PDA

View Full Version : The Black Crusade TOUR!!!



Xile
25 juni 2007, 15:11
Op Vrijdag 30 November 2007 vind The Black Crusade plaats in De Heineken Music Hal in Amsterdam.

Tijdens deze Avond komen de volgende bands naar nederland toe.
Machine Head, Arch Enemy, Trivium, DragonForce en Shadows Fall..

Kaartjes kosten 42,50 euro en de verkoop daarvan start op 30 Juni 2007.

WIE GAAT ER HEEN?

Ik ben waarschijnlijk wel van de partij !! :blast:

Dus voor een lekker avondje headbangen :rockon: :rockon: ...

Reel Big Fish
25 juni 2007, 16:55
Ja ik zag het in het programmaboekje van Fields of Rock, sick gewoon. Moet nog ff kijken hoe of wat...

Jimwoud
25 juni 2007, 17:02
Kan me inderdaad voorstellen dat dat erg vette namen zijn. Ik vind eigenlijk alleen trivium goed. De rest ken ik ook eigenlijk niet zo. Alleen DragonForce en die zijn dan ook zo vervelend en irritant, want een saaie kutband.

Strangegun
25 juni 2007, 17:14
Hier ga ik zeker heen omdat Machine Head toch echt de band was waarom ik naar fields of rock ging!!!!!

Je kan nog geen kaartjes kopen of wel ? want op ticketmaster is nog niks tevinden.

Tho
25 juni 2007, 17:36
Ik wil er wel heen voor Machine Head en om die 2 mongolen van dragonforce af te schieten. Arch Enemy wil ik ook wel eens live zien :)

Xile
25 juni 2007, 18:11
Hier ga ik zeker heen omdat Machine Head toch echt de band was waarom ik naar fields of rock ging!!!!!

Je kan nog geen kaartjes kopen of wel ? want op ticketmaster is nog niks tevinden.

Nee verkoop start pas 30 Juni om 10 uur.

Tenminste dat staat op podiuminfo.nl (http://www.podiuminfo.nl/concert_detail.php?concert_id=21048) :cooler: ...

Tias
25 juni 2007, 20:38
ik zie wel of ik ga, lijkt me leuk alleen zijn het niet mijn nummer 1 bands.

Strangegun
25 juni 2007, 21:47
Ik wil er wel heen voor Machine Head en om die 2 mongolen van dragonforce af te schieten. Arch Enemy wil ik ook wel eens live zien :)


Dragon Force is ook niet echt mijn band arch enemy wil ik ook zeker een keer live zien, en trivium is ook wel goe :)


ja en Machine Head duh natuurlijk moet je die gewoon zien :gitarist:

Xile
28 juni 2007, 10:10
Ik ga er heen!! :rockon: ..

Aankomende zaterdag bij het postkantoor even kaartje halen!!! 8-)

en dan kunnen we er de 30ste van November weer tegenaan! :blast: :blast:

Strangegun
4 juli 2007, 19:32
Voorverkoop start 7 juli

new deep
5 juli 2007, 11:11
goede bands en goede locatie! (behalve Dragon Force, niet mijn smaak)

Malle Eppie
5 juli 2007, 16:48
Ben ook van de partij! Machine Head wil ik zeker weer een keer zien (heb ik nog te goed van Fields of Rock) en Arch Enemy is ook één van mijn favorieten. Trivium speelt erg goed alhoewel dat niet echt mijn muziek is (doet me te veel denken aan jaren 80 metal).

Zeker goed voor een leuke rockavond.

En Angela van Arch Enemy is ook niet verkeerd om naar te kijken.....

darkrazer
7 augustus 2007, 14:19
Wha zo te zien veel dragonforce haters hier...
Maar dat is juist waarom ik dr naartoe ga XD als het even leuk word als vorig jaar melkweg, dan zit het wel goed. ( Ik hoop alleen dat de geluidskwaliteit van de zaal beter is dan.)
Maar ook trivium en arch enemy zijn erg goed dus dat gaat wel leuk worden.
(merk dus op, ik ga voor het voor programa er naar toe XD)

Strangegun
7 augustus 2007, 21:06
Ik heb er zo'n zin in !!!!!! :rockon: en ga toch proberen om wat meer te moshen ook al ben ik niet de sterkste xD want altijd sta ik net op de rand en dan denk ik zal ik gaan ja nee ga ik niet heb ik er spijt van.

Tho
7 augustus 2007, 23:04
Morgen gaan Soulflyhigh en ik ons kaartje halen!!

Strangegun we redden het wel, ik ben ook een gespierde spijker maar we gaan gewoon incasseren :angry:




Ik neem ook een molotov cocktail mee voor Drakenlul. Die loempia zal even raar staan te kijken als hij oplaait als een fakkel

Bins
7 augustus 2007, 23:13
Dragonforce vond ik wel ok op FoR (iets te chaotisch alleen) en Trivium is ook wel aardig. Machinehead is volgens mijn drummert echt de bom dus ik ben benieuwd.
Wel pittig geprijst alleen... Wordt weer een 100 euro avond (trein+bier+kaartje). Ben nog niet 100% zeker of het dat wel waard is.

Strangegun
7 augustus 2007, 23:52
Morgen gaan Soulflyhigh en ik ons kaartje halen!!

Strangegun we redden het wel, ik ben ook een gespierde spijker maar we gaan gewoon incasseren :angry:




Ik neem ook een molotov cocktail mee voor Drakenlul. Die loempia zal even raar staan te kijken als hij oplaait als een fakkel


hmm ik kijk wel uit als ik daar daddelijk een kaale zie moshe ;)

Tho
8 augustus 2007, 14:11
hmm ik kijk wel uit als ik daar daddelijk een kaale zie moshe ;)

hahaha, ik denk niet dat ik me constant in de frontline ga begeven. Even is wel leuk maar na zo'n avond kan je me dan ook wel uitdeuken

darkrazer
28 augustus 2007, 10:50
k heb gister mn kaartje gehaald dus ben ook zeker van de partij

Tho
14 oktober 2007, 15:34
BUMP!

