PDA

View Full Version : YOU TUBE Shred Bluesy (aangepast)



Chris Roos
25 juni 2007, 10:46
Heb em maar even opnieuw gepost omdat ik niet weet hoe ik de hoofdtitel moet aanpassen.Dit x 2 bluesjes 1 wat ruiger een wat rustiger.

Jah dat laat ik mij natuurlijk niet zeggen he hahahaha nee geintje hoor :hippie: Heb er nog maar een opgenomen, deze is wat rustiger. Wellicht is dit meer iets voor de wat rustigere luisteraars of spelers. Timinig is om de maat heen en sommige noten speel ik bewust outside. Ik maak hierbij een enkel x gebruik van de octatonische toonladder en de wholetone scale! Dit x opgenomen met mijn Carvin Fatboy.

http://www.youtube.com/watch?v=K1Vy-AqMO4Q

http://www.youtube.com/watch?v=TEELifnlkMs

Regards, :soul:

http://zoenka.hyves.nl/

hendrix2
25 juni 2007, 11:21
Wel die rustige vind ik echt fantastisch. Daar zit echt veel gevoel in en het is een originele manier van spelen.
Ik heb opzich niets tegen shred maar ik vond je eerste blues-shred filmpje echt veel minder dan de rustige versie.

Verder ben ik heel jaloers op je gitaarspel, ik zal maar gauw weer gaan oefenen :)

Roy K.
25 juni 2007, 12:02
Deze is ook fantastisch! Wat ik zo knap vind is dat je de hele track heel creatief en origineel nieuwe wegen weet te vinden, je hoort bijna geen herhalingen. Verder speel je met een geweldige feel, maar dat hoorde ik in het eerste filmpje ook al.

8)

hendrix2
25 juni 2007, 16:59
Wel die feel miste ik toch echt in het eerste filmpje, natuurlijk kan het er ook aan liggen dat het niet iets is wat ik normaal luister.
In het tweede filmpje vind ik die feel dan wel weer terug.

Bouke
25 juni 2007, 17:23
Ha Boudewijn,

Filmpje twee vind ik erg lekker gespeeld. Je varieert lekker om de bestaande (voor blues noodzakelijke!) cliche's heen en je voegt er erg fijne nootjes aan toe. Prettig om naar te luisteren en heel bluezy!! Daar mag je meer van maken wat mij betreft, erg cool en lekkere jazzy lijnen.

De eerste filmpjes vond ik, als bluesliefhebber maar ook als muziekliefhebber, niet echt mooi. Technisch knap, maar weinig blues en erg veel nootjes zonder verhaal en lijn. Ik was dus ook heel blij dat je met filmpje twee laat zien/horen dat je ook als bluesgitarist (meer dan) goed uit de voeten kunt. Ik hou wel van een potje shred, maar de combi met de backing ging bij de andere twee filmpjes een beetje vierkant naar binnen als je begrijpt wat ik bedoel.

Ken je Matt Schofield? Een engelse blues/jazz/funky gitarist die fantastisch blues speelt en daarbij ook lekker buiten de gebaande paden kan spelen, heerlijk om naar te luisteren!! Qua feel en timing heb ik ze in de blueshoek nog niet beter gehoord. Misschien iets voor jou om eens te luisteren ik denk dat je dat wel kunt waarderen aan je stijl van bluesspelen te horen.

Enne... graag meer van filmpje twee :D

Groet,

Bouke

LuukieRayVaughan
25 juni 2007, 18:14
Haha, over het eerste filmpje: Tja schred past gewoon niet zo goed bij blues vind ik..
Over het 2e filmpje: Tof! Ik zie fusion dingen naar voren komen die je ontzettend goed combineert met weer wat meer bluezy dingen, erg vet !
Ik zou willen dat ik ook zo ontzettend lekker outside kon gaan als jij ;)

Chris Roos
26 juni 2007, 08:59
Hey bedankt allemaal. Het blijft natuurlijk allemaal een kwestie van smaak de een houd daar van de ander daar weer van. Ik hou van te veel soorten muziek. De ene x heb ik zin om te shredden de andere x heb ik zin om mijn gevoel de vrije loop te laten. Binnen z'n blues kan dat allemaal heel goed naar mijn mening. In ieder geval nogmaals bedankt voor het luisteren en de feedback. :soul:

Regards,

Fumi SG
27 juni 2007, 18:12
Hey, het tweede filmpje ligt een stuk lekkerder in de oren! Ik kan er helaas niet veel meer aan toevoegen dan wat er al gepost is. Het klinkt lekker gewaagd, lekker relaxed. In eerste instantie denk je van.. huh? Als je dan gaat luisteren klopt het allemaal en klinkt het verre van standaard, heel fijn!

Ik vond hem wel wat traag op gang komen maar dat maak je later meer dan goed dus laten we het daar verder niet over hebben.:satisfie:

Chris Roos
29 juni 2007, 08:22
Bedankt Fumi.

@ Bouke "Ken je Matt Schofield"

Ja die ken ik wel maar is niet echt mijn ding. Vind hem wel goed hoor daar niet van maar ben toch meer van Wayne Kranz en Carl Verheyen, Henderson, Garsed etc etc. Ja er zijn er zoveel internet staat er bol van. :soul:

Regards