PDA

View Full Version : welke gitaar na je eerste gitaar?



Ronald
15 januari 2003, 12:08
ik heb al een tijdje een gitaar geleend van een buurjongen van me , daar ben ik nu een aantal maanden op aant oefenen maar ik wil nu een eigen gitaar , maar ja om dan een beginnersset te kopen is natuurlijk erg zonde. ik wil wel een wat betere kwaliteit gitaar. maar aangezien ik eigenlijk totaal geen verstand heb van gitaren en al die termen me niks zeggen weet ik eigenlijk niet wat voor gitaar ik moet kopen

het moet dus een behoorlijk goede kwaliteit gitaar zijn maar nou ook weer niet van 1000 euro ofzo da kan ik namelijk dus echt nie betalen he. kweet nie precies wat mn budget zou zijn aangezien ik een deel zelf moet betalen en een deel door mn ouders betaald word en er moet ook een versterker bij

dus voor hoeveel geld kan je wat voor soort kwaliteit gitaar kopen?

sash
15 januari 2003, 12:31
Wat voor muziek stijl speel je?

Ronald
15 januari 2003, 12:34
punk en metal

sash
15 januari 2003, 12:37
Hmm misschien een Ibanez RG270DXBK, is nu in de aanbieding bij Feedback voor 350 Euro dacht ik. Nog eens 200 Euro en je hebt een leuk klein ampje.

Ronald
15 januari 2003, 12:39
weet je toevallig mischien een site met een plaatje daarvan :smile:

Kindvall
15 januari 2003, 12:43
http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_netherlands.html

en de rest wijst zich van zelf!!

Mooie gitaar, zit er zelf ook aan te denken!!

Succes met het maken van je keuze!!

skabouter
15 januari 2003, 14:48
als je punk en metal speelt zou ik een 2e hands Les Paul (van Epiphone) zoeken. heb je voor 300 euro al

-marktplaats.nl
-gitaarmarkt.nl
-tweedehands.nl

en 200 euro is wel heel veel voor een beginners amp, hoor. met 75 a 100 euro kom je al een heeeeel eind, en dan heb je wat meer geld over voor je gitaar !!

RG270 is kut, vind ik zelf, koop dan een EPI LP, SG oid.

maar de kwaliteit van de lagere modellen van Ibanez vind ik zeer te wensen overlaten

fernandes APG is ook niet mis. vanaf 250 bij dijkman, in a`dam

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2003-01-15 14:48 ]</font>

Sjaak
15 januari 2003, 16:09
Ik denk dat je idd een van die twee (ibanez of Epiphone) moet kiezen. Als ik moest kiezen dan wist ik het al. De ibanez. Maar dat is voor ieder anders. Ga gewoon naar een winkel vraag of je een paar gitaren kan bespelen (ga naar een wat kleinere zaak, bij grotere zaken mag je vaak niet spelen zonder dat er iemand bij blijft staan en dan mag je niet aan de amp zitten enzo das zeer irritant) Blijf net zolang verschillende gitaren uitproberen totdat je een gitaar heb die je vast pakt je eerste akkoord aanslaat en dan gelijk vlinders in je buik krijgt. Die gitaar moet je kopen ongeacht de prijs, merk, serie en andere recensies of meningen van andere. Het is jóúw gitaar

Shay
15 januari 2003, 16:11
Ik zou die amp voorlopig scotten.

Koop een redelijke gitaar van 500 euro .. in de 500 euro klasse heb je heel wat keus. Aangezien je metal speelt heb je een brughumbucker nodig en je speelt punk dus dan zal je clean en chrunch nodig hebben ..

twee opties voor jou qua elementconfig

s/s/h/ of h/s/h/

Met de laatste heb je dan ook een warme dikke distortion als je de halselement gebruikt.

Shay
15 januari 2003, 16:12
misschien een ibanez?

sash
15 januari 2003, 16:17
Ik denk dat voor jou het best toch die Ibanez RG270DXBK is. Kost normaal iets van 500 euro en nu maar 350: http://www.feedback.nl .

