PDA

View Full Version : Vevanging Gibson SG Special door Heritage H15CM : enkele vragen



Raistlin
25 juni 2007, 11:35
Ik speel al enige tijd op een Gibson SG special, maar na in contact te komen met de Heritage gitaren denk ik er sterk aan ze te vervangen. Omdat ik het wat veel geld vind om twee gitaren te houden, zou ik m'n SG dus ook van de hand willen doen. Nu heb ik enkele vraagjes hierover :

- Ik lees allerlei manieren om een serienummer te interpreteren. Op de site van Gibson las ik dat de eerste twee cijfers het jaartal zijn, ergens anders dan weer dan je cijfer 1 en 5 moet combineren. Iemand zekerheid hierover ? Methode 1 geeft '90, methode 2 '96.

- Iemand een idee van de waarde van die SG ? Ebony, weinig schade, alleen een wat losse stemsleutel die ik altijd nog kan vervangen.

- Is het interessant om die Heritage gitaren in Amerika te kopen ? Zit binnen een goeie maand in Florida, waar een grote winkel gevestigd is (wolfe guitars). Het lijkt daar na dollar/euro correctie en douane en btw kosten op een 1300 euro uit te komen. Vergelijkbare prijzen voor de H15CM in België ?

ant
25 juni 2007, 11:42
het is de eerste en vijfde nummer van het serienummer. mr' waarom kost het te veel om meerdere gitaren te houden?

Raistlin
25 juni 2007, 12:03
Ik bedoel maar dat ik dan de hele nieuwe gitaar moet betalen, en niet een deel met de opbrengst van de vorige kan financieren. Kwestie van de kosten van de hobby wat te drukken :)

Nickname
25 juni 2007, 12:59
Iets zegt mij dat je hier spijt van gaat krijgen..... :chicken:

Raistlin
25 juni 2007, 14:03
Ach, dat valt altijd nog te bezien als het zover is. Feit is dat ik erg geïnteresseerd ben in in die Heritage, dus als iemand nog wat zou weten over prijsverschillen met Amerika, altijd welkom. Grootte van een typische harde koffer is ook altijd interessant, carry-on bagage restricties bij luchtvaartmaatschappijen zouden me ook nog wel eens parten kunnen spelen.

leif
22 juni 2008, 22:17
het is toch een heritage h150cm??

bert k
22 juni 2008, 23:53
Onderwerp is een jaar oud... Slotje.