Nog meer mensen die gaan? Ik heb er zin in!!

Squier4ever
14 oktober 2007, 16:12
hmm ik kijk wel uit als ik daar daddelijk een kaale zie moshe ;)

gast doe iets aan je spelling, ook al is het inmiddels 2 maanden geleden.

MetalPunk
15 oktober 2007, 16:25
yesyes, kaarten zijn binnen!!

Tho
16 oktober 2007, 17:45
hmm ik kijk wel uit als ik daar daddelijk een kaale zie moshe ;)

maak dat 3 kale, want er gaan 2 vrienden van me mee. En nog wat langharig tuig :D

@Metalpunk: Good job!!

Strangegun
16 oktober 2007, 18:16
maak dat 3 kale, want er gaan 2 vrienden van me mee. En nog wat langharig tuig :D

@Metalpunk: Good job!!




:D Hoe meer er mee doen hoe beter toch ? :seriousf:

Michael AE
16 oktober 2007, 19:10
SHIT! Zijn er nog kaarten? Helemaal vergeten een kaartje te halen...

jw009
17 oktober 2007, 10:19
SHIT! Zijn er nog kaarten? Helemaal vergeten een kaartje te halen...

Volgens mojo.nl nog wel, maar ik zou maar snel gana halen. Die kaartjes zijn al paar maanden in de verkoop, en zo groot is die HMH nou ook weer niet.

Heb er echt fakking veel zin in, eindelijke Machine Head na hun afzegging op Fields :rockon:

MetalPunk
18 oktober 2007, 16:34
damn, ik kan niet meer wachten!! Nadat ik arch enemy heb gezien kan ik gelukkig sterven

Tankman
21 oktober 2007, 11:53
Eerst wilde ik wel gaan voor Trivium, maar ik heb ze dit jaar al 2 keer gezien, en vorig jaar ook weer een keer...Ik ga geen 42,50 betalen voor een vierde keer...Ik wacht wel tot ze weer headliners zijn. Ik spaar me 42,50 voor KoRn, eind Januari in HMH. :blast:

Ever Dying
22 oktober 2007, 19:08
Als het goed is heb ik zaterdag m'n kaartje!
Eigenlijk vind ik die bands die heen gaan helemaal niet goed.. Maar gewoon om te kijken of trivium echt zo'n bagger band is :satisfie:

Tho
22 oktober 2007, 19:20
Als het goed is heb ik zaterdag m'n kaartje!
Eigenlijk vind ik die bands die heen gaan helemaal niet goed.. Maar gewoon om te kijken of trivium echt zo'n bagger band is :satisfie:

mwah. Live zijn ze niet slecht, ook niet bijzonder, maar het zijn dimebag fanboys. Ze likken zijn ass met hun vieze smoeltjes, en met hun muziek doen ze hem ook weinig eer aan.

Ik ga dan ook voor Machine Head :D

Strangegun
22 oktober 2007, 21:17
mwah. Live zijn ze niet slecht, ook niet bijzonder, maar het zijn dimebag fanboys. Ze likken zijn ass met hun vieze smoeltjes, en met hun muziek doen ze hem ook weinig eer aan.

Ik ga dan ook voor Machine Head :D


Blablabla ik zeik graag bands af blablabla

Ik vind Trivium wel goed, op youtube denk je wat een bagger band live. Maar in het echt valt het allemaal wel mee.


integendeel tot Dragonforce want die zijn gewoon gay

Tho
22 oktober 2007, 22:28
Blablabla ik zeik graag bands af blablabla

Ik vind Trivium wel goed, op youtube denk je wat een bagger band live. Maar in het echt valt het allemaal wel mee.


integendeel tot Dragonforce want die zijn gewoon gay

ja maar ik dus niet pik, live with it.

Strangegun
22 oktober 2007, 22:40
ja maar ik dus niet pik, live with it.


uhmmmmmm even denken..........nee

Tho
23 oktober 2007, 10:33
uhmmmmmm even denken..........nee

dan is het verder jou probleem! :seriousf:

Ever Dying
23 oktober 2007, 11:56
Zozo.. Het gaat gezellig gasten :seriousf:

En al vind je het niet leuk om maar een bepaalde band te kijken, doe je toch even je ogen dicht :satisfie:

Tho
23 oktober 2007, 12:27
Zozo.. Het gaat gezellig gasten :seriousf:

En al vind je het niet leuk om maar een bepaalde band te kijken, doe je toch even je ogen dicht :satisfie:

trivium is een goed moment om te moshen :rockon: Van Machine Head ga ik écht genieten

Strangegun
23 oktober 2007, 13:09
trivium is een goed moment om te moshen :rockon: Van Machine Head ga ik écht genieten


Jaja en je vond trivium zo kut, nou DAN zou ik maar niet gaan moshen :seriousf: :sssh:

Tho
23 oktober 2007, 14:54
Jaja en je vond trivium zo kut, nou DAN zou ik maar niet gaan moshen :seriousf: :sssh:

of wel, dan heb ik mijn portie geweld al gehad en kan ik rustig genieten van MH ;)

MetalPunk
23 oktober 2007, 16:30
tssss... jullie vergeten het belangrijkste, ARCH ENEMY yeah bitches!

Wat is er beter dan een lekkere blonde chick die schreeuwt met ongelooflijk bizarre heftige muziek erbij??
:D:D

just my 2 cents :p

Tho
23 oktober 2007, 16:34
tssss... jullie vergeten het belangrijkste, ARCH ENEMY yeah bitches!

