PDA

View Full Version : Fender Highway one new !



fenderke
25 juni 2007, 19:58
Hallo iedereen,

Ik ben van plan om binnenkort een gitaar te kopen.
Ik ben vrijwel zeker dat het de fender highway one gaat zijn.
Maar ik twijfel tussen de squier vintage modified HSS en de fender highway.
Welke zouden jullie nemen.

En ook voor een versterker wat raad u me aan ? :gitarist: :speed:

Orpheo
25 juni 2007, 20:10
squier vs. n fender? dan is t sowieso n gewonnen zaak voor de fender...

ant
25 juni 2007, 20:13
zou voor t fender gaan.wat is je budget? de nieuwe highway's schijnen best goed te zijn

fenderke
25 juni 2007, 20:16
ik heb nogal een budget ( ben beginnende elektrische gitarest en plusser akoestische ) maar van versterker twijfel ik ook
welke zou jij nemen een epiphone of fender , roland cube

Teddy
25 juni 2007, 20:30
Als je geen probleem hebt met je budget zou ik gaan voor een Fender met een Orange Thunderverb of als je toch met fendet bezig bent een Twin reverb.

Kim Wilson
25 juni 2007, 20:35
Er zijn meer Fender amps dan de Twin Reverb. ;)

Wat is je budget en welke sound zoek je? En waarom een keus tussen een Squier en een USA Fender? Ligt nogal uit elkaar, ik vind het een vrij ongebruikelijke keus.

fenderke
25 juni 2007, 20:37
ik zoek niet meer uit te geven dan € 200 euro voor een versterker.
Ik wil zowel clean als vervormend kunnen spelen is de valve junior van epiphone een goede ? en hoeveel watt raden jullie aan ?

Kim Wilson
25 juni 2007, 20:45
Dat zou kunnen, maar dat is een beetje afhankelijk van wat je wil. Het is een beetje een eenzijdig ding. Voor dat geld zou ik een of ander modeling apparaatje aanschaffen. Een Cube van Roland, of zo'n leuke nieuwe Vox AD15.

€200 is niet veel voor een amp. Dan kom je echt in de thuis-/oefenversterkers terecht. Ik weet niet waar je wilt gaan spelen, maar in een band heb je minimaal 60 watt transistor nodig, en 15 watt buizen. En dat wordt wel lastig voor €200...

Maar dan rest voor mij de vraag, waarom die keus in gitaren? Een keuze tussen een Squier en een Mex. Fender zou reλler zijn, namelijk. Niet dat het wat uitmaakt, maar het klinkt zo gek. :)

gnoeontheboard
26 juni 2007, 00:27
Waarvoor wil je die Amp gaan gebruiken?

Ik denk dat je aan een Cube 30x of line 6 spider III 30 moet denken.

fenderke
26 juni 2007, 11:07
ik denk dat ik ook ga voor een cube 30x van roland
en de keuze waarom ik twijfelde wel ik ben beginner en ik wist niet of ik best met een squier of al meteen een fender te spelen. maar het wordt toch de fender highway

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0009093-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList :noob:

Squier4ever
26 juni 2007, 11:33
ik denk dat je de verhouding gitaar-amp budgetair wat moet veranderen. je kunt IMO beter een goeie amp kopen en een iets mindere gitaar dan een goeie gitaar een kutamp. maar dat heb ik al vaker gezegd.

fenderke
26 juni 2007, 14:36
Maar lijkt jullie dit een goede keuze

Fender Highway One ( transparant wine maple ) met een roland cube 30x ?

:cheerup:

gnoeontheboard
26 juni 2007, 14:45
Een cube is geen 'kutamp'.

Lexvandoef
26 juni 2007, 14:47
Een cube is geen 'kutamp'.

Maar je speelt wel met een gitaar van dacht ik rond de €800 op een ampje van nog geen €200. Dan haal je nooit alles uit je gitaar. Kan je beter een iets duurdere amp kopen en goedkopere gitaar IMO.

gnoeontheboard
26 juni 2007, 14:55
Mee eens!

