijk:Eastern Poplar

Zou deze ook nitro lak hebben?
http://www.maxguitarstore.com/products_pictures/vintagedistressedsmall.jpg

Squier4ever
26 juni 2007, 13:02
weet niet of t nitro is, maar t gitaartje speelt en klinkt zeeeeeer lekker voor zn geld vind ik.

Rick trodat
26 juni 2007, 20:25
en dat Eastern Poplar wat is dat dan voor hout?

LaurentB
26 juni 2007, 20:30
Dat is populierenhout. Wordt toch wel vaker gebruikt, meen ik, en dan vooral voor gitaren die ondoorzichtig gelakt zijn omdat de tekening ervan niet zo mooi is.

Ik kwam deze tekst tegen op http://www.warmoth.com/guitar/options/options_bodywoods.cfm:

"Poplar (Liriodendron tulipifera):
This is another standard body wood having been used by many companies over the years. Due to the grey/green color, this wood is used mostly when solid color finishes are to be applied. Its weight generally runs about one half pound more than Alder. Tonally, it is similar to Alder as well. Poplar is a closed grain wood that accepts finish well."

Alder (elzen) wordt standaard voor Fender Stratocasters gebruikt. En populier is dus iets zwaarder maar heeft dezelfde kwaliteit, volgens deze site.

cardinal
26 juni 2007, 22:29
Krijgen over het algemeen goede recensies in de bladen, maar ik ken niemand die er daadwerkelijk eentje heeft.

ijzerbroot1
27 juni 2007, 00:03
Ik heb er even naar gekeken en ook naar zijn LP broertje. Speelt lekker en klinkt ook goed hoor maar ik heb iets tegen die relic toestand. Zolang ik die speelslijtage niet zelf heb veroorzaakt vind ik het wat raar aanvoelen, alsof je op een geleende gitaar speelt.
Puur een kwestie van smaak, dus als je daar niet mee zit dan kun je met een gerust hart er een gaan testen!

Rick trodat
27 juni 2007, 10:28
Dat laatste ben ik het mee eens, daar heb je gelijk in, maar als er een nitro lak op zit dan kijk ik daar doorheen. Dat vind ik het belangrijkste. Ik denk als ik die gitaar koop, dat ik er toch andere dingen op ga zetten. Maar ik ga is ff kijken welke winkels dit merk allemaal verkopen.