Wat is er beter dan een lekkere blonde chick die schreeuwt met ongelooflijk bizarre heftige muziek erbij??
:D

just my 2 cents :p

Arch enemy is ook niet mijn ding, maar techisch kan ik het een stuk meer waarderen! Zitten ook wel gave riffs tussen en zo, maar ze mogen zich geen deathmetal noemen :stop:

Goed, nu lijkt het alsof ik er helemaal geen zin in heb, maar dat heb ik dus wel :D

Ever Dying
23 oktober 2007, 16:50
Wat dachten jullie van gewoon stil staan?
Aan een mosh moet ik echt niet denken.. Das me toch een partijtje irritant :p:

Tho
23 oktober 2007, 16:51
Wat dachten jullie van gewoon stil staan?
Aan een mosh moet ik echt niet denken.. Das me toch een partijtje irritant :p:

lekker man, een keertje legaal rellen :D

Maar mij zul je er de 29ste ook niet te veel in zien hoor

Strangegun
24 oktober 2007, 07:55
lekker man, een keertje legaal rellen :D

Maar mij zul je er de 29ste ook niet te veel in zien hoor


30ste toch :)

Tho
24 oktober 2007, 14:08
30ste toch :)

owja klopt, de 29ste moet ik zelf spelen

darkrazer
12 november 2007, 12:36
Weet iemand wat de volgorde van de bands is?
Iets van shadowsfall- arch enemy- trivium- dragonforce- machinehead?

Ik doe dit keer wel oordopjes in, de laatste keer was het me niet zo goed bevallen, ik hoorde erna geen eens meer de tram aan komen en de dag erna alles alsof ik doppen in had. Dat was trouwens in de melkweg, hoe is het geluid in de HMH?

De Beer
12 november 2007, 12:52
Dat was trouwens in de melkweg, hoe is het geluid in de HMH?In principe perfect, maar dat hangt er vanaf of de tour zelf een PA mee neemt en er mee om kan gaan.
Zijn ze goed dan is dan is de HMH een perfecte zaal.
zo niet dan kan het vreselijk klinken

Hopelijk hangt Ampco er z'n line aray in en komen de band technici alleen maar schuiven.
Dan is het in iedergeval goed, en kan ik effe met wat collega's ouwehoeren.

Zin an!!

Kim Wilson
12 november 2007, 13:15
Geluid in de HMH is echt super! Aan de zaal zal het dus niet liggen. Ik heb Status Quo er gezien, en dat klonk echt magnifiek. Het klonk niet hard, niet schreeuwerig, het was supergoed in balans, en toch flapperde me de broek aan de kont. Nog nooit zo'n goed geluid gehoord bij een liveconcert.

Tho
12 november 2007, 16:56
Weet iemand wat de volgorde van de bands is?
Iets van shadowsfall- arch enemy- trivium- dragonforce- machinehead?

Ik doe dit keer wel oordopjes in, de laatste keer was het me niet zo goed bevallen, ik hoorde erna geen eens meer de tram aan komen en de dag erna alles alsof ik doppen in had. Dat was trouwens in de melkweg, hoe is het geluid in de HMH?

De volgorde is volgens mij niet bekend voor het publiek, maar wat je zegt, ik doe ook oordopjes in!

BlackSun
12 november 2007, 19:41
Ik heb nog geen enkele keer een slecht geluid in de HMH beleefd :)
Het geluid was in de 4 keer dat ik er ben geweest altijd perfect, dus denk dat het deze keer ook wel goed zal komen.

Hoop alleen dat Machine Head de nieuwe nummers als 'Halo' live een beetje in stand kunnen houden...

Tho
12 november 2007, 20:55
Ik heb nog geen enkele keer een slecht geluid in de HMH beleefd :)
Het geluid was in de 4 keer dat ik er ben geweest altijd perfect, dus denk dat het deze keer ook wel goed zal komen.

Hoop alleen dat Machine Head de nieuwe nummers als 'Halo' live een beetje in stand kunnen houden...

inderdaad. Het nieuwe album is erg gaaf, maar ook een tikje langdradig. Een goeie show zou het mooi compenseren. het kan ook zijn dat ze een hoop van die rustige stukjes en zo gewoon knippen

De Beer
12 november 2007, 22:59
Beter doen ze weer een metal medley!

Reel Big Fish
12 november 2007, 23:10
Halo is echt een classic, die solo section is fucking brutal! :blast: :rockon:

Tho
13 november 2007, 10:06
Halo is echt een classic, die solo section is fucking brutal! :blast: :rockon:

ga jij trouwens ook RBF?

Reel Big Fish
13 november 2007, 11:12
Pfoe, ligt eraan. Ik zit die dag tot half 6 practicum te doen in Nijmegen en ff kijken wat mn maten willen. Als ik ga, post ik het nog en trek ik mn Reel Big Fish shirt aan! :p

MetalPunk
13 november 2007, 16:38
ey maarre.. het begint nu toch wel gevaarlijk dichtbij te komen :dance:

Ever Dying
13 november 2007, 18:09
Nog maar 2 weken?
En ik heb nog steeds m'n kaarten niet binnen :confused:

darkrazer
13 november 2007, 20:29
hoe had je ze dan besteld? via internet?

Ever Dying
13 november 2007, 21:00
Nee via een vriend van me :P
Komt allemaal wel goed Hehe :P

Kunnen we daar eens even lekker trivium bashen xD :P

jw009
14 november 2007, 12:28
Hell yeah nog maar 2 weekies, BETER!!! :rockon:

Tho
16 november 2007, 17:09
Kunnen we daar eens even lekker trivium bashen xD :P

Mwah.. daar zou ik het niet voor doen. Laat ze maar lekker spelen en Dime's dooie aars likken. Als ze een beetje een show geven vind ik het best. Ik ga toch voor MH

Malle Eppie
16 november 2007, 17:21
En voor Arch Enemy! Meteen de nieuwe ESP signature van MIchael bewonderen.

