PDA

View Full Version : Eerste song (band)



Roebbeke
25 juni 2007, 15:36
Hey

Dit liedje hebben ik en de drummer van men band geschreven (niet al te moeilijk, eenvoudige toonladders). Omdat we nog geen goede opname apparatuur hebben, hebben we het liedje in GuitarPro gemaakt en omgezet naar mp3, maar we kunnen alles spelen. Als de andere gitarist erbij is en we apparatuur hebben gaan we het zeker opnemen.

Maar eigenlijk wou ik weten wat jullie van het liedje vinden. Het is het eerste liedje dat ik heb geschreven, en er is (tot nu toe) nog geen zang bij.

Comments? (zowel positief als negatief zijn welkom, zeg er bij negatief wel duidelijk bij wat er slecht is)


Klik hier! (http://media.putfile.com/First-Song---Made-by-Maarten-Roebben-and-Ruben-Schreurs)

Slevin
25 juni 2007, 15:40
Vond het in het begin lekker klinken, maar na tijdje wordt dat op en neer gesjoel van die laddertjes wel wat irritant :P

Veekeren
25 juni 2007, 15:43
Ja... het komt natuurlijk eigenlijk niet echt over met een guitarpro opname eh... Maar wellicht dat het wel wat kan worden in het echt hoor! Ik vond alleen de structuur niet zo duidelijk. De lead lijkt wat continu voort te blijven rollen, zowel in de coupletten als refreinen.

Roebbeke
25 juni 2007, 15:44
Nja de lead blijft wel veel hetzelfde, in de refreinen en de solo is hij anders. Ik vond verder geen akkoorden die er echt goed bij pasten, maarja, voor alles een eerste keer. Zal er de volgende keer op letten :D

glennshred
25 juni 2007, 17:47
ik vond het niet slecht klinken, alleen wat scherp..
verder klinkt het als een eigen uniek geluid.
niet slecht voor een begin :cooler:

Solidkick
25 juni 2007, 21:55
Doet me denken aan de soundtrack van een italiaanse western uit de sixties.
Met dat zeurderige (positief bedoeld!!) snerpende lead gitaartje.
De beats zijn wat houterig maar knisperen lekker :D
Leuk liedje.

Roebbeke
26 juni 2007, 11:48
Bedankt voor de positieve reacties ;)