PDA

View Full Version : Fame 15 watter binnen!



Krull
25 juni 2007, 12:55
Vorige week had ik een Fame GTA-15 besteld en die is net binnen gekomen!
Gelijk maar even aangesloten: wow wat een clean!
De recensies zijn allemaal waar, het is gewoon een Fender Pro Jr. in een ander (lelijk!) kastje. Er is helaas wel wat ruis te horen, maar dat moet opgelost kunnen worden.

Met m'n Jekyll & Hyde ervoor krijg ik een lekkere blues overdrive, en met beide kanalen zelfs een goede maar ietwat dunne metal scheur.

Er zit trouwens een andere speaker in dan verwacht. Een special made 10" Jensen speaker. Ik ken deze niet, maar er zit wel een aardig geluid in.

I'm a happy man!!!

Jim Haagmans
25 juni 2007, 12:57
Ja Fame is ondanks de slechte reputatie een verdomd goed merk voor verdomd weinig geld!

Jimwoud
25 juni 2007, 13:01
Weet je toevallig ook hoe hij klinkt naast een Laney LC15?

Krull
25 juni 2007, 13:38
Weet je toevallig ook hoe hij klinkt naast een Laney LC15?
Nee, ik heb niet over de Laney gespeeld.

Krull
25 juni 2007, 14:35
Ik ben er achter gekomen dat er een 8Ohm Jensen c10Q speaker inzit. Iemand ervaringen met deze speaker?

Rutger
25 juni 2007, 14:40
Vreemd, eerst zat daar toch echt een Celestion in...?

Overigens ken ik goeie verhalen over deze Jensen speaker :)
Maar dan alleen van horen zeggen

Krull
25 juni 2007, 14:46
Vreemd, eerst zat daar toch echt een Celestion in...?

Overigens ken ik goeie verhalen over deze Jensen speaker :)
Maar dan alleen van horen zeggen
Klopt, op de site van Musicstore en Fame zelf staat ook dat er een Celestion in zit, maar in de mijne zit een Jensen. Misschien een upgrade ofzo?

Hallie
25 juni 2007, 16:43
krull, kan je er nou een cabinet op aansluiten??( ooit een vraag van jou geweest, ben zelf wel beniewd).

hoe duur issie overigens?

Krull
25 juni 2007, 19:18
krull, kan je er nou een cabinet op aansluiten??( ooit een vraag van jou geweest, ben zelf wel beniewd).


Ja, je kan er een cabinet op aansluiten gewoon via speaker-out. Dus dat scheelt weer soldeer werk! Zie de foto:
http://img136.imageshack.us/img136/5438/p4150034qf4.jpg



hoe duur issie overigens?

222 euro bij Musicstore (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000D4YWD7D9?Ca talogVideo=&ProductUUID=kvPVqHzl55AAAAESRw1_Z_G9&CatalogCategoryID=SdnVqHzmgksAAAERuZsvKPl9&JumpTo=OfferList) .

BamBuFan1
25 juni 2007, 22:54
Ik ben er achter gekomen dat er een 8Ohm Jensen c10Q speaker inzit. Iemand ervaringen met deze speaker?

http://www.unclespot.com/C10Q.html

zeppo
25 juni 2007, 23:08
http://www.unclespot.com/C10Q.html
tsja, wat zal ik zeggen: succes ermee?
Lijkt mij nogal een drastische methode. Nog gesteld dat je alle 'vereisten' bij de hand hebt. Anders kun je net zo goed meteen een XX als replacement kopen.
Maar als ie nu tevreden is, why mess with it?

Hallie
25 juni 2007, 23:43
hoezo slechte reputatie?

en welke knoppen zitten erop?

gewoon 3 bands EQ, of heel simpel?
wel reverb?

ik begin toch wel benieuwd te worden.

ik wil wel soundsample's horen.

-G- 8-)

zeppo
25 juni 2007, 23:59
hoezo slechte reputatie?

