PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar 400-500 euro



Guitarplayer11
25 juni 2007, 22:10
Hee mensen..

Ik speel nu ongeveer 2 jaar op een Ibanez GAX32 elektrische gitaar en ben van plan een nieuwe te kopen voor ongeveer 400-500 euro..
Ik speel vooral nummers met gain vol opegeschroeft zoals avenged sevenfold, Bullet for my valentine, my chemical romance.. en af en toe speel ik wat softere nummers zoals nummers van lost prophets. Ik ben van plan mijn toekomstige gitaar bij feedback in eindhoven te kopen www.feedback.nl. Ikheb de epiphone les paul en dean vendetta 4.0 gezien op de site en vond het wel mooie gitaartjes.. Ik heb even bij onze plaatselijke muziekwinkel op de epiphone les paul gespeelt en klonk goed en vond hem fijn spelen..
Nou is mijn vraag?? Zou de epiphone geschikt voor mij zijn of raad je me voor ongeveer die prijs iets anders aan??
Alvast bedankt :)

Eko
25 juni 2007, 22:27
De Epi`s zijn best nette gitaren. Er staan er zat te koop via marktplaats, dus gebruikt kan je nog wat geld op zak houden. Niet gek opkijken dat er zoveel staan, er worden er honderden per dag gemaakt , net als Fenders.
Kwalitatief is het netjes materiaal, op een goede manier in elkaar gezet. Niet gek laten maken door verhalen dat de elementen ruk zijn of zoiets, gewoon je eigen oren meenemen en testen en dat het liefst op je eigen versterker.

Guitarplayer11
25 juni 2007, 22:33
Dankjewel voor info :)..
Ik gebruik trouwens een roland cube 60..
Maar zou er een mogelijkheid kunnen zijn om dat pickups te vervangen na een tijdje door andere??

Orpheo
25 juni 2007, 22:34
aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh





Gebruik Verdomme De Faq!!!!!! Is Het Verdomme Zo Moeilijk?!?!?! De Tering! Er Is Een Faq Voor Gitaren Tussen De 250 En 500 Euro, Gewoon Effe Kijken Verdomme!!!!!!


Slotje!

ExRxIxC
25 juni 2007, 22:36
allemaal wel heel leuk enzo, maar dat is er dus niet...... -_-

Lexvandoef
25 juni 2007, 22:37
Die is er wel, staat als sticky bovenaan in Elektrische Gitaren.

Maarre Orpheo? CHILL :D

LaurentB
25 juni 2007, 22:37
Veel staat daar inderdaad (nog) niet in, in die reviews van gitaren tussen de 250 en 500 euro.

Verder heeft Feedback het voordeel dat ze er een hele partij gitaren hebben, dus ga eens lekker een ochtend (want dan zij al die andere luie muzikanten nog niet wakker) van alles en nog wat proberen daar. Iets leukers bestaat er volgens mij niet!

ExRxIxC
25 juni 2007, 22:39
das geen faq he?

Orpheo
25 juni 2007, 22:52
Die is er wel, staat als sticky bovenaan in Elektrische Gitaren.

Maarre Orpheo? CHILL :D

kijk, zo'n topic als dit zie je tenminste 1 keer per dag voorbij komen. dat is waanzinnig irritant. en als dan eens niemand post is 't weer zo van 'goh wat een asociaal forum'. nee niet asociaal forum; asociaal nieuw lid, die verdomd 2 tellen langer uit z'n doppen te kijken...

Orpheo
25 juni 2007, 22:53
das geen faq he?

t was vroeger een faq. waarschijnlijk voor jou tijd dan. sorry dat ik wat langer in t verleden blijf plakken wat dit betreft ;)

ExRxIxC
25 juni 2007, 22:59
t was vroeger een faq. waarschijnlijk voor jou tijd dan. sorry dat ik wat langer in t verleden blijf plakken wat dit betreft ;)

mja, zoiets, volgens mij was het eerst een adviezen topic.
Maar dat review topic is in iedergeval (nog) niet nuttig genoeg om dit soort topics te vervangen ofzo. (maaaar als iedereen nou reviews gaat schrijven kan het nog wat worden! :D)

Edit:

trouwens, als ik een nieuwe gitaar ga kopen dan zou ik hier ook een topic openen daarvoor.
Niet omdat ik te lui ben om oude topics door te lezen, of te googelen, of dingen in de winkel te testen. Maar omdat ik hier waarschijnlijk toch nog iets leer of te weten kom, wat me op een andere manier niet zou lukken.

