PDA

View Full Version : Pimp My Squier



Bakkoh
25 juni 2007, 09:57
Hallo allemaal. Ik speel nu een paar jaartjes gitaar en heb nog een beginners squierStratje liggen. Ik speel nu voornamelijk op een andere fender strat maar me squiertje ziet er toch nog steeds wel sexy uit:P. Het lijkt me daarom wel leuk om me squiertje een pimpmakeover te geven.

Jullie advies is altijd welkom dus vandaar ff deze post.
-Merk je wel significant verschil als je bijv. andere elementen (haussel/nordstrand/barto's) in een squier zet of heeft dat ding gewoon echt geen potentie. (zo ja; welke zou je aanraden/gebruiken voor en lekker jazzy warme sound?)
-Hebben jullie nog tips om event. een andere brug erin te zetten (welk merk/type, prijs, waar te koop etc.)?
-Hebben jullie nog tips om event. andere stemmechanieke te plaatsen (ook weer welk merk/type, prijs, waar te koop etc.:P)

Ik moet sowieso nog ff 2bavaria'tjes halen om dat rooie rubber dingetje eraf te halen:P en die als straplocks te gebruiken(A). Staat ook wel leuk.....

Me squiertje moet dus een 007 worden;)


Thanks alvast........& Godbless dudes (n girls) :soul:

Snuiter
25 juni 2007, 10:06
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=80209&highlight=strat+upgrade

Lekker lezen.

Bakkoh
25 juni 2007, 10:07
haha thanks! Zit nu op stage dus kan nog wel ff aan de slag ermee.


Andere reacties trouwes ook nog welkom over bijv. materiaalkeuze (elementen brug & stemmechan.)

iwamoto
25 juni 2007, 11:45
wat wil je precies bereiken met het pooieren van je gitaar? moet hij op de hoek van de straat gaan staan ofzo?

Squier4ever
25 juni 2007, 12:06
Hallo allemaal. Ik speel nu een paar jaartjes gitaar en heb nog een beginners squierStratje liggen. Ik speel nu voornamelijk op een andere fender strat maar me squiertje ziet er toch nog steeds wel sexy uit:P. Het lijkt me daarom wel leuk om me squiertje een pimpmakeover te geven.

Jullie advies is altijd welkom dus vandaar ff deze post.
-Merk je wel significant verschil als je bijv. andere elementen (haussel/nordstrand/barto's) in een squier zet of heeft dat ding gewoon echt geen potentie. (zo ja; welke zou je aanraden/gebruiken voor en lekker jazzy warme sound?)
-Hebben jullie nog tips om event. een andere brug erin te zetten (welk merk/type, prijs, waar te koop etc.)?
-Hebben jullie nog tips om event. andere stemmechanieke te plaatsen (ook weer welk merk/type, prijs, waar te koop etc.:P)

Ik moet sowieso nog ff 2bavaria'tjes halen om dat rooie rubber dingetje eraf te halen:P en die als straplocks te gebruiken(A). Staat ook wel leuk.....

Me squiertje moet dus een 007 worden;)


Thanks alvast........& Godbless dudes (n girls) :soul:

je moet grolsch beugels halen, geen bavaria, die hebben dat niet. en verder heeft een pup-swap echt zin.

Bakkoh
25 juni 2007, 12:22
Haha ja eigenlijk wel iwamoto...

(Squier4ever) Meen je dat nou joh dan ben ik ff door de war:P.. Drink gewoonlijk alleen Hertogjes maar dan moet ik dus maar ff die grolsch gaan halen:P

Pups swap is dus van groot belang(A).. Mijn hals is trouwens wel lekker om op te spelen maar bevorderd een andere (top)kam nog de bespeelbaarheid of niet? Ik heb dat namelijk nog nooit zelf vervangen/aangepast.

Squier4ever
25 juni 2007, 12:25
Haha ja eigenlijk wel iwamoto...

(Squier4ever) Meen je dat nou joh dan ben ik ff door de war:P.. Drink gewoonlijk alleen Hertogjes maar dan moet ik dus maar ff die grolsch gaan halen:P

Pups swap is dus van groot belang(A).. Mijn hals is trouwens wel lekker om op te spelen maar bevorderd een andere (top)kam nog de bespeelbaarheid of niet? Ik heb dat namelijk nog nooit zelf vervangen/aangepast.

topkam staat bij mijn squier ook nog op de to-do list. heeft inmiddels nieuwe pups, pots en wiring en geschuurde hals:

http://img525.imageshack.us/img525/8499/29052007028bk5.jpg