En Angela......

Reel Big Fish
16 november 2007, 17:37
De Fish gaat officieel niet. Maybe next time, ik zit tot half 6 in Nijmegen, practicum.

Tho
16 november 2007, 18:45
De Fish gaat officieel niet. Maybe next time, ik zit tot half 6 in Nijmegen, practicum.

LUL

Ik hoorde ook dat Amott een nieuwe sig heeft. Ik hoop dat het er een tikje beter uitziet dan zijn Ninja (de naam alleen al)

MetalPunk
17 november 2007, 16:57
LUL

Ik hoorde ook dat Amott een nieuwe sig heeft. Ik hoop dat het er een tikje beter uitziet dan zijn Ninja (de naam alleen al)

eyy, dat is goed om te horen, ik ben benieuwd wat voor gitaar het is!

Tho
17 november 2007, 17:01
eyy, dat is goed om te horen, ik ben benieuwd wat voor gitaar het is!

uiteraard weer een ESP en 'ee es pee is geey'

Metal Chick
18 november 2007, 23:53
Ik ben 30 november ook van de partij.

Ik kom natuurlijk voor Machine Head, maar ben ook erg blij om Shadows Fall een keer live te kunnen zien.

En wat duurt dat wachten lang!!

Strangegun
19 november 2007, 06:55
Ik heb er zin in !!

jw009
19 november 2007, 14:38
Ben er bij!!! Br00tal !! :rockon:

darkrazer
21 november 2007, 09:40
Heeft iemand een iedee hoelaat je er moet zijn om een beetje kans te maken vooraan te komen te staan?

MetalPunk
21 november 2007, 12:33
Heeft iemand een iedee hoelaat je er moet zijn om een beetje kans te maken vooraan te komen te staan?

ik heb uit voorzorg de hele dag al vrij genomen, dus reken maar dat ik er als eerste sta :dance:

De Beer
21 november 2007, 17:18
En dan de hele show dorst lijden, nee bedankt. Geluid is sowieso het beste in de buurt van het FOH.

Ever Dying
21 november 2007, 17:25
O YEah! Kaarten binnen :D
We kunnen gaan! :D

Tho
21 november 2007, 17:38
En dan de hele show dorst lijden, nee bedankt. Geluid is sowieso het beste in de buurt van het FOH.

wat je zegt! ik sta liever een beetje rustig. Kan ik ook lekker van de muziek genieten. Als ik wil moshen ros ik iedereen wel aan de kant, of ik begin zelf een pit :D

De Beer
21 november 2007, 17:52
wat je zegt! ik sta liever een beetje rustig. Kan ik ook lekker van de muziek genieten. Als ik wil moshen ros ik iedereen wel aan de kant, of ik begin zelf een pit :DPrecies! Sta je ook zo vooraan!:rockon:

Ever Dying
21 november 2007, 18:24
Ik ben het helemaal met jullie eens.. Ik kom daar voor de muziek niet om tegen andere mensen aan te beuken.. Als ik dat wil, ga ik wel naar het jeugdcentrum hier in de buurt :P

Tho
21 november 2007, 18:25
Ik ben het helemaal met jullie eens.. Ik kom daar voor de muziek niet om tegen andere mensen aan te beuken.. Als ik dat wil, ga ik wel naar het jeugdcentrum hier in de buurt :P

Dan begrijp je me verkeerd.. ik kom voor de muziek, maar ook zéker om mensen in elkaar te beuken.. :dance:

Metal Chick
21 november 2007, 18:42
Ik ben nooit in de buurt van de pit te vinden. Het is de muziek waarvoor ik kom en daar wil ik redelijk ongestoord van kunnen genieten. Ik heb ook slechte ervaringen met mosh pits, dus ik heb mijn lesje geleerd. Al vind ik het in bijvoorbeeld de Melkweg wel leuk om er vanaf de balustrade naar te kijken. :satisfie:

Ik zal er waarschijnlijk rond een uur of 5 zijn. Het hangt een beetje af van een vriend van me die vanaf Schiphol Oost moet komen.

Tho
21 november 2007, 18:44
Ik ben nooit in de buurt van de pit te vinden. Het is de muziek waarvoor ik kom en daar wil ik redelijk ongestoord van kunnen genieten. Ik heb ook slechte ervaringen met mosh pits, dus ik heb mijn lesje geleerd. Al vind ik het in bijvoorbeeld de Melkweg wel leuk om er vanaf de balustrade naar te kijken. :satisfie:

Ik zal er waarschijnlijk rond een uur of 5 zijn. Het hangt een beetje af van een vriend van me die vanaf Schiphol Oost moet komen.

Ja, ik verwacht natuurlijk ook niet dat ik er heelhuids uit kom. Daar kies je zelf voor. Ben zelfs een keer half vertrapt, dat was geen pretje!

Metal Chick
21 november 2007, 19:36
Ja, ik verwacht natuurlijk ook niet dat ik er heelhuids uit kom. Daar kies je zelf voor. Ben zelfs een keer half vertrapt, dat was geen pretje!

Ik heb iets dergelijks meegemaakt afgelopen zomer op Rock Im Park. Mijn vriendin Sylvia en ik stonden te kijken naar Billy Talent. Daar bleek raar publiek op af te komen. Die gingen zo wild te keer (zelfs buiten de pit) dat Sylvia onder de voet gelopen werd. Niemand stak een hand uit om te helpen en ik ben haar zeker 2-3 minuten echt kwijt geweest. Ineens zag ik haar en toen kon ik haar weer op de been helpen. Gevolg voor Sylvia: twee gekneusde ribben en overal blauwe plekken. Een uurtje later stond ik nog te shaken.

De dag erna stonden we tussen echte metalheads te kijken naar Killswitch Engage, DevilDriver, Machine Head en Slayer en daar gebeurde gelukkig niks raars.

