PDA

View Full Version : Custom cabinet laten bouwen Kool & Elfring



isa1984
25 juni 2007, 14:40
Ik wil een kabinet laten bouwen bij Kool & Elfring
(http://www.kool-elfring.com) en ik heb een paar vragen.
Ten eerste: heeft iemand ervaring met deze bouwer?
De website is goed en superduidelijk en de info is ook prima.
Ik ben van plan een 2x12 kabinet aan te schaffen voor mijn fender twin reverb omgebouwd tot top. Het gaat om een 135 watt twin met een 4 ohm impendantie, ik moet Kool & Elfring vragen of ze het kunnen bedraden naar 4 ohm. Ik weet wat er gezegd wordt over de 135
watt twin maar ik had m zaterdag over een 8 ohm 1x12 koch en de sound vond ik te gek. Met mij meerdere mensen trouwens want de gitarist van Boris vond het ook okay, hij speelt zelf over een custom audio od 100 top en een bogner 4x12 kabinet maar dat is voor mij (nabije) toekomst muziek.
Ik speel funk/soul en het ik moet af en toe kunnen scheuren. De vraag is dus: Welke speakers heb ik nodig? Voor muziekstijl check even www.myspace.com/thomasaziermusic, om deze muziek gaat het dus.
Heel erg bedankt alvast,

groet,

Isa

Highroller
28 juni 2007, 15:45
Ik heb "Celestion gold" samples beluisterd op de Celestion site: http://professional.celestion.com/guitar/products/alnico/detail.asp?ID=32
of gewoon greenbacks.

casper innosence
28 juni 2007, 19:04
ik heb goede verhalen gehoord over kool en elfring. En op hun site staan ook samples van de speakers. Maar als je ze mailt met deze vraag, krijg je ook een goed advies.

the sure thing
28 juni 2007, 19:08
Celestion heeft een hele range aan speakers, dus ik denk dat je er met Celestions uit moet kunnen komen. En als je je eigen speakers aan ze aflevert, willen ze die denk ik er ook wel inbouwen. Of ze leveren een lege 2x12 kast.... Mail of bel ze, ik denk idd dat er veel mogelijk is.. .

Gibsonman
29 juni 2007, 16:04
Ik heb sinds enige tijd een K&E XXL412 met greenbacks. Kwalitatief gelijkwaardig aan Bogner of Mesa, fantastische sound, zonder meer een aanrader deze toko.

BLOK182
29 juni 2007, 16:24
Ik kwam er ook al langs op internet, en het leek mij erg interessant, vooral die oversized kasten. Daar ben je al snel merkgebonden (Mesa, Engl) en ze zijn vaak erg duur (>1100).

casper innosence
29 juni 2007, 21:19
iemand op een ander message board had er ook 1 besteld en was er zeeeer tevreden over. Zelf zit ik ook al een tijdje aan een ander cabinet te denken voor onder mn Soldano. Heb de bogner er al onder gehad, die klonk errug vet, dus wellicht toch es gaan praten bij Kool en Elfring.

interessander
29 juni 2007, 21:24
Ik heb een keer op een oversized ENGL gespeeld en hem vergeleken met mijn standard ENGl kast en ik vond hem wel okee maar de standaard kast had meer/duidelijker laag.
Ik vraag me dan af; voor welke toepassing wil men dan een overzied kast, je geluid wordt er niet strakker op....

jerome
29 juni 2007, 23:17
Ik heb "Celestion gold" samples beluisterd op de Celestion site: http://professional.celestion.com/guitar/products/alnico/detail.asp?ID=32
of gewoon greenbacks.

Die Gold Alnico's zijn erg lekkere speakers denk ik.
Wss wel een stuk duurder dan de Greenbacks
Ze zijn 50 watt, dus 2 stuks zou moeten kunnen
Ik heb de Celestion Silver Alnico's (zelfde als de Blue alico's maar dan 20 watt i.p.v. 15 watt), erg lekker ook,
Veel dynamischer en warmer dan de Greenbacks, vind ik zelf.
Maar het hangt erg af van je smaak, wat voor muziek je speelt en van de amp
die je er aan hangt.
De enige manier om er achter te komen is toch veel uitproberen.
Het valt me ook op dat sommige cabs op een laag volume lekker klinken maar als je je amp harder zet er een kutgeluid uit komt.(omgekeerd ook overigens...)
Dus het is belangrijk om de cab ook uit te proberen op een livevolume!

ieme
29 juni 2007, 23:27
klinkt goed, maar eens een middag op visite gaan en kijken of 4 van die 412 xl kasten wat is voor me ;)