PDA

View Full Version : Welke versterker...?



Nocki
25 juni 2007, 19:42
Hoi, Dit is een echte noob vraag... :-)

Ik ben eens aan het kijken voor een nieuwe versterker voor erbij. Mijn eerste idee was een Mesa Mark IV omdat ik die al eens had gehad en ik er erg blij mee was. Toen ooit gekocht als backup voor mn rack maar later gewoon mijn mijn amp geworden. De clean was geweldig en de overdrives ook. alleen het crunch geluid was neit helemaal lekker. Nu ben ik eigenlijk weer op zoek naar een amp die hetzelfde kan.

Clean, Crunch/britgain, Overdrive, Highgain

Opnieuw de Mark IV is natuurlijk de aangewezen weg maar Mesa/Boogie is natuurlijk niet zaligmakend... is er misschien een amp die ongeveer hetzelfde kan/doet? en ook erg goed is?
Ik heb me nooit echt verdiept in andere versterkers dan de boogies en wil bij mn volgende amp niet te eenkennig zijn? binnen kort maar eens naar boekel om te gaan luisteren...


welke amps mag ik zeker niet overslaan?

alvast bedankt!

Nocki

AART
25 juni 2007, 19:50
Dc?

0987654321

Jimwoud
25 juni 2007, 19:55
Hey Nocki,

je had toch de invader en JVM getest volgens mij, wat vond je daar dan van?

btw over die matige crunch, die vind ik vaak lekkerder als verlengde van het clean doormiddel van een pedaal.

robert-gitarist
25 juni 2007, 19:59
Hmm alweer wat anders? :dontgeti:

Anyway, ik zal eens kijken naar iets van een ENGL. Na mijn idee niet iets typisch met britgain maar wel een mooie clean, overdrive en highgain. Of Koch kan ook. Bogner is misschien wel een idee. Wel duur maar briljant spul

Iceman
25 juni 2007, 20:09
Hoi, Dit is een echte noob vraag... :-)

Ik ben eens aan het kijken voor een nieuwe versterker voor erbij. Mijn eerste idee was een Mesa Mark IV omdat ik die al eens had gehad en ik er erg blij mee was. Toen ooit gekocht als backup voor mn rack maar later gewoon mijn mijn amp geworden. De clean was geweldig en de overdrives ook. alleen het crunch geluid was neit helemaal lekker. Nu ben ik eigenlijk weer op zoek naar een amp die hetzelfde kan.

Clean, Crunch/britgain, Overdrive, Highgain

welke amps mag ik zeker niet overslaan?

alvast bedankt!

Nocki

Diezel VH4.
Qua geluid en mogelijkheden alles wat je ooit wilde hebben.

Nocki
25 juni 2007, 20:24
Tis niet alweer wat anders maar gewoon voor erbij...

Een DC had ik nog niet aan gedacht dus dat is wel een goede. de Marshall JVM heb ik nog niet gehoord maar wil ik zeker eens proberen. lijkt me wel leuk om als die goede marshall sounds in 1 te hebben.
ENGL is helaas iet echt mijn sound. ik heb een powerball en een savage 120 gehad maar dat waren amps die maar 1 truucje echt leuk deden en mijn sounds niet was. de Invader 150 is daarintegen wel een leuke amp maar is toch weer meer van het zelfde als mn recto.

Die bogners ag ik ook zeer zeker naar luisteren. Diezel is helaas helemaal mn sound niet.

Lijstje wat ik nu eens wil horen is:

Bogner (welke?)
VHT (nog nooit gehoord)
Mashall JVM

BLOK182
25 juni 2007, 20:38
VHT is erg mooi, een beetje Mesa-style vond ik zelf (de Classic Lead serie). Hele fijne amps, er staan er momenteel 2 op marktplaats voor weinig...

chennie
25 juni 2007, 20:48
mark IV voor erbij..... :| Ik wou dat ik dat kon...

robert-gitarist
25 juni 2007, 20:55
Bogner (welke?)

Extacy (geloof ik dat je het schrijft) of een überschall.

andoni
25 juni 2007, 21:05
Heb jij niet al een erg veelzijdige Roadster? Ik zou dan iets nemen waarvan je de sounds echt niet uit je Roadster krijgt. Iets Marshall-achtigs met EL34's of zo? Of iets Voxerigs met EL84's? Dit zou ik doen, verandering van spijs doet eten zegt men.

caliban
25 juni 2007, 22:12
Lijstje wat ik nu eens wil horen is:

Bogner (welke?)
VHT (nog nooit gehoord)
Mashall JVM

De JVM lijkt me wel iets. Goede clean, goede crunch en voor een marshall geweldige highgain, zeer strak.
Bogner überschall denk ik niet dat de crunch gaat hebben waarnaar je nog op zoek bent. Extacy daarentegen denk ik wel dat de crunch gaat hebben, maar is als de sampletjes het goed aangeven niet strak highgain in mijn oren.
VHT zelf nog niet op gespeeld. Lijkt me strak maar te droog, geen idee van de mogelijkheden op het crunchgebied.
Ik denk dat je met een mark IV clean en een pedaaltje ook wel een goede crunch moet kunnen krijgen. Ik heb nog niet veel pedalen op mijn mark III kunnen proberen, maar zelfs de overdrives op een multieffect klonken er vrij goed door, dus dat lijkt me een indicatie voor goed pedaaltjes slikken. Natuurlijk kan de mark IV daarin anders zijn, maar ik betwijfel dat.

provisus
25 juni 2007, 22:38
Misschien een HOOK, geweldige clean kanaal die al ontzettend veelzijdig is omdat je deze tot een stevie ray vaughn sound kan creëren en alles daar tussen. Lekker crunch kanaal waar je al flink wat gain in kan proppen, en een romige dikke high gain sound. Alle kanalen hebben een boost, bright switch, en een effectenloop die je kan switchen op je pedalboard.
Het proberen waard! misschien is het wat je zoekt!

Squier4ever
26 juni 2007, 11:30
Bogner Shiva (crunch moet je van houden)
Soldano SLO
CAE OD 1000
mss een Mojave, zijn alleen moeilijk (of niet) te krijgen in NL.
Krank?
Genz-Benz?

zo zijn er nog wel meer merken waar ik niemand ooit over hoor, maar volgens mij toch wel potentieel hebben.

LordRiffenstein
26 juni 2007, 12:25
Egnater met de juiste modules
Masotti X100M
Engl SE EL34
H&K Triamp
Framus Dragon/Cobra
Brunetti 059

Er zijn tegenwoordig echt -TIG mogelijkheden. Lekker shoppen en veel testen :blast: