PDA

View Full Version : advies versterker nodig



Cassius Dio
25 juni 2007, 11:23
ik heb een kleine versterker die niet geschikt is voor grote ruimtes. ik zoek nou een nieuwe versterker, maar ik heb weinig verstand van versterkers. Hij moet clean mooi klinken, maar de distortion moet ook goed zijn natuurlijk.
hij mag maximaal ongeveer 500 euro kosten. kan iemand mij advies geven?

Mitch
25 juni 2007, 11:33
Zonder twijfel de meest gestelde vraag in Moderne Versterkers: een amp die hard genoeg kan, zowel goed clean als vervormd en een budget van rond de 500E. Blader eens door de pagina's hier, er is al ontzettend veel over gepost.

greendayrocks
25 juni 2007, 11:34
een peavey valve king lijkt me hiervoor geschikt, luid genoeg en toch binnen je budget, mar valt te zien wat voor stijl je speelt

Cassius Dio
25 juni 2007, 11:42
een peavey valve king lijkt me hiervoor geschikt, luid genoeg en toch binnen je budget, mar valt te zien wat voor stijl je speelt

ik speel metal, rock, maar ook bluese...

Henkie spenkie
25 juni 2007, 11:46
bluese...
Bluese? Is dat een afkorting voor Blues in E? ;)

ateng
25 juni 2007, 12:35
Ik zou dan voor een modelerversterker gaan als je zelf niet zoveel verstand hebt van versterkers enzo.
Zo kan je experimenteren met amps + fx en later voor een buizenversterker gaan. Met een modelerversterker heb je dus fenderclean tot metal 5150 sound en heb je thuis op slaapkamervolume nog een goed geluid.
Een Flextone (III) is echt niet verkeerd en ik heb ze 2e hands wel eens voorbij zien gaan voor 500 euro incl. floorboard.
Van horen zeggen moet je niet voor een Spider gaan omdat ze niet zo lekker klinken maar daar heb ik geen ervaring mee en met een Flextone wel..

Cassius Dio
25 juni 2007, 14:11
ok, bedankt!:)

ik zal eens kijken of ik iets kan vinden

Cassius Dio
25 juni 2007, 14:12
Bluese? Is dat een afkorting voor Blues in E? ;)

zoiets ja :P

the sure thing
25 juni 2007, 18:10
Geen modeling AMP aansmeren. Alsjeblieft zeg! Gewoon een 2e hands buizenversterker met een paar pedaaltjes....

nemmo
25 juni 2007, 18:37
ik ben ok op zoek naar een buizenamp van rond de 500 euro (2ehands evt..) het moet goed zijn voor optredens op cafe schaal en eigenlijk hele diverse stijlen aankunnen (meerdere bands) wat raden jullie aan om 2ehands te zoeken

( heb een ibanez s470) en geen pedalen (nog) gebruik nu een zoom gfx3 multi bak

Gr reinier

ExRxIxC
25 juni 2007, 18:43
ik ben ok op zoek naar een buizenamp van rond de 500 euro (2ehands evt..) het moet goed zijn voor optredens op cafe schaal en eigenlijk hele diverse stijlen aankunnen (meerdere bands) wat raden jullie aan om 2ehands te zoeken

( heb een ibanez s470) en geen pedalen (nog) gebruik nu een zoom gfx3 multi bak

Gr reinier

doe dat eens lekker niet in dit topic vragen :stop:

nemmo
25 juni 2007, 18:46
? ik en de topicstarter zijn toch naar hetzelfde opzoek?

dan kan dat toch ent zo goed in dit topic..
kwil best een nieuwe aanmaken hoor..

beetje overdreven is het wel

ExRxIxC
25 juni 2007, 18:48
als je toch het zelfde zoekt kan toch ook wachten op meer reacties in dit topic zonder het te kapen?

Mitch
25 juni 2007, 19:16
Nee, twee vrijwel identieke topics waar er al honderd van zijn, daar zitten we op te wachten :stop: Relax, Eric.

nemmo
25 juni 2007, 19:59
als de starter het erg vind mogen mijn posts verwijderd worden...

maar het leek mij beter om het gewoon in dit topic het ebrij te zetten.. en mischien heeft de starter hier ook nog wat aan.

gr Reinier

ExRxIxC
25 juni 2007, 20:16
Nee, twee vrijwel identieke topics waar er al honderd van zijn, daar zitten we op te wachten

Eigenlijk heb ik daar helemaal geen problemen mee :sssh:

Maargoed, mischien is het tijd om weer een beetje ontopic te gaan.
ik heb zelf een randall rg50tc, is een buizen combo. Deze heeft een ERG mooie clean (vind ik, en veel andere mensen ook). Met overdrive kanalen zijn geven een erg mooi geluid voor solo maar voor riffs enzo vind ik het wat minder.
Het is in iedergeval een versterker waar je wel naar kan gaan kijken, mischien vind je het helemaal geweldig.
Ze zijn voor 400 op marktplaats te vinden (nieuw zijn ze 600).

nemmo
25 juni 2007, 20:26
En is die geschikt voor optredens?

ik heb 0,0 ervaring met buizen versterkers..

groet reinier

ExRxIxC
25 juni 2007, 20:44
nog geen ervaringen mee, maar ik kan me niet voorstellen dat het te zacht zal zijn, mischien dat een 4x12 erbij handig is voor meer spreiding.
Maar 50 watt buizen is volgens iedereen hard zat, dus het zal wel goed komen

nemmo
25 juni 2007, 21:03
en je kunt er gewoon een leuke 4*12 op aansluiten? en hoe werkt dat dan?

reageer anders maar via pm want dit topic gaat nu de andere kant op..

gr Reinier

ateng
25 juni 2007, 21:14
Geen modeling AMP aansmeren. Alsjeblieft zeg! Gewoon een 2e hands buizenversterker met een paar pedaaltjes....
Ha ha ha... wat dan?

Durft te wedden dat jij live het verschil niet hoort tussen een modeler en een buizenversterker.
Ze zijn tegenwoordig zo goed geworden dat ze steeds meer interessanter worden. Dat jij ze niks vind is een kwestie van smaak maar wil niet zeggen dat ze slechter zijn dan buizenversterker. Er zijn genoeg goede buizenversterker maar ook genoeg slechte die het niet eens halen bij een modeler.