Tho
21 november 2007, 19:45
Ik heb iets dergelijks meegemaakt afgelopen zomer op Rock Im Park. Mijn vriendin Sylvia en ik stonden te kijken naar Billy Talent. Daar bleek raar publiek op af te komen. Die gingen zo wild te keer (zelfs buiten de pit) dat Sylvia onder de voet gelopen werd. Niemand stak een hand uit om te helpen en ik ben haar zeker 2-3 minuten echt kwijt geweest. Ineens zag ik haar en toen kon ik haar weer op de been helpen. Gevolg voor Sylvia: twee gekneusde ribben en overal blauwe plekken. Een uurtje later stond ik nog te shaken.

De dag erna stonden we tussen echte metalheads te kijken naar Killswitch Engage, DevilDriver, Machine Head en Slayer en daar gebeurde gelukkig niks raars.

Helaas zijn er altijd van die gasten die denken dat het echt oorlog is inderdaad, maar die houden het meestal zelf ook niet zo lang uit ;)

Wickerman
21 november 2007, 21:32
WAAAAR EEENSEEEEMBLE

Sorry...

De Beer
22 november 2007, 02:09
Machine Head- Fuck her gently(Tenacious D cover) (http://www.roadrunnerrecords.nl/index.php?page=News_item&select=News_Collection&rowid=30488)

Best grappig tot de 1e bass drum. dikke compressie op zo'n telefoontje!

MetalPunk
22 november 2007, 11:12
Machine Head- Fuck her gently(Tenacious D cover) (http://www.roadrunnerrecords.nl/index.php?page=News_item&select=News_Collection&rowid=30488)

Best grappig tot de 1e bass drum. dikke compressie op zo'n telefoontje!

woooow whaha, zoooo goed he

darkrazer
22 november 2007, 14:24
Geef mij het orgineel maar, ze vrnkn het nummer echt totaal. Ze hebben echt volledig mis gegrepen waar de nuance van het liedje licht. En niemand nou eenmaal hetzelfde doen als Jack Black.

Tho
22 november 2007, 14:28
Geef mij het orgineel maar, ze vrnkn het nummer echt totaal. Ze hebben echt volledig mis gegrepen waar de nuance van het liedje licht. En niemand nou eenmaal hetzelfde doen als Jack Black.

ja, of het is op hun beurt een grap? Stel je niet aan, en Jack Black is geen John Lennon of zo ;)

MetalPunk
23 november 2007, 10:51
ja, of het is op hun beurt een grap? Stel je niet aan, en Jack Black is geen John Lennon of zo ;)

inderdaad, ik vond het wel komisch eigenlijk :p

darkrazer
23 november 2007, 13:18
ja, of het is op hun beurt een grap? Stel je niet aan, en Jack Black is geen John Lennon of zo ;)

Hehe Jack Black is god :-P

Xile
25 november 2007, 23:52
OOOOOWYEAAAAH nog maar een paar daagjes en dan is het zover :D

:blast: :blast:

Nadeel is alleen dat ik donderdag en vrijdag examen heb... Hoop dat ik het op tijd af krijg :D...

Btw:

Setlist Machine Head:

Clenching The Fists
Imperium
Aesthetics
Old
Halo
Take My Scars
Descend The Shades Of Night
Davidian

Metal Chick
26 november 2007, 10:09
OOOOOWYEAAAAH nog maar een paar daagjes en dan is het zover :D

Nadeel is alleen dat ik donderdag en vrijdag examen heb... Hoop dat ik het op tijd af krijg :D...

Btw:

Setlist Machine Head:

Clenching The Fists
Imperium
Aesthetics
Old
Halo
Take My Scars
Descend The Shades Of Night
Davidian

Grappig, da's bijna dezelfde setlist die ze op Rock Im Park speelden afgelopen juni.

Het aftellen is begonnen... 8-)

Strangegun
26 november 2007, 17:31
Ik heb er echt zin in,

Heb net een cd geregeld van Arch Enemy man had niet verwacht dat zei zo goed waren. Ben benieuwd :cooler:

MetalPunk
27 november 2007, 18:57
Ik heb er echt zin in,

Heb net een cd geregeld van Arch Enemy man had niet verwacht dat zei zo goed waren. Ben benieuwd :cooler:

relaxed he

darkrazer
29 november 2007, 17:09
Morgen is het zover XD op de site van de bijlmer-bier-hall vond ik de line-up:

18.15 - 18.40 uur Shadows Fall
18.55 - 19.25 uur Arch Enemy
19.40 - 20.20 uur Dragonforce
20.40 - 21.20 uur Trivium
21.50 uur Machine Head
23.00 uur einde concert, start afterparty

het zijn helaas maar korte concerten in het voor programma ...

MetalPunk
29 november 2007, 17:31
check itttt!!!!



Link HmH (http://www.heineken-music-hall.nl/index.php?p=2-3-3&j=2007&m=11&i=404)

UITVERKOCHT hell yeah

Ever Dying
29 november 2007, 18:57
Morgen is het zover XD op de site van de bijlmer-bier-hall vond ik de line-up:

18.15 - 18.40 uur Shadows Fall
18.55 - 19.25 uur Arch Enemy
19.40 - 20.20 uur Dragonforce
20.40 - 21.20 uur Trivium
21.50 uur Machine Head
23.00 uur einde concert, start afterparty

het zijn helaas maar korte concerten in het voor programma ...


Das natuurlijk weer klote.. Ik dacht dus als trivium nou eerst kwam, kwam ik mooi wat later.. Maar nee, ze zijn weer als 1 na laatste.. =\

Best wel kort allemaal.. Heb er wel zin in! MORGEN!! :dance:

Strangegun
29 november 2007, 20:30
Ik had liever dragon force als eerst gehad, als ik te laat zou komen.

