PDA

View Full Version : Beginner Homestudiotje



sebastiaan88
24 juni 2007, 22:05
Hallo mensen,
Ik wil wat amateur opnames gaan maken,
Ik heb een vrij snelle pc, met een audigy 4 pro kaart met externe box eraan die Optisch in en uit gaat of firewire, of digital in/out.
Nu is mijn vraag. Optisch is het snelste waarschijnlijk maar digital in moet ook lukken volgens mij.
Het volgende is dus de bedoeling. Ik wil een 8kanaalsmixer zodat ik een volledig drumstel kan recorden, die digital out gaat.
Kan wel op die audigy volgens mij want met mn akg perception 200 krijg ik geen ruis op mn mix, of zo goed als niet.
Nu zoek ik dus een mixer die 8kanalen heeft en digital out gaat, of optisch of firewire.

Mensen ervaring?
Tips voor ander spul?

het budget mag niet boven de 500 euro komen. Nu wil dit niet zeggen dat ik dat er ook direct aan uit wil geven. 300euro zou natuurlijk mooier zijn als het werkt

Groeten sebas

bass blom
24 juni 2007, 22:09
wil je die 8 kanalen separaat opnemen?
of heb je het dan over een stereo mix?
8 kanalen digitaal doet denken aan adat interface..
ik vraag me af of die audigy dat aankan.

Ic3gl0vE
24 juni 2007, 22:47
Hoi :)

Allereerst: er zit geen relevant snelheidsverschil tussen optisch of digitaal (ik neem aan dat je hier sp/dif bedoelt?). Het optische signaal is ook digitaal trouwens, het wordt alleen anders overgebracht.

Anyway, je kunt prima via een mengpaneel acht sporen opnemen die dan als 2 sporen (dus links en rechts) op je audigy binnen komen. Een mengtafel met optische of sp/dif output is naar mijn weten niet standaard en zal dus wel behoorlijk duur zijn. Wat je kunt doen, is een mengtafeltje nemen met een USB uitgang, dan heb je de audigy ook niet meer nodig om op te nemen.

Heb je alle microfoons al die je nodig hebt? Een set drummics kost al snel een hoop geld, maar er zijn ook budgetsets zoals die van t.bone (het huismerk van thomann.de). Onbekend merk, maar ik hoor er geen negatieve dingen over. Zelf heb ik er ook een mic van en die klinkt gewoon mooi helder.

Han S
24 juni 2007, 22:52
Een setje goede drummicrofoons voor recording is niet goedkoop, hoewel het afhangt van hoeveel kwaliteit je wilt in je amateur opnames.

Maar als het goed moet ben je een paar munten kwijt hoor.

sebastiaan88
24 juni 2007, 23:16
Hee mensen bedankt voor de snelle reacties, Nou dat linksrechts is mooi dan.
De audigy is asio2 en zou snel moeten zijn voor zon home kaartje ook voor recording. geloof ik natuurlijk geen zak van maar agg.

Mics die ik gebruik zijn de mics van ons PA.
Dit zijn AudioTechnica MB/DK7 setje http://www.audio-technica.com/cms/wired_mics/a6ddd7604efc1d17/index.html

Dit zijn mics die 390euro ex btw inkoopprijs kosten.

Middenklassertjes. voor live SUPER voor opname geen idee:P misschien ruisen ze wel heel erg.
Maar we gaan het proberen.

Groeten sebas
BTW tips met betrekking op welke mixer?
welkom

sebastiaan88
24 juni 2007, 23:25
Klopt, ik ken een prof. producer en hij heeft pas ook T.bone gekocht en hij zegt dat het verbazingwekkend goed klinkt, en hij heeft ook neumann dus hij weet waar hij over praat

X-Rated
24 juni 2007, 23:29
Klopt, ik ken een prof. producer en hij heeft pas ook T.bone gekocht en hij zegt dat het verbazingwekkend goed klinkt, en hij heeft ook neumann dus hij weet waar hij over praat

Is dat niet hetzelfde als iemand die een lada van 30 jaar oud heeft en zegt dat hij prima loopt en omdat hij een ferrari heeft zal hij wel gelijk hebben? :P

Han S
25 juni 2007, 00:09
Klopt, ik ken een prof. producer en hij heeft pas ook T.bone gekocht en hij zegt dat het verbazingwekkend goed klinkt, en hij heeft ook Neumann dus hij weet waar hij over praat

Mooi is dat hé? Hij heeft een Neumann dus hij zal het wel weten. Nou, er zijn Neumann's die ik niet hoef en soms klinkt een Beyer microfoontje van een paar honderd beter dan een Neumann van vijfduizend, het is maar net waarvoor je wat gebruikt.

robzilla
25 juni 2007, 00:10
Presonus Firepod? 395,- bij thomann.de

Ik heb 'em van de week binnengekregen, binnenkort eerste opnamens..

skanky
25 juni 2007, 10:19
Mooi is dat hé? Hij heeft een Neumann dus hij zal het wel weten. Nou, er zijn Neumann's die ik niet hoef en soms klinkt een Beyer microfoontje van een paar honderd beter dan een Neumann van vijfduizend, het is maar net waarvoor je wat gebruikt.