Petekay
25 juni 2007, 23:02
Dankjewel voor info :)..
Maar zou er een mogelijkheid kunnen zijn om dat pickups te vervangen na een tijdje door andere??

Laat maar, ik las te snel over je vraag heen

Lexvandoef
25 juni 2007, 23:04
kijk, zo'n topic als dit zie je tenminste 1 keer per dag voorbij komen. dat is waanzinnig irritant. en als dan eens niemand post is 't weer zo van 'goh wat een asociaal forum'. nee niet asociaal forum; asociaal nieuw lid, die verdomd 2 tellen langer uit z'n doppen te kijken...


Hehe ik begrijp het ook wel, maar je verneukt mijn layout zo ;) Ik zit maar te forummen op een klein laptop beeldscherm ;)
Maar je zou het inderdaad ook wel even normaal kunnen zeggen, ik vind het zelf ook irritant, maar dan kan je ook ff het topic overslaan ofzo, mensen die net opt forum kijken weten niet beter vaak.

Orpheo
26 juni 2007, 00:28
Hehe ik begrijp het ook wel, maar je verneukt mijn layout zo ;) Ik zit maar te forummen op een klein laptop beeldscherm ;)
Maar je zou het inderdaad ook wel even normaal kunnen zeggen, ik vind het zelf ook irritant, maar dan kan je ook ff het topic overslaan ofzo, mensen die net opt forum kijken weten niet beter vaak.

ok, ik edit 't wel effe tot een maatje kleiner ;)


maar dan nog; even wat langer kijken is echt geen schande...

Orpheo
26 juni 2007, 00:29
mja, zoiets, volgens mij was het eerst een adviezen topic.
Maar dat review topic is in iedergeval (nog) niet nuttig genoeg om dit soort topics te vervangen ofzo. (maaaar als iedereen nou reviews gaat schrijven kan het nog wat worden! :D)

Edit:

trouwens, als ik een nieuwe gitaar ga kopen dan zou ik hier ook een topic openen daarvoor.
Niet omdat ik te lui ben om oude topics door te lezen, of te googelen, of dingen in de winkel te testen. Maar omdat ik hier waarschijnlijk toch nog iets leer of te weten kom, wat me op een andere manier niet zou lukken.

wel te lui dus; je neemt niet de moeite om even de reviews te lezen die anderen posten. Ik heb vandaag ook een topic geopend over een nieuwe gitaar, maar zoek daar maar eens wat van op op 't internet: een neck thru les paul. de meeste topics van 'nieuwe gitaar gezocht' verzanden toch altijd in hetzelfde, dus vandaar die stickies....

Gitaro
26 juni 2007, 00:38
Ja, ik bedoel, als je al 2 jaar speelt... ga dan even googlen wat een humbucker is ofzo, je kan er makkelijk zelf achterkomen of een gitaar geschikt is. Er zijn zo veel gitaren en merken dat het geen zin heeft om te vragen "wat is een geschikte gitaar voor x?". Als ie lekker speelt en lekker klinkt is ie toch geschikt?

En even ter verdediging van de ts, de reviewtopics staan ook niet bepaald vol met informatie. Bovendien erg subjectief, en ik twijfel altijd aan de expertise van de recensent. Niet dat ik zelf zo'n connaisseur ben, maar je snapt wel wat ik bedoel. Wat mij betreft vervang je al die topics met links naar google.com en wikipedia.com.

Ik heb wel eens een beginnetje gemaakt aan een 'allesomvattend gitaar-aankooptopic' voor dit subforum, maar ik realiseerde me dat het de moeite niet waard was, aangezien alles over massaproductiegitaren voor starters toch al op google te vinden is.

Ik kan het ook niet bevatten dat mensen wel de moetie nemen om op dit forum te registreren voor één post terwijl ze in die tijd ook de wikipedia pagina over "elektrische gitaar" hadden kunnen lezen. Afijn, ik hou op, dit heeft nog maar weinig te maken met het onderwerp :).

Lexvandoef
26 juni 2007, 00:53
ok, ik edit 't wel effe tot een maatje kleiner ;)


maar dan nog; even wat langer kijken is echt geen schande...


Hehe, thnx ;) En je hebt ook wel gelijk hoor, wat dat zoek en kijkwerk betreft.