Metal Chick
29 november 2007, 22:43
Nog maar 1 nachtje slapen!!!! :rockon: :blast:

Kaïn
30 november 2007, 00:18
Morgen keihard brulle! :blast:

De Beer
30 november 2007, 01:57
JUUIIISSST!!!!

zin an!...en een BOB gevonden!!!!!!!!!!!

Strangegun
30 november 2007, 08:18
Om 2 uur met de auto naar amsterdam :rockon:
hoe gaan jullie ?

als je iemand met kort oranje haar ziet ben ik dat :seriousf:

MetalPunk
30 november 2007, 10:27
Om 2 uur met de auto naar amsterdam :rockon:
hoe gaan jullie ?

als je iemand met kort oranje haar ziet ben ik dat :seriousf:

yeahh, kga nu de bus pakken dus ik ben rond 11 uur in de stad. Eerst ff chillen in de shop beetje smoken, ergens n pils drinken. Misschien nog ff bij die rellende koters kijken op het museumplein en dan richting de hmh yeahh

Metal Chick
30 november 2007, 11:45
Ik kom met de trein. Ik ben er rond half 6. De vriend waarmee ik naar dit concert ga komt vanaf zijn werk, dus ik zal even op hem moeten wachten. Ik heb trouwens sinds gisteren weer knalrode lowlights in mijn haar, dus als je iemand licht ziet geven, dan ben ik het waarschijnlijk. :seriousf:

Tho
30 november 2007, 11:53
Goed.. ik ga er dus niet zijn. Mijn oren moeten rust hebben van de KNO. Een goed stel oren zijn niet te vervangen..


:(

Valentijn
30 november 2007, 12:41
oh, jij gaat niet....

dan ga ik toch maar wel denk ik...


maar serieus, das wel echt naar... is dit nog steeds van die piep war je t een tijdje geleden over had?

Tho
30 november 2007, 13:38
oh, jij gaat niet....

dan ga ik toch maar wel denk ik...


maar serieus, das wel echt naar... is dit nog steeds van die piep war je t een tijdje geleden over had?

:seriousf:

Ja die van een half jaar terug is uit eindelijk toch weer verdwenen, maar sinds een paar weken issie helemaal terug, en nu waarschijnlijk permanent. Er is wel kans dat hij nog weg gaat, maar dan moet ik écht rustig aan doen!

Net wel m'n kaartje voor 2 tientjes verkocht :)

Ever Dying
30 november 2007, 13:55
So, das wel crap man..
Ach ja, beter goede oren dan een leuk concert toch!?

Nog 4 uurtjes :D

Kaïn
30 november 2007, 23:47
HET WAS GODVERDOMME GAAF! Alleen moest ik eerder weg :( Arch enemy was geweldig, shadows fall is ontzettend cool (kende het niet ben blij verrast) en dragonforce sucks monkeyballs live. Trivium vond ik al kut en machine head kon ik dus niet zien, maar het was desondanks vette poep!

Tankman
1 december 2007, 00:51
Ik heb Trivium inmiddels 3 keer live gezien en iedere keer vond ik ze beter dan de laatste. Ook al vind je hun muziek niets, moet je wel toegeven dat ze wel goed spelen en goed klinken live.

Dat Dragonforce live kut is, wist iedereen al denk ik..die zijn namelijk op hun cds ook kut....daar kun je live niet veel mee...

Strangegun
1 december 2007, 01:53
Bijna alles was super.
MACHINE FUCKING HEAD NOOIT GEZIEN MAAR ALS ZE WEER KOMEN BEN IK ER OOK.


Dragon Force in een woord gewoon KUT

De Beer
1 december 2007, 01:54
Ik heb Trivium inmiddels 3 keer live gezien en iedere keer vond ik ze beter dan de laatste. Ook al vind je hun muziek niets, moet je wel toegeven dat ze wel goed spelen en goed klinken live.

Dat Dragonforce live kut is, wist iedereen al denk ik..die zijn namelijk op hun cds ook kut....daar kun je live niet veel mee...Ondanks dat Dragonforce Kut muziek maakt moet ik die gasten mee geven dat ze geweldig zijn....geweldig Faut! Te Fout voor woorden, dus cool......en Gay!

En zeker dat ze Trivum totaal tegen de vlakte hebben gespeeld, dat viel effe zwaar tegen ná DF! Geluid was een beetje te onduidelijk ook. Klonk wat rommelig.

Shadows fall niet gezien, Arch Enemy....pretty good for a girl? That's pretty good for Rambo!!!!!

MachineHead heb ik wel eens toffer gezien, want het was een beetje kort, nog steeds moeilijk vet, maar ik miste wat Metal Classic covers.
geweldig geluid, en descent... heb ik ze beter horen spelen in de Melkweg.

Goeie geweest!!!!!!!!!

Malle Eppie
1 december 2007, 11:51
Shadow Falls niet gezien.
Arch Enemy was geweldig. Schandalig dat ze die vóór Dragon Force plaatsen. Michael Amott verdiend een standbeeld (omdat hij deel uitmaakte van Carcass) en Angela.... Wat een strot heeft dat mens! En niet geheel onaardig om te zien!

Dragon Force... Wat een gays... Wat een kutmuziek.
Trivium. Vond het geluid niet bijster geweldig en het klinkt mij allemaal net iets teveel als Metallica.

Machine Head. Die gasten kunnen spelen én concerten geven. Gelukkig was Robb niet de hele avond 'respects' aan het uitdelen maar "PRRROOST"! Geweldig hoe hij die ene gast vooraan flink in de zijk nam! Haha! Leuk dat 'ie nog even Aardschok bedankte voor hun steun in het begin ('93). Ik weet het nog! Evenals het gedenkwaardige Dynamo OPen Air in '95! Been there!!
Helaas aan de korte kant. Had van mij nog wel even door mogen gaan ook al zat ik er aardig doorheen. Vooraan staan en meedraaien in de pit is topsport!

