PDA

View Full Version : Eerste keer opnames HELP!



Dribbel_
25 juni 2007, 15:54
Okee, ik ben dus voor de eerste keer aan de slag gegaan om wat dingen op te nemen, maar omdat ik er dus totaal geen ervaring mee heb zou ik graag wat tips willen hebben wat er niet goed aan is hoe het verbeterd kan worden waar ik voortaan op moet letten enz.
Ik heb al een hoop hier gelezen en staan een hoop nuttige dingen in, maar meer mensen hoor meer dan 1 :chicken:


opname staan 5 posts hieronder !!![U]

X-Rated
25 juni 2007, 16:05
Vet blij stukje muziek! Hulde.

Je gitaargeluid klinkt wat raar. Gebruik je nu een microfoon voor je versterker?

Probeer eens wat met je microfoon te schuiven totdat je een geluid op band krijgt wat het dichts bij de klank van je eigen amp zit.

Dribbel_
25 juni 2007, 16:09
Vet blij stukje muziek! Hulde.

Je gitaargeluid klinkt wat raar. Gebruik je nu een microfoon voor je versterker?

Probeer eens wat met je microfoon te schuiven totdat je een geluid op band krijgt wat het dichts bij de klank van je eigen amp zit.

De gitaren heb ik opgenomen met een toneport en vervolgens door de speakersimulatie van Guitarrig gehaald. Alles gewoon simpel opgenomen, drums komen uit FruityLoops/EZdrummer.
En de bas moet nog een keer opnieuw ingespeeld worden die clipte constant had de bassist niet opgelet toen die het op had genomen :chicken: dus hoop nutteloos gekraak enz

X-Rated
25 juni 2007, 16:13
Mmm, heeft de toneport zelf geen speakersim?

Anders moet je het een en ander met guitarrig klooien. Verder zou wat minder room met de drums wel wat bevorderen werken.

Waar je trouwens ook goed naar moet luisteren imho is hoe je het stereobeeld gebruikt. De ene keer gebruik je wel track dubbelen en dan weer niet. Dat is wel redelijk essentieel bij ritmische gitaarpartijen.

Dribbel_
25 juni 2007, 16:54
Mmm, heeft de toneport zelf geen speakersim?

Anders moet je het een en ander met guitarrig klooien. Verder zou wat minder room met de drums wel wat bevorderen werken.

Waar je trouwens ook goed naar moet luisteren imho is hoe je het stereobeeld gebruikt. De ene keer gebruik je wel track dubbelen en dan weer niet. Dat is wel redelijk essentieel bij ritmische gitaarpartijen.


Okee dank je :chicken: Nog meer punten, of waar ik op moet gaan letten als de zang er overheen gaat ?

Dribbel_
25 juni 2007, 20:36
Ik heb er nog even aan zitten sleutelen en dit is tot nu toe het resultaat!

Klikkerdeklik (http://media.putfile.com/something-30-24)
is er volgens mij wel redelijk op vooruit gegaan

X-Rated
25 juni 2007, 22:19
Ja ik krijg nu wel het idee dat de ritme gitaren in dezelfde ruimte liggen als de drums. Dat is op zich ok.

Dribbel_
29 juni 2007, 00:33
Vandaag in de oefenruimte ff snel wat vocals opgenomen in 1 take gewoon mic in de pc en gaan, niet superkwaliteit dus ook gewoon een cheapass mic maar het gaat om het idee :chicken:

klik klik klik klik link klik kl (http://media.putfile.com/Something-Aint-Right-45)