PDA

View Full Version : Gitaar voor een appeltaart!



Noid
25 juni 2007, 21:23
Muziek Meibergen in Deventer houdt opruiming. Om daar aandacht op te vestigen hadden ze zaterdag wat ludieke acties. Waaronder een electrische gitaar voor een Hema appeltaart ...! Dat zag ik vrijdag toevallig en dat ding was roze (leuk voor m'n vriendin), dus zaterdagochtend zat ik (na een te korte nacht ivm een bruiloft) tegen 6:45 uur in de regen als eerste voor de winkel, met m'n taart. Om half 8 was er een klein groepje en kregen we koffie van de verkoper. Om even na 10-en stond ik binnen en ruilde ik m'n appeltaart tegen een roze Aria STG-300. So far, so good :)
http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/compilatiealg.jpg
Dit gitaartje kost in de winkel rondom de 100 euro. Ik had dan ook lage verwachtingen van 't ding, maar moet eerlijk zeggen dat dat niet klopt. Het is echt geen Fender, maar het is zeker ook geen slechte gitaar en dat voor 100E !!!?!?!? "Vroeger" toen ik met spelen begon kon je voor dit geld echt niet zo'n goede gitaar kopen!

De gitaar klinkt acoustisch resonant en dynamisch, met een stevige sustain, al met al een lekker sprankelend en levendig geluid met een groot bereik. Totaal niet wat ik verwacht had van zo'n goedkoop ding. Komt ook redelijk netjes uit de fabriek (zo nieuw uit de doos): geintoneerd, brug en topkam op hoogte, fatsoenlijk ingevijlde topkam, wat dunne (medium?) frets die netjes afgewerkt zijn aan de zijkant van de hals, frets ook keurig op hoogte, lekker gladde en niet te dikke hals, fretboard met een zeer kleine radius. Wel zat er een soort laklaag op de frets die bij bends een raar schurend gevoel in de snaren gaven, nadat ik de snaren er af had gehaald heb ik dat laagje er met een schuursponsje afgehaald. Toen viel me op dat de frets netjes in hoogte waren gevijld, maar daarna niet erg zorgvuldig waren gepolijst. Ook dat gaf dat schurende gevoel bij bends.
http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/compilatieneck.jpg
Qua body een nette laklaag, alles zit goed bevestigd, body uit echt hout, met een redelijk gewicht, zeker niet aan de lichte kant. Wel wat grof freeswerk onder de slagplaat en een groot zwembad. De hardware is matig: stemmechanieken type oliebad, niet erg precies en een stukje vrije slag ... Ook de elementen zijn maar matig. Ze zijn niet in staat om het echte geluid van de gitaar weer te geven. Net alsof je een doek over een luidspreker heen gooit. Ze zijn trouwens niet microfonisch, waardoor ze gelukkig niet meteen rond gaan zingen. De gitaar blijft overigens wel goed op stemming, ook met stevig tremolo misbruik. Mijn truc hierbij is om alle bewegende delen goed te smeren (slotolie).
http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/compilatiebody.jpg
Als ik al in een muziekwinkel kom, laat ik de goedkope gitaren links liggen. Omdat die meestal niet lekker spelen en niet lekker klinken. Deels is dat met dit ding ook zo: vooral de hardware is matig, maar zeker niet onbruikbaar en zeker voor een beginner ruim toereikend. Maar met wat extra nazorg (de snaren vervangen, die frets schoongeschuurd, de intonatie perfect afgesteld, de bewegende delen gesmeerd etc.) - nazorg die er vaak bij in zal schieten bij de gitaarzaak gezien de lage prijs - ben ik aangenaam verrast door dit gitaartje. Zuiver over de hele hals, geen rare frets, en lekker levendig en resonant. Natuurlijk blijft er nog wel wat te klagen over: persoonlijk houd ik niet zo van een toets met een vrij vlakke radius op een strat: maar dat neemt niet weg dat hij donderdag - als enige gitaar - mee gaat naar het oefenen. Eens even kijken hoe stabiel hij zich dan gedraagt.

Hendriks
25 juni 2007, 21:27
Mazzelaar , ik lus niet eens appeltaart. Lekker kleurje trouwens.

robert-gitarist
25 juni 2007, 21:48
Ik ben er zaterdag ook ff geweest om te kijken. Mja probleem is, ik heb wat ik wil. Op aantal gitaren na maar dat is toekomst werk dus ja voormij was er verder niks. MOest ook alleen een setje snaren hebben. Affijn de nieuwe Boss Metal Core had ie er liggen. Ik mocht het pedaal zelfs dit weekend mee nemen na huis toe om te testen. Helaas, veel verwachtingen van het pedaal maar nog steeds ruk. Gaat morgen dus ook gewoon terug :(
Anyway niks met gitaren te maken eigelijk hehe.