ExRxIxC
26 juni 2007, 08:40
wel te lui dus; je neemt niet de moeite om even de reviews te lezen die anderen posten. Ik heb vandaag ook een topic geopend over een nieuwe gitaar, maar zoek daar maar eens wat van op op 't internet: een neck thru les paul. de meeste topics van 'nieuwe gitaar gezocht' verzanden toch altijd in hetzelfde, dus vandaar die stickies....

zucht... je snapt er weer helemaal niks van ><

pupanus1
26 juni 2007, 09:09
Maak gewoon een sticky naar Harmony-Central

daar staat bij bijna elke gitaar wel een gebruikers review. En zeker bij Epiphone's staan er genoeg om te zien of het bij jou stijl past.

Als iedereen slipknot speelt op een gitaar en jij wilt klinken als BB king dan lijkt het me al snel duidelijk dat die gitaar niet geschikt voor je is :D

Op harmony central staat genoeg info om research te doen naar een gitaar die je wilt aanschaffen. Mocht je dan nog vragen hebben kan je hier altijd terecht. Maar doe eerst wel ff wat research.

Dekkz0r
26 juni 2007, 09:29
mja, zoiets, volgens mij was het eerst een adviezen topic.
Maar dat review topic is in iedergeval (nog) niet nuttig genoeg om dit soort topics te vervangen ofzo. (maaaar als iedereen nou reviews gaat schrijven kan het nog wat worden! :D)

+1

+10tekens

jimihattricks
26 juni 2007, 09:44
---
no offence people, maar met al die bitchfights begint t hier steeds meer op een Tina-forum te lijken.. ;)
---


Hee mensen..

Ik speel nu ongeveer 2 jaar op een Ibanez GAX32 elektrische gitaar en ben van plan een nieuwe te kopen voor ongeveer 400-500 euro..
Ik speel vooral nummers met gain vol opegeschroeft zoals avenged sevenfold, Bullet for my valentine, my chemical romance.. en af en toe speel ik wat softere nummers zoals nummers van lost prophets. Ik ben van plan mijn toekomstige gitaar bij feedback in eindhoven te kopen www.feedback.nl. Ikheb de epiphone les paul en dean vendetta 4.0 gezien op de site en vond het wel mooie gitaartjes.. Ik heb even bij onze plaatselijke muziekwinkel op de epiphone les paul gespeelt en klonk goed en vond hem fijn spelen..
Nou is mijn vraag?? Zou de epiphone geschikt voor mij zijn of raad je me voor ongeveer die prijs iets anders aan??
Alvast bedankt :)

Beide gitaren zijn geschikt voor de muziekstijlen die jij noemt.. De Dean heeft wellicht wat meer soleer-gemak vanwege de tweede cutaway, maar heeft imo als nadeel dat positiemarkeringen in de toets ontbreken.. (dit is wsl niet voor iedereen een probleem, maar ik vind dat wel handig)..

Voor die prijs zou ik overigens ook eens bij Ibanez gaan kijken (hoewel ik op die gitaren niet uit de voeten (handen?) kan).. Een RG-modelletje bijvoorbeeld (tip: hou marktplaats in de gaten voor zowel Les Pauls als RG's)

Orpheo
26 juni 2007, 11:37
zucht... je snapt er weer helemaal niks van ><

ik snap het heus wel. je bent gewoon te lui om dingen op te zoeken. zo eenvoudig. een beetje actie vanuit jezelf is echt geen schande...

RedBuell
26 juni 2007, 12:49
aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh





Gebruik Verdomme De Faq!!!!!! Is Het Verdomme Zo Moeilijk?!?!?! De Tering! Er Is Een Faq Voor Gitaren Tussen De 250 En 500 Euro, Gewoon Effe Kijken Verdomme!!!!!!


kijk, zo'n topic als dit zie je tenminste 1 keer per dag voorbij komen. dat is waanzinnig irritant. en als dan eens niemand post is 't weer zo van 'goh wat een asociaal forum'. nee niet asociaal forum; asociaal nieuw lid, die verdomd 2 tellen langer uit z'n doppen te kijken...


was vroeger een faq. waarschijnlijk voor jou tijd dan. sorry dat ik wat langer in t verleden blijf plakken wat dit betreft


ok, ik edit 't wel effe tot een maatje kleiner


maar dan nog; even wat langer kijken is echt geen schande...


wel te lui dus; je neemt niet de moeite om even de reviews te lezen die anderen posten. Ik heb vandaag ook een topic geopend over een nieuwe gitaar, maar zoek daar maar eens wat van op op 't internet: een neck thru les paul. de meeste topics van 'nieuwe gitaar gezocht' verzanden toch altijd in hetzelfde, dus vandaar die stickies....


ik snap het heus wel. je bent gewoon te lui om dingen op te zoeken. zo eenvoudig. een beetje actie vanuit jezelf is echt geen schande...


