PDA

View Full Version : ENGL amp midi schakelen met PodXT



Sj03rd
25 juni 2007, 10:25
Ik speel al een tijdje met een POD XT rechtstreeks in de mengtafel, beviel prima icm in-ear. Nu ga ik in een nieuwe band zonder in ear spelen en wil dus een combo'tje. Mn oog is gevallen op de sovereign van ENGL.
Nu wil ik dus het volgende doen:
de podxt gebruik ik alleen voor effecten samen met het floorboard wat erbij hoort. (als ik een keer zonder versterker speel, kan ik de podxt wel volledig gebruiken) Deze heeft zo'n soort netwerkkabel aansluiting. Ik wil dit floorboard blijven gebruiken en met de kanalen van de podxt ook de kanalen van de ENGL schakelen. Dit zou dus met zo'n Z7 moeten kunnen als ik het goed begrijp.
maar; werkt dit ook echt? kan ik dus met het floorboard van de podxt ook de kanalen van de engl schakelen? en dan ook nog de mastervolumes? want dat floorboard vind ik gewoon heel relaxt. Stevig, goeie functies en niet te groot.

Johannes
25 juni 2007, 10:52
Wat jij wil, kan heel makkelijk. Als ik me niet vergis, is een ENGL Sovereign voorzien van midi aansluitingen. Als je de midi out/ thru van je POD aansluit op de midi in van de ENGL, zou het moeten werken. Het is dan alleen nog even aanklooien met de instellingen van de presets.

Sj03rd
25 juni 2007, 13:42
de nieuwe sovereign is inderdaad al standaard voorzien van MIDI. De "oude" die ik dus wil kopen niet. Daarom moet je de Z7 kopen. maar wat doet zo'n ding nou eigenlijk? als ik de pod schakel, kan ik dan dus ook de engl laten schakelen naar een vooraf ingesteld kanaal?

Jimwoud
25 juni 2007, 14:11
Die Z7 is een midiswitcher, hij zet midi signalen om naar een jackplug(on/off)switch, of hoe je het ook wilt noemen. een nobels ms2 of ms4 (volgens mij) doet hetzelfde.