PDA

View Full Version : Hulp behoevende gitaristen



Guitarmania
25 juni 2007, 19:53
Er is een oplossing voor onmogelijke gitaarpartijen!

http://www.youtube.com/watch?v=aYlx5gW90Aw&mode=related&search=

Why not?

F*R*E*A*K
25 juni 2007, 20:05
Tja, dan moet je het eerst wel kunnen spelen, anders heb je niet zo veel aan een human capo.

Dit vind ik een betere oplossing:
http://www.youtube.com/watch?v=foB71UgtlBY&NR=1

Guitarmania
25 juni 2007, 20:10
Het is vreselijk allemaal... Je zou er bijna je gitaar door aan de wilgen hangen...

BEESTEN zijn het!

F*R*E*A*K
25 juni 2007, 20:13
Stringskipping is nou eenmaal niet makkelijk(vooral als je niet van die lange vingers hebt zoals PG).

Bij mij werkt het eerder motiverend though.

Guitarmania
26 juni 2007, 19:00
Tuurlijk, goed voorbeeld doet volgen, niewaar! Maar toch: beesten zijn het.

Stringskipping lijkt idd erg in te zin op het moment. Ik zag een les op Ultimate Guitar. Lijkt me vooral goed voor je plectrumtechniek.

gorgasm
26 juni 2007, 19:42
het is niet makkelijk, maar je krijgt er wel leuke dingen uit!

Guitarmania
26 juni 2007, 20:39
Een truc die ook string skipt en trouwens erg gangbaar is in de rock is:

e: -- 3
b: --3
g: ----5

op de snaren gbe, waarbij die 5 op de g-snaar een half of heel omhoog wordt getrokken:

c --> d op de g-snaar; dan;
d op de b-snaar, dan:
g op de e-snaar.

tiggedie-tiggedie-tiggedie etc..

Hoe doen jullie dat: sweep of alternate picking?

Ook een soort stringskipping omdat na de e-snaar de g-snaar weer wordt gepakt. Ik heb Gary Moore dat ooit eens supersnel zien doen.

gorgasm
26 juni 2007, 21:17
ik speel m gewoon naar beneden fletsend, omdat in rock soms ook iets onzuivers, iets vies wordt gedaan. Dus hoeven de noten niet allemaal perfect zuiver zijn. Het moet rock 'n roll zijn.

Guitarmania
26 juni 2007, 21:49
wat is "fletsend"?

Sorry, ik ben niet goed in engselse begrippen.

ErikE
26 juni 2007, 21:55
Hmm volgens mij bedoelt hij het juist aller-Hollandst...

Ik zou het ook sweepen, afhankelijk van de snelheid. Meer op rock 'n roll/blues tempo met alternate picking, op hypertempo sweepen.

Guitarmania
26 juni 2007, 21:58
Hmm volgens mij bedoelt hij het juist aller-Hollandst...

Ik zou het ook sweepen denk ik. :rockon:

Maar hoe sweep je in keurige triolen>? Als ik afsweep langs g-b-e-snaar ben ik geneigd om dat als een akkoord aan te slaan, zonder ritmisch onderscheid.

Kun jij in een heel langzame snelheid die 3 tonen afsweepen?

ErikE
26 juni 2007, 22:10
Tja langzaam -en toch strak- sweepen is sowieso lastig...

Het helpt op langzaam tempo om het plectrum harder "in de snaren te duwen' (wel met een angle natuurlijk, ietsje in de richting waarin je speelt), en naarmate je sneller speelt de druk te verminderen.

Guitarmania
27 juni 2007, 22:39
Hmm, vind ik gevaarlijk; aan mkijn plectrumhand sleutelen alleen maar om sweep.

Ik vind mijn rechterhand (plectrum) sowieso het lastigste van gitaarspelen. Links ben ik nog steeds vaardiger...

Gitaro
28 juni 2007, 00:04
Langzaam sweepen is inderdaad moeilijk om te snappen, maar als je eenmaal doorhebt hoe het voelt kan je het prima oefenen. Het is vooral een kwestie van zorgen dat het een vloeiende beweging is, en dat je niet perongeluk gaat downstroken bij de downsweeps. (dat is zo'n beetje de meest gemaakte fout)

Wel met de principles in het achterhoofd he ;)