Mooie gitaren gezien bij Arch Enemy en Machine Head (ook niet onbelangrijk!)

MetalPunk
1 december 2007, 11:54
Shadow Falls niet gezien.
Arch Enemy was geweldig. Schandalig dat ze die vóór Dragon Force plaatsen. Michael Amott verdiend een standbeeld (omdat hij deel uitmaakte van Carcass) en Angela.... Wat een strot heeft dat mens! En niet geheel onaardig om te zien!

Dragon Force... Wat een gays... Wat een kutmuziek.
Trivium. Vond het geluid niet bijster geweldig en het klinkt mij allemaal net iets teveel als Metallica.

Machine Head. Die gasten kunnen spelen én concerten geven. Gelukkig was Robb niet de hele avond 'respects' aan het uitdelen maar "PRRROOST"! Geweldig hoe hij die ene gast vooraan flink in de zijk nam! Haha! Leuk dat 'ie nog even Aardschok bedankte voor hun steun in het begin ('93). Ik weet het nog! Evenals het gedenkwaardige Dynamo OPen Air in '95! Been there!!
Helaas aan de korte kant. Had van mij nog wel even door mogen gaan ook al zat ik er aardig doorheen. Vooraan staan en meedraaien in de pit is topsport!

Mooie gitaren gezien bij Arch Enemy en Machine Head (ook niet onbelangrijk!)

+1 couldn't have said it any better dude

Kaïn
1 december 2007, 12:32
Die caprison van Christoffer vond ik eigenlijk nog mooier dan die van Michael, k vond ook dat hij mooier klonk. Maar k heb eigenlijk daarvoor teveel naar Angela staan kijken :seriousf:

Xile
1 december 2007, 12:47
LET FREEDOM RING WITH THE SHOTGUN BLAST!!!!!!!!!!!

Was echt een geweldige show gisteravond...

Alleen wat ik echt niet snapte -_-'...

Waarom hebben ze Arch Enemy niet omgeruild met die losers van DragonForce..
Man man man, heb me daar echt aan Geërgerd...

Trampolines op een podium, wie verzint zoiets...

Maar verder was het geweldig :D

:blast: :rockon:

Malle Eppie
1 december 2007, 13:04
Maar k heb eigenlijk daarvoor teveel naar Angela staan kijken :seriousf:

+1 dude! (en nog wat tekens...)

Ever Dying
1 december 2007, 14:52
DF is dus echt kut muziek maar een live show geven ze wel.. Geweldig hoe ze daar liepen te kloten :p
Trivium was echt kut, en het geluid van Arch Enemy had wel wat beter gemogen..

Ik vond het super gaaf bij MH dat iedereen aan de kant moest, zo'n groot gat in het midden.. Zag er super tof uit van boven af.. Was gewond geraakt door onvrijwillig in de pit te komen :p

Strangegun
1 december 2007, 15:17
Dat openings nummer van Dragon Force was ook zo belachelijk alsof zei helemaal geweldig zijn :seriousf:

Metal Chick
1 december 2007, 15:51
Hier ook iemand die zit na te stuiteren.

Shadows Fall vond ik erg leuk om te zien. Ik ben al een paar jaar fan van ze, maar had ze nog nooit live gehoord. Mochten ze ooit nog hun eigen tour headlinen dan ben ik van de partij.

Arch Enemy is niet helemaal mijn ding, maar ik was behoorlijk onder de indruk van de strot van Angela. Nooit geweten dat er uit zo'n lijfje zo'n geluid kon komen.

Dragonforce heb ik maar 1 woord voor: KUT!

Trivium zag ik ook voor het eerst live en hoewel het geluid in eerste instantie niet goed was, vond ik ze wel erg goed. Echt fan zal ik niet worden. Ik heb vreselijk staan genieten van twee jochies (jaartje of 14?) die aan de rechterkant van de zaal op de balustrade stonden en helemaal uit hun plaat gingen. Geweldig!! :blast:

En ja, Machine Head....te kort, maar zoooooo goed. Ik ging helemaal uit mijn dak (mijn nek heeft daar vandaag een mening over ;) ). Volgende keer graag meer speeltijd svp. De perfecte afsluiting van een geweldige avond. Grappig hoe Rob die knul die niet goed genoeg headbangde zo voor schut zette. Je zult er maar staan.

De vriend waarmee ik gisteren in de HMH stond heeft hele mooie foto's gemaakt. Ik zal vragen of hij het goed vindt dat ik de link naar zijn site hier neerzet.

Strangegun
1 december 2007, 17:11
Hier ook iemand die zit na te stuiteren.

Shadows Fall vond ik erg leuk om te zien. Ik ben al een paar jaar fan van ze, maar had ze nog nooit live gehoord. Mochten ze ooit nog hun eigen tour headlinen dan ben ik van de partij.

Arch Enemy is niet helemaal mijn ding, maar ik was behoorlijk onder de indruk van de strot van Angela. Nooit geweten dat er uit zo'n lijfje zo'n geluid kon komen.

Dragonforce heb ik maar 1 woord voor: KUT!

Trivium zag ik ook voor het eerst live en hoewel het geluid in eerste instantie niet goed was, vond ik ze wel erg goed. Echt fan zal ik niet worden. Ik heb vreselijk staan genieten van twee jochies (jaartje of 14?) die aan de rechterkant van de zaal op de balustrade stonden en helemaal uit hun plaat gingen. Geweldig!! :blast:

En ja, Machine Head....te kort, maar zoooooo goed. Ik ging helemaal uit mijn dak (mijn nek heeft daar vandaag een mening over ;) ). Volgende keer graag meer speeltijd svp. De perfecte afsluiting van een geweldige avond. Grappig hoe Rob die knul die niet goed genoeg headbangde zo voor schut zette. Je zult er maar staan.

