PDA

View Full Version : epiphone sg



vipskate
25 juni 2007, 18:49
ik heb een epiphone sg special.
ik wil een hardcore/beatdown geluid eruit krijgen, kan dit gwn door een drop c tuning?

of laat ik het best emg elementen in men gitaar plaatsen ook?
ik speel over een randall halfstack.

robert-gitarist
25 juni 2007, 19:45
Mja ik vind de standaard elementen daar iets te dof voor. Zou dan inderdaad iets van EMG nemen. Verder kun je hem inderdaad in drop C stemmen. zelf heb ik mijn SG in B staan. Weleens waar een LTD SG model maar goed....
Let wel op de intonatie. Die veranderd wel en ik zal dikkere snaren er op zetten. Ik van 0.11/12. Zelf heb ik 0.13 en klinkt wel lekker strak zo!

Brammibal
25 juni 2007, 20:51
Hahahha, dit is echt een onmogelijk vraag.
Wat voorn randall stack heb je? alle bands hebben ook een andere geluid.

robert-gitarist
25 juni 2007, 20:54
ik wil een hardcore/beatdown geluid eruit krijgen

Tsja dat moet je zelf maar uitzoeken. Kwestie van met je knoppen spelen. Ga niet alles voorschotelen.
En ik zie net dat je op een Epiphone Special speelt. Vind je de gitaar wel waard voor dure elementen? Bedoel de gitaar in kwestie is nou niet echt super geweldig en een EMG element kost nieuw ong. evenveel als die Special.

Dekkz0r
26 juni 2007, 10:32
Tsja dat moet je zelf maar uitzoeken. Kwestie van met je knoppen spelen. Ga niet alles voorschotelen.
En ik zie net dat je op een Epiphone Special speelt. Vind je de gitaar wel waard voor dure elementen? Bedoel de gitaar in kwestie is nou niet echt super geweldig en een EMG element kost nieuw ong. evenveel als die Special.

Die gitaar heeft gewoon een keurig nette alder body hoor, enige nadeel is dat de neck geschroefd is en de tuners redelijk brak zijn...

In mij Epi SG Special zit hetvolgende: Dimarzie PAF pro en SD SH-6(?)
En hij scheurt echt heel lekker, en de sustain is ook goed (genoeg).

Dus ik denk idd dat je best een setje emg's kan kopen van marktplaats, die zie je daar soms al vanaf €40 namelijk

DarknessAwaits
26 juni 2007, 12:12
Dus ik denk idd dat je best een setje emg's kan kopen van marktplaats, die zie je daar soms al vanaf €40 namelijk

De volgende keer dat je zo'n setje ziet mag je me direct wakker maken.

Dekkz0r
26 juni 2007, 12:21
De volgende keer dat je zo'n setje ziet mag je me direct wakker maken.


Mja, da's "naar horen zeggen" heb ze zelf nog nooit gezocht, maar dan nog. Tis niet alsof die epi geen elementen van >100 euries waard is