Anders Destium
15 januari 2003, 16:34
Ik zou een RG kopen, veel liever dan een Epi-onding. Je kunt het beste een paar weken wachten, grote kans dat ALLE 2002 Ibanezzen goedkoper worden. Je kunt beter op zoek gaan naar bijv een RG570, daar heb je veel langer plezier van (Bij Ibanez: Hoe hoger het 1e nummer, hoe beter)

Kjiratsiekoedel
15 januari 2003, 17:06
welke gitaar na de eerste???


uhm...

de tweede

Kjiratsiekoedel
15 januari 2003, 17:07
welke gitaar na de eerste???


uhm...

de tweede

lange
15 januari 2003, 17:12
de rg modellen zijn volgens mij al goedkoper geworden.
rg 550ex kost bij feedback 749 of is dit de normale prijs.
en kan iemand mijn vertellen wat het verschil is tussen een 550 en een 570

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lange op 2003-01-15 17:42 ]</font>

Ic3gl0vE
15 januari 2003, 19:26
Op 2003-01-15 16:11, schreef Shay:
Ik zou die amp voorlopig scotten.
twee opties voor jou qua elementconfig

s/s/h/ of h/s/h/

Met de laatste heb je dan ook een warme dikke distortion als je de halselement gebruikt.


Je vergeet optie H/H, die vind ik toch wel het fijnst. Bij een aantal gitaren die ik heb getest zat de S in het midden me namelijk in de weg. Ik heb gewoon H/H en dat bevalt me perfect :smile:

en welke gitaar je moet kopen... een Epi LP raad ik je sowieso af, ik heb er een aantal getest (stuk of 4...) en ben er ECHT niet over te spreken.
Dan de ibanez rg270. Leuke gitaar, speelt echt goed maar ik vind 'm heel erg kut klinken. Dan zou je de elementen (of in ieder geval de brughumbucker) moeten vervangen. Reken erop dat een brughumbucker al snel meer dan 100 euro kost.


als je iets rond de 300-400 euro uit wilt geven raad ik je aan eens naaar een OLP MM1 te kijken, speelt fijn, ziet er mooi uit, heeft H/H configuratie en klinkt best goed voor dat geld.
http://www.olpguitars.com

Timmer
15 januari 2003, 19:32
Ik zou liever voor een gitaar zonder floyd gaan.

Wat dacht je van de Ibanez SA160(QM) dat vind ik een erg fijne gitaar en ik denk er serk over na om deze aan te schaffen.

Een andere optie voor mij is de Peavey Limited EXP, heb ik op gespeeld bij Dijkman in A'Dam en ik was redelijk onder de indruk


De Ibanez is plm. 400 Euro, die Peavey was ietsie duurder maar die had wel 2 humbuckers (de ibanez is HSS)

Suc6
Reinier

Ronald
16 januari 2003, 09:41
Op 2003-01-15 16:11, schreef Shay:
Ik zou die amp voorlopig scotten.

Koop een redelijke gitaar van 500 euro .. in de 500 euro klasse heb je heel wat keus. Aangezien je metal speelt heb je een brughumbucker nodig en je speelt punk dus dan zal je clean en chrunch nodig hebben ..

twee opties voor jou qua elementconfig

s/s/h/ of h/s/h/

Met de laatste heb je dan ook een warme dikke distortion als je de halselement gebruikt.





eh.... :s watte??

ja sorry kheb nie zoveel verstand van al die technische termen , kweet wel wat distortion en clean is enzo. maar wat jullie bedoelen met s/h/s enzo da snap ik ook nie zo goed :$

maar die ibanez lijkt me wel een goeie gitaar inderdaad :smile:

de versterker is natuurlijk ook erg belangrijk , wat denken jullie dat een goeie versterker hierbij zou zijn ? :smile:

Kitaarhiero
16 januari 2003, 10:43
zo'n s staat voor "singlecoil" een enkelspoels element (zo'n dunne)
een H staat voor humbucker, wat een krachtiger dubbelspoels element is, en die is ook groter, het zijn namelijk 2 enkelspoelers naast elkaar.

Ronald
16 januari 2003, 12:04
oja ik weet al wat je bedoelt :smile:

timleenders
16 januari 2003, 16:35
Het hangt natuurlijk af van wat je wilt spelen. Een Ibanez is een kwalitatief goede gitaar (ook de goedkopere modellen) maar vooral geschikt voor metal. Wanneer je een warmer minder scherp geluid zoekt kun je best een Epiphone aanschaffen. Wel moet je bij Epiphone goed op de hals letten want deze kunnen nogal eens gebreken vertonen. Verder moet je natuurlijk wel geld overhouden voor een versterker van eigenlijk minimaal 30watt.

Swan
16 januari 2003, 16:42
waarom denkt niemand hier verder dan Ibanez of Epiphone?
Dean bijv. is n aardig merk

Ronald
16 januari 2003, 21:21
hey wat is da trouwens voor raar staafje dat aan de brug vastzit? op de gitaar die ik nu heb zit da niet

Ronald
16 januari 2003, 21:52
hey wat is da eigenlijk voor raar staafje wat aan de brug zit bij die gitaar? dat heeft die gitaar die ik nu heb niet