De vriend waarmee ik gisteren in de HMH stond heeft hele mooie foto's gemaakt. Ik zal vragen of hij het goed vindt dat ik de link naar zijn site hier neerzet.


Ja vraag dat :) ben benieuwd

Maar ongeloofelijk hoe goed Machine Head was. En de zanger hoe hij met het publiek omging :cheerup:

darkrazer
2 december 2007, 16:59
Het was echt ziek GeweldiG!!! ik stond midden in tweede rij van het hek, oftewel helenaal vooraan. Maar ik denk dat iedereen het er wel overeens is dat er te veel bands waren, ik had liever gehad dat er vier waren.

Shadows Fall vond ik wel leuk, maar echt orgineel zijn ze ook weer niet.
Arch enemy: BRUUUUT!!! jammer dat het zo kort was! Ik wil ze zeker nog een keer zien, maar dan minstens 3/4 uur!
Dragonforce was ook erg tof, ik vind het erg leuke muziek, is eens wat anders en lekker vrolijk! Ik had ze vorig jaar al in de melkweg gezien en dat was toch wat leuker omdat het publiek wat meer op hun hand was.. Dat kwam volgens mij omdat ze de vreemde eend in de bijt waren, ze waren de enige die super blije muziek maken.
Trivium, ook bruut, k ging helemaal te keer en ik heb nu nog steeds last van mn nek echt, zupa!

Machine head, om eerlijk te zijn, ik vond ze tegen vallen.


Nee, serieus, ze werden door trivium een van de beste metal bands allertijden aan gekondigd. Nou mooi niet, die gozer kan niet grunten, ze spelen on orginele muziek en zijn er veelste veel op uit hun eigen ego te strelen.
Dat liedje voor dimebag, echt kansloos. Dat was gewoon het hardste nummer, voorde rest was het slome troep, alles werd op gerekt om maar een beetje erkennning te krijgen. Geef mij maar arch enemy en trivium!

Gitaar4LifeDude
2 december 2007, 19:09
ligt 't aan mij of heeft die zanger van dragonforce dezelfde stem als die kerel van het pokémon liedje?

Ever Dying
2 december 2007, 20:22
Ik heb vreselijk staan genieten van twee jochies (jaartje of 14?) die aan de rechterkant van de zaal op de balustrade stonden en helemaal uit hun plaat gingen. Geweldig!! :blast:


Haha, die heb ik ook gezien, die waren echt geweldig :p

Ik snap trouwens niet waar Darkrazer het nou weer over heeft.. Je zegt dat MH on origineel is.. Maar daar tegen over zet je wel Trivium en Arch Enemy..
Volgens mij moet je je huiswerk eens gaan doen :)

jw009
3 december 2007, 15:36
Was echt vet concert, met Trivium en MH als hoogtepunten voor mij en DF als dieptepunt. Enige ergernis was een gozer die met zijn kut-spikes vooraan in mijn nek en rug stond te prikken, ga je moeder lekker lastig vallen met die tering spikes!! :angry:

MetalPunk
3 december 2007, 15:58
ligt 't aan mij of heeft die zanger van dragonforce dezelfde stem als die kerel van het pokémon liedje?

die zanger van dragonforce is gewoon focking gay

(edit): dragonforce IS gewoon gay

Metal Chick
3 december 2007, 16:14
Haha, die heb ik ook gezien, die waren echt geweldig :p

Ik snap trouwens niet waar Darkrazer het nou weer over heeft.. Je zegt dat MH on origineel is.. Maar daar tegen over zet je wel Trivium en Arch Enemy..
Volgens mij moet je je huiswerk eens gaan doen :)

Ben ik het helemaal mee eens, al hoeft niet iedereen van mij dezelfde mening te hebben. ;)

darkrazer
3 december 2007, 21:05
Met dat punt van orginaliteit bedoel ik het volgende: Arch Enemy heeft een vrouwlijke gruntster, dat is al bijzonder en de gitaren klinken gewoon goed en hebben een eigen stijl en hebben fantastische teksten. Trivium heeft invloeden van metalcore en passen dat heel lichtjes toe en maken daar mee erg brute muziek.

Machine head maakt metal. En daar is ook alles mee gezegt voor mij. Zij hebben niet iets wat hun onderscheid van de rest. Ik heb dat ook bij bands als Soulfly, het mist voor mij gewoon een dimensie. Ik weet dat het jullie misschien raar over komt en het is ook gewoon mijn perceptie en natuurlijk beleven jullie de muziek anders, maar ik vind het iets ontbreken, wat voor mij metal metal maakt en daarmee onderscheid van de rest. En dat mis ik gewoon.
Ook vind ik de zanger niet echt lekker klinken, het zit tussen grunten en schreeuwen in, en ik heb liever of zang of grunt of schreeuw en niet allemaal door elkaar heen.

Maarja, Ik heb wel genoten van het concert en vond het zeker de €45 waard, en ik vond machine head wel aardig, maar om nou te zeggen dat ze het leuks waren van de avond, nee. Maar dat is mijn eigen mening en misschien heb ik die een beetje verkeert verwoord in mijn vorige post.

Strangegun
3 december 2007, 22:35
Heeft iemand nog foto's gezien van die avond op het internet ?

darkrazer
4 december 2007, 12:35
foto's heb ik nog niet gezien, filpjes wel:

http://youtube.com/results?search_query=black+crusade+hmh

Metal Chick
4 december 2007, 12:37
Op het Machine Head forum staan ergens foto's.

Ik had mijn camera niet meegenomen, omdat de HMH meestal nogal streng controleert en ik er niks voor voel om mijn camera te moeten inleveren. Achteraf had ik het deze keer wel kunnen doen. Balen!

Tankman
5 december 2007, 13:28
Oh bah...heeft Trivium geopend met To The Rats? In mei openden ze met Entrance of the Conflagration...die is zoveel vetter om mee te openen.