Topicstarter, leuke plank! Dat voor een appeltaart :) Hij heeft er nog x-aantal staan. Vind ze zeker niet lelijk alleen de headstock. Misschien leuke gitaar om te verbouwen. Andere neck erop met een echte strato-headstock en andere elementen :)

Dekkz0r
26 juni 2007, 10:14
Hebben ze er meer? ook in die kleur??

Ik win nog steeds voor m'n vriendin een roze strat model kopen. Ik zag laatst iemand met een hello kitty strat in z'n sig voor €125. En aangezien mijn schatje gek is van hello kitty kreeg ik spontaan GAS :P

Mitch
26 juni 2007, 10:36
Mocht je vergeten zijn wie dat ook alweer was: da's ieme.

Dekkz0r
26 juni 2007, 11:33
Mocht je vergeten zijn wie dat ook alweer was: da's ieme.

ok tnx, zal em meteen ff pmmen

Ah t was €175, dat tempert de gas wel weer een beetje :P
Moet em zowiezo pas achterin september hebben, heb t er wel over gehad. Maar ze zal aangenaam verrast zijn als ze erachter komt dat ik werkelijk zo gek ben om dat ding ook te kopen :P

Ik denk overigens dat die dingen nieuw ook nog geen €200 kosten, maargoed ;)

Kaboemba
26 juni 2007, 12:23
Ik zag een klein groepje mensen staan, maar wist eigenlijk al dat ik bij hem niet welkom zou zijn. En ik moet zeggen het waren best leuke trekkertjes maar dat was het dan ook. Volgens mij gingen ze verhuizen naar het industrie terrein, of dat nu zo'n goede zet is is altijd maar de vraag.

ixque
26 juni 2007, 12:24
Ik heb gister nog appeltaart gebakken, heerlijk! Mooie kleur gitaar ook trouwens!

Noid
26 juni 2007, 21:35
@robert-gitarist: ja die headstock ...

@DekkzOr: ja hadden er nog een paar, je kunt er altijd een Kitty plaatje op plakken, alhoewel ik dan eerder voor een Vargas Pinup (http://www.airbrushtalk.com/Articles/PinupGirls/edot-lg.jpg) zou gaan.

@Kaboemba: ook een Deventernaar? Waarom zou je niet welkom zijn? Ja, ze verhuizen naar het industrieterrein begreep ik. Nou blijft alleen die "zaak??" aan de Nieuwstraat over ...

@ixque: eet smakelijk.

Axelll
26 juni 2007, 21:42
Meibergen is een lul...

Onmeunig Hans
26 juni 2007, 21:49
Meibergen is een lul...

Het gaat hier echt ergens over

robert-gitarist
26 juni 2007, 21:54
@robert-gitarist: ja die headstock ...

@Kaboemba: ook een Deventernaar? Waarom zou je niet welkom zijn? Ja, ze verhuizen naar het industrieterrein begreep ik. Nou blijft alleen die "zaak??" aan de Nieuwstraat over ...



Yepz jammer maar ja, leuke strat-ombouw-project ;)
Ze hebben trouwens nog wel aantal rete geile Ibanez'en staan :)
Noid, ben je zelf ook Deventernaar?
Ze gaan inderdaad verhuizen naar het industrieterrein. In oktober vertelde de eigenaar me :) Ben erg benieuwd want de zaak word ook veel groter etc. Weet niet meer exact welk adres het nieuwe pand komt (of al staat?) maar weet wel dat het vlakbij de BMW-dealer is.

hoofd
26 juni 2007, 22:19
@Kaboemba: ook een Deventernaar? Waarom zou je niet welkom zijn?

Omdat Meibergen Kaboemba een lul vindt.. Of was 't nou andersom?

Axelll
26 juni 2007, 23:27
Nogmaals meibergen is een lul en de dag dat hij zich hier aanmeldde was legendarisch.

Dude
27 juni 2007, 00:13
oh my god hahahah zat er op te wachten :cheerup:

Chris Winsemius
27 juni 2007, 01:25
Weet niet meer exact welk adres het nieuwe pand komt (of al staat?) maar weet wel dat het vlakbij de CMW-dealer is.

Jemig, zelfs ik wist dat nog niet...

http://img515.imageshack.us/img515/6838/cmwfk3.jpg (http://img515.imageshack.us/img515/6838/cmwfk3.jpg)
























:D