Maar het is geen kutamp ;)

Ik ben het 100% met je eens dat je dan een kleine buizenbak kan kopen.\
Keuzes, keuzes!

Als ik toch rijk was 8)

fenderke
26 juni 2007, 14:59
Ik wil liever wat meer geld uitgeven aan een betere gitaar dan een versterker want ik ben nog maar een beginneling elektrisch ik ga nu nie in eene keer ne marshall kopen he :p

fenderke
26 juni 2007, 16:47
en een pedaal is da al nodig nee he ?

Dekkz0r
26 juni 2007, 17:12
Standaardantwoord: Epi Valve Junior

Kim Wilson
26 juni 2007, 17:15
Standaardantwoord: Epi Valve Junior
Voor een beginner vind ik dit geen goeie optie. Erg eenzijdig. Wel mooi gevoiced, goeie sound. Maar als je nog niet zeker weet wat je wilt, vind ik dit geen goeie keus.

JV
26 juni 2007, 17:27
ik speel thuis al tijden over men cube30je en ik heb clean in ieder geval nog nooit het idee gehad dat het zonde is om met zulke goeie gitaren over zo'n goedkoop dingetje te spelen. het clean blijft prima overeind, distortions iets minder naar mijn mening maar die heb ik zelf toch niet nodig.

wat dat betreft zou ik gewoon voor de lekker goedkope cube gaan en een killer gitaar erbij kopen

fenderke
27 juni 2007, 09:29
vind ik ook !

zouden jullie een kist of gewoon een bag kopen ?

schizo910
27 juni 2007, 09:32
koffer... (wat jij kist noemt :D), maar krijg je die er niet bij?

Megadeth_
27 juni 2007, 10:19
'k Zou voor de line 6 spider 3 gaan. De distortion is zoiezo stukken beter dan die van de roland cube. Clean klinkt de spider ook wel lekker(Moet je hem wel eerst goed afregelen) en je kan er ook wel behoorlijk veel mee voor z'n prijs.

Squier4ever
27 juni 2007, 10:45
'k Zou voor de line 6 spider 3 gaan. De distortion is zoiezo stukken beter dan die van de roland cube. Clean klinkt de spider ook wel lekker(Moet je hem wel eerst goed afregelen) en je kan er ook wel behoorlijk veel mee voor z'n prijs.

nee niet mee eens. van alle (kleine) modelling amps zou ik het liefst een vox AD30VT kopen. die klinkt erg lekker vind ik. beter dan een cube en spider.

Megadeth_
27 juni 2007, 11:02
nee niet mee eens. van alle (kleine) modelling amps zou ik het liefst een vox AD30VT kopen. die klinkt erg lekker vind ik. beter dan een cube en spider.

Wel ik maakte de vergelijking tussen de cube en de spider, 'k heb ze beide getest dit weekend in de Keymusic samen met onze leadgitarist en we kwamen beiden tot hetzelfde besluit(vettere distortion op de line6). De voxen hadden zo ook binnen en zijn betaalbaar maar 'k heb die niet getest omdat ik voornamelijk metal speel en dan toch liever de extra distortion verkies van line6. Kwalitatief lijken ze me allemaal ok, lijkt mij eerder een persoonlijke keuze.

matty
27 juni 2007, 11:07
Maar je speelt wel met een gitaar van dacht ik rond de €800 op een ampje van nog geen €200. Dan haal je nooit alles uit je gitaar. Kan je beter een iets duurdere amp kopen en goedkopere gitaar IMO.

een highway kost tegenwoordig toch 666 euro ?
is nog altijd meer dan de amp maar geen 800 euro he :)

Squier4ever
27 juni 2007, 11:14
Wel ik maakte de vergelijking tussen de cube en de spider, 'k heb ze beide getest dit weekend in de Keymusic samen met onze leadgitarist en we kwamen beiden tot hetzelfde besluit(vettere distortion op de line6). De voxen hadden zo ook binnen en zijn betaalbaar maar 'k heb die niet getest omdat ik voornamelijk metal speel en dan toch liever de extra distortion verkies van line6. Kwalitatief lijken ze me allemaal ok, lijkt mij eerder een persoonlijke keuze.

dat is dan jou smaak. bij mij staat echter de spider onderaan de lijst (ook al heb ik er zelf eentje, toen wist ik neit beter). voxen klinken wmb het lekkerst. en daar zitten ook een aantal lekker metalmodels in, hoewel ik die niet nodig heb.

