PDA

View Full Version : gitaar afstellen in Haarlem (musimaniacs)



Petekay
25 juni 2007, 22:47
Ik heb een nieuwe gitaar en ik wil deze laten afstellen.
De brug etc. dat lukt me allemaal wel. Maar omdat ik er nog te weinig verstand van heb, wil ik hem door een professional laten afstellen.

Iemand goeie ervaring met het afstellen van je gitaar door musicmaniacs (zo ja welke medewerker?). Of ervaringen van de concurrent daar tegenover?

meul
26 juni 2007, 10:53
Musicmaniacs, zijn oke, als je perse iemand wilt aanwijzen voor de job, zou ik naar rick vragen die heeft zijn sporen verdiend. de winkel er tegenover, Alphenaar is van origine toch wat meer een zaak die wat minder pop/metal (modern) gericht was/is. ik heb daar een keer een zogenaamde puik afgestelde gitaar van iemand in mijn handen gehad die de brandstapel nog niet waard was. maar dit is 1 ervaring.

Ik ken ook nog iemand die voor relatief weinig geld dit goed voor je kan doen.
in dat geval moet je me even een prive bericht sturen dan help ik je wel op weg.

savecracker85
26 juni 2007, 11:46
er zit in haarlem ook een bouwer.. Wat vrienden/kennissen van me hebben er hun gitaar er laten afstellen en waren er erg tevreden over!
Daar zou ik eerder naartoe gaan dan een van die beide winkels
http://www.fernsguitars.nl/

zeppo
26 juni 2007, 12:58
Nikola Adamovic zit ook in Haarlem (vlakbij Ferns)

Petekay
26 juni 2007, 14:09
www.adamovic.nl/
en
http://www.fernsguitars.nl/

spreken me idd op 1 of ander manier meer aan dan musicmaniacs (hoewel het personeel daar zeer vriendelijk is). Ik kijk wel even bij wie van de 2 , jullie horen het van me.

p.s. Zeppo, heb je goeie ervaring met adamovic?

zeppo
26 juni 2007, 14:36
Heb met zowel Ferdinand als Nikola geen ervaring, ik heb ze alleen een paar keer gesproken, en hun werk gezien. Erg mooi spul maken ze, dat moet gezegd worden.
Ik ga er van uit dat ze allbei prima kunnen doen wat jij wilt.

vosarnout
26 juni 2007, 15:55
Ik heb goede ervaringen met Adamovic, daar kun je je gitaar met een gerust hart naar toe brengen. Overigens heb ik wel eens begrepen dat hij voor musicmaniacs ook de reparaties etc uitvoerd, of dat nog steeds zo is weet ik niet.

zeppo
26 juni 2007, 16:15
zaterdag zag ik de eigenaar van Musicmaniacs nog in de weer met een solderbout en een strat. Ik meen te weten dat ze klussen uitbesteden aan Nikola.

bert k
26 juni 2007, 16:17
Net even zijn site bekeken. Hoe komt het toch dat bouwers altijd gitaren in een van de klassieke modellen maken, en bassen alsof ze op LSD een stuk stopverf vasthadden?
Altijd rare uitgerekte hoorns en uitgedropen vormen, soort Dali modellen.

vosarnout
26 juni 2007, 21:33
Net even zijn site bekeken. Hoe komt het toch dat bouwers altijd gitaren in een van de klassieke modellen maken, en bassen alsof ze op LSD een stuk stopverf vasthadden?
Altijd rare uitgerekte hoorns en uitgedropen vormen, soort Dali modellen.

Heel simpel, gitaristen zijn zeer conservatief, bassisten een stuk minder.....

cardinal
26 juni 2007, 22:28
Ervaring met fern en die is prima. Wel duidelijk je wensen aangeven. Service perfect.

meul
26 juni 2007, 23:05
zaterdag zag ik de eigenaar van Musicmaniacs nog in de weer met een solderbout en een strat. Ik meen te weten dat ze klussen uitbesteden aan Nikola.

eigenaar Hans is erg, geinteresseerd en handig met electronica. dikke kans dat hij wat voor de hand liggend problemen zelf zal oplossen. maar misschien was hij wel gewoon bezig met zijn auto speakers :-)

Negative K3 fan
26 juni 2007, 23:25
Net even zijn site bekeken. Hoe komt het toch dat bouwers altijd gitaren in een van de klassieke modellen maken, en bassen alsof ze op LSD een stuk stopverf vasthadden?
Altijd rare uitgerekte hoorns en uitgedropen vormen, soort Dali modellen.

briljante opmerking bert, het klopt helemaal

Debaser
27 juni 2007, 08:12
heb met beide heren op de tappersweg goeie ervaringen.
heb bij de Ferns een gitaar en bij adamovic een bass laten afstellen.

vriendelijk en vragen ook echt naar wat je wil, hoge lage actie en denken mee over snaar diktes... ook informatief om mee te ouwehoeren :)

ik vind de gitaren van ferns best vet en qua prijzen valt het best mee, voor een custommade vind ik.