Ach, er staat geen Koch, Fender, Orange, of een ander leuk merk waar je voor betaalt op. Ok, Koch is wel heel erg goed, en er zij ook heel goede Fenders en Oranges, maar toch ...
Zelf heb ik een Flame (is gelijk aan Fame, maar wordt normailter alleen in Polen zelf verkocht) telecaster. Afgezien van de afscherming, het blijven singlecoils, is er helemaal niets op deze gitaar aan te merken. Perfect in elkaar gezet, en ik heb er veel plezier van (ondanks dat ik genoeg duurdere gitaren heb)


Fame, of Flame: ik zou het zo kopen als ik het zou willen of nodig zou hebben: alleen al met de gedachte in het achterhoofd dat je niet betaald voor een 'merk'

Krull
26 juni 2007, 15:56
hoezo slechte reputatie?

en welke knoppen zitten erop?

gewoon 3 bands EQ, of heel simpel?
wel reverb?

ik begin toch wel benieuwd te worden.

ik wil wel soundsample's horen.

-G- 8-)

Tja, als je naar de prijs van de Fame spullen kijkt dan ga je inderdaad denken dat je met rotzooi te maken hebt, maar de versterker is in ieder geval super degelijk; goed gesoldeerd en kwaliteits onderdelen.

Er zitten 'slechts' 2 knoppen op: tone en volume. Hierdoor is het niet echt een veelzijdige versterker, maar als je weet wat voor geluid je wil is dat geen probleem. Er is natuurlijk ook nog wel het een en ander te tweaken met pedaaltjes, met mijn Jekyll & Hyde krijg ik er zelfs een Marshall achtige scheur uit.
Ik ga nog proberen wat soundsamples te maken, maar ik beschik op dit moment niet over een goede mic, dus wordt waarschijnlijk niet super.



http://www.unclespot.com/C10Q.html

Ik denk niet dat ik daar mee bezig ga, de ingreep vind ik ook nogal drastisch. Ik vind het helemaal niet zo 'treble-ly'. Het geluid is super gedefinieerd en ik ben erg tevreden over de speaker.

Hallie
26 juni 2007, 20:04
hoelang duurt het voordat je 'm in huis hebt?.

als je hem op musicstore koopt.

Krull
26 juni 2007, 20:39
hoelang duurt het voordat je 'm in huis hebt?.

als je hem op musicstore koopt.
Ik had hem na 6 dagen in huis. Er zat een weekend tussen, dus als je hem begin van de week besteld gaat het nog wel sneller.

Hallie
26 juni 2007, 21:53
ik ben echt geintresseerd!

maar ik hoorde aan het begin, dat je iets over ruis vertelde... gewoon Clean en dan ruisen? of met gain? is het storend? enz enz

Krull
27 juni 2007, 15:07
ik ben echt geintresseerd!

maar ik hoorde aan het begin, dat je iets over ruis vertelde... gewoon Clean en dan ruisen? of met gain? is het storend? enz enz
Ja, de ruis is het enige minpunt van de versterker. Als je de amp aanzet gaat 'ie na zo'n 30 seconden ruizen. Met de volume hoger wordt het iets erger. Ik denk dat een van de buizen de boosdoener is, aangezien het pas na een tijdje begint.
Ik ben totaal niet technisch, maar waarschijnlijk is het op te lossen met 2 nieuwe buizen. Misschien hebben de experts van dit forum een idee?

Bruvtilov
27 juni 2007, 15:48
Ik heb zelf als "thuis"-versterker z'n iets grotere broertje, de GTA-40. 40 watt met een Celestion 70/80 speaker. Een heel leuke versterker voor dat geld. Ik denk wel dat er qua geluid een substantieel verschil tussen beide versterkers zit. Die van Krull heeft geloof ik El84 eindbuizen en de GTA-40 6L6GC.

De GTA-40 geeft een mooi Fender-achtig clean maar klinkt wel wat "droog", ik heb er een Digitech reverbpedaal op aangesloten en dat maakt het geluid een sound dieper. Mocht ik niks anders voorhanden hebben, dan zou ik er zeker het podium mee opgaan.

OK, sorry voor de hijack. Het leek me wel aardig om wat meer info over soortgelijke Fame-versterkers te geven.

Gefeliciteerd met je nieuwe versterker, Krull.