Ic3gl0vE
27 juni 2007, 11:28
vind ik ook !

zouden jullie een kist of gewoon een bag kopen ?

Tja wat is handig voor jou? Als je overal op de fiets naartoe moet, is een koffer nogal vervelend. Moet je altijd de spullen van een hele band in de auto proppen, dan is een tas weer onhandig en onveilig.
Er zijn ook van die 'soft' koffers die je wel op je rug kunt doen, misschien is dat wat voor je. Weet zo geen merk of prijs helaas.

fenderke
27 juni 2007, 16:41
wat is eigelijk het verschil tussen maple en rosewood ik ben van plan om maple te nemen ( is mooier ) maar wat is het verschil ?

sebass
27 juni 2007, 17:24
wat is eigelijk het verschil tussen maple en rosewood ik ben van plan om maple te nemen ( is mooier ) maar wat is het verschil ?

Maple klinkt helder, beetje jimi hendrix little wing achtig. Rosewood heeft een wat warmere klank. Vind rosewood iets lekkerder spelen maar op mijn strat heb ik een maple voor het mooie geluid.

Ik zou trouwens wel een betere amp kopen dan die cube. Als ik het verschil hoor tussen een gitaar van 300 euro en van 1000 euro valt dat nog wel mee in vergelijking met een versterker van 300 of 1000 euro.
Ik heb meerdere gitaren van slecht naar goed in mijn bezit, maar de grote verandering in geluid kwam pas toen ik mijn Koch buizenamp heb gehaald.

Kim Wilson
28 juni 2007, 08:53
Wist jij ook direct dat je een Koch wou, dan? Je gehoor moet zich nog ontwikkelen als je net begint. Het voordeel van zo'n Cube is dat je voor weinig geld veel kunt uitproberen. Een dikke amp kopen kan wel als je precies weet wat je zoekt.

fenderke
30 juni 2007, 14:24
Ik ga hem waarschijnlijk bestellen :rockon: in de musicstore in keulen
Is da betrouwbaar :gitarist: ?

En is de squier vintage modified hss niet goed ofwa ?
I koop de Fender Highway One !!! :soul:

WILLEM.FZR
1 juli 2007, 09:27
Ik zelf ben na 2 goedkope gitaartjes tegen een 2e hands mexicaanse telecaster aangelopen (nashville 3! tex mex elem.) en een 2e handse Pearl combo (100 watt 2x 12 inch) duo reverb dat alles ongv. 4jaar geleden tesamen voor nog geen 600 euro en kan me er prima mee redden.
Dusss 2e hands ook een optie??
Je moet er zelf jaren op spelen en de keus van iemand anders hoeft niet jouw keus te zijn,wat voor muziek ga je spelen , wat voor sound moet er uit komen.
Je gitaar moet er leuk uit zien maar het belangrijkste zijn de elementen die erop zitten(en afstelling)
Ik weet niet of jij ook hard moet werken voor je eurootjes, niks overhaast kopen en veel uitproberen .
Sterkte met zoeken :rockon:

sebass
1 juli 2007, 11:17
Waarom wil je hem in Keulen kopen. Hier bij Feedback is die dezelfde prijs of zelfs goedkoper? Daarbij is een highway een goede gitaar, ik heb hem zelf ook :D

In het begin was het overigens wel veel afstellen, maar dan heb je ook echt een lekker spelende gitaar.