Je maakt er voor iemand die klaarblijkelijk geen zin heeft te antwoorden op een vraag van een nieuwe, nogal een werk van om eigenlijk helemaal niks te zeggen. Als je geen zin hebt om het te lezen, lees het niet en reageer niet, reageer anders nuttig.


Al die Orpheo heeft een gitaar gekocht/vertanderd met al die beschrijvingen van de meest minimale verschillen tussen een gitaar gemaakt van hout van een boom aan de rand van het bos en eentje gemaakt van een boom waar Knabbel & Babbel tegenaan hebben gezeken heb ik ook weinig intresse in, ik lees zo'n topic dan gewoon niet en reageer er al helemaal niet nutteloos op.

ExRxIxC
26 juni 2007, 18:06
ik snap het heus wel. je bent gewoon te lui om dingen op te zoeken. zo eenvoudig. een beetje actie vanuit jezelf is echt geen schande...

je snapt het niet, dat zeg ik toch. ik zeg toch dat ik niet te lui ben zelf te zoeken, dat betend dus dat ik zelf ook zoek (topics lezen, reviews lezen enzo). maar OOK een topic open voor nog wat extra info.

ExRxIxC
26 juni 2007, 18:11
Maak gewoon een sticky naar Harmony-Central

daar staat bij bijna elke gitaar wel een gebruikers review. En zeker bij Epiphone's staan er genoeg om te zien of het bij jou stijl past.

Als iedereen slipknot speelt op een gitaar en jij wilt klinken als BB king dan lijkt het me al snel duidelijk dat die gitaar niet geschikt voor je is :D

Op harmony central staat genoeg info om research te doen naar een gitaar die je wilt aanschaffen. Mocht je dan nog vragen hebben kan je hier altijd terecht. Maar doe eerst wel ff wat research.

Harmony central is idd erg hadig, staan erg veel reviews op. Het beste is vooral om de negatieve reviews te lezen, deze zijn het meest betrouwbaar volgens mij.

LaurentB
26 juni 2007, 18:20
Harmony central is idd erg hadig, staan erg veel reviews op. Het beste is vooral om de negatieve reviews te lezen, deze zijn het meest betrouwbaar volgens mij.

Mja, voor gitaren wel ja. Men is daar meestal belachelijk positief tenzij het inderdaad een volkomen stuk brandhout betreft. Maar bij ingewikkelder apparatuur (zoals een modeling versterker bv) krijg je weer van die idioten ertussen die niet de moeite nemen zo'n ding fatsoenlijk te leren gebruiken en het dan een 3 geven omdat ze zelf te dom zijn.

Gitaro
26 juni 2007, 18:29
Kijk en daarom wil ik altijd zelf spelen. Sites en reviews moet je alleen gebruiken voor de objectieve info, de specs. Soort hout, soort brug, dikte van de nek. Denk maar zo: de internetrecensent is een idioot, en de gitaartijdschriften zijn allemaal omgekocht. Zo kom je vanzelf bij je eigen vingers en oren uit, en zo hoort het ook!

Jammer genoeg is dat vaak ook nog niet genoeg, als ik zie hoe de gitaren in winkels soms afgesteld staan... net toevallig in de gitaarwinkel nog even voor de grap zo'n richwood strat aangeraakt, fretbuzz op de open snaren waar je naar van wordt.

LaurentB
26 juni 2007, 18:40
Jammer genoeg is dat vaak ook nog niet genoeg, als ik zie hoe de gitaren in winkels soms afgesteld staan... net toevallig in de gitaarwinkel nog even voor de grap zo'n richwood strat aangeraakt, fretbuzz op de open snaren waar je naar van wordt.

Ja, dat heb ik dus zelfs een met een Gibson Les Paul van 2750 euro meegemaakt, die snaren liepen gewoon vast na de 12e fret.