Bij de T-bone's krijg je ook nog eens gratis een bak ruis.... of bedoelen ze daarmee de 'vintage' sound? ;)

guhlenn
25 juni 2007, 14:18
en geen top-end. voor de kick werkt hun goedkope large diaphram best ok trouwens.

sebastiaan88
25 juni 2007, 19:13
Ok Ok ik heb de verkeerde indruk gewekt, maar het is een hele bekende producer, maar kga zn naam niet noemen want denk dat hij het niet leuk vind als andere weten wat hij gebruikt. Maar daarom mag ik er wel vanuit gaan wat hij doet. Hij geeft ook les op een universiteit voor registratie.

maar ik zal is kijken naar die firepod. Nog andere?

skanky
25 juni 2007, 20:10
Ik ken wel meer hele bekende producers....en sommige daarvan vind ik helemaal niet zo goed. Er zijn er ook veel die gewoon geluk hebben gehad, door bijv. het debuutalbum van een band die ineens doorbreekt te produceren. Dat zegt niks over de kwaliteit.....
Maar ik weet niet over wie je het hebt, dus dat maakt niet uit.

Ik zeg ook niet dat ze slecht zijn, die Thomann mic's. Maar je kunt ze niet vergelijken met de meeste Neumanns......

sebastiaan88
25 juni 2007, 21:39
ok ok maar ff on-topic
zo goedkoop mogelijke mixer die toch ruisvrij geluid levert...:P
8kanaals

Ic3gl0vE
25 juni 2007, 21:50
Yamaha MG8/2 is heel goedkoop en die MG serie is een stuk beter dan bijvoorbeeld behringer/phonic spul.

El Capitain
26 juni 2007, 00:27
Bij Behringer krijg je wel een hoop gratis ruis en weinig headroom... :)
Maar, het is een prima ding als DJ mixer op feestjes heb ik laatst gemerkt...

guhlenn
26 juni 2007, 07:58
Die bekende producer weet dat toch ook wel? :)

Heb het geprobeerd... maar kon het niet laten. ;) yamaha of behringer idd.

harrie-beton
26 juni 2007, 08:58
Die goedkope tafels met digitaal uit zijn niet zo goed in de lage prijsklasse. Als ik jou was zou ik

a. De Presonus Firepod kopen. 8 analog in plus mic pre amps en via fire wire op je pc aansluiten. 499 euro bij www.feedback.nl. De Alesis LO26 is ook met dezelfde specs als deze.
b. (mijn voorkeur) een eenvoudige tafel zoals de Behringer ux pro (350 euro) want deze heeft inserties en 8 direct out. Combineer dit met een 8 analog in geluidskaart (pci versie).

robzilla
26 juni 2007, 14:09
Die goedkope tafels met digitaal uit zijn niet zo goed in de lage prijsklasse. Als ik jou was zou ik

a. De Presonus Firepod kopen. 8 analog in plus mic pre amps en via fire wire op je pc aansluiten. 499 euro bij www.feedback.nl. De Alesis LO26 is ook met dezelfde specs als deze.
b. (mijn voorkeur) een eenvoudige tafel zoals de Behringer ux pro (350 euro) want deze heeft inserties en 8 direct out. Combineer dit met een 8 analog in geluidskaart (pci versie).

De Presonus heeft een prijsverlaging gehad.. Bij Thomann.de kost die nu 395,-.. Feedback biedt hem nog voor de oude prijs aan! Ik kreeg geen reactie op de vraag of ze de nieuwe prijs gaan/willen hanteren, ik heb hem vorige week van Thomann binnen gekregen. Goede winkel..

Einzeln
27 juni 2007, 17:53
Er gaat al een tijdje op internet het gerucht dat de T-bone rb-500 net als de sm-pro mc-04 goedkope 1 op 1 kopies zijn van de royer r-121 die 1000 euro kost.

guhlenn
28 juni 2007, 10:13
dat is echt onzin. nou ja, niet dat het gerucht de ronde gaat, als je maar lang genoeg zoekt vind je alles. Maar op gearslutz.com hebben ze de t-bone, royer en beyer m-160 vergeleken. Wereld van verschil (nou ja, binnen de microkosmos van microfoons dan :D )

Einzeln
28 juni 2007, 10:34
dat is echt onzin. nou ja, niet dat het gerucht de ronde gaat, als je maar lang genoeg zoekt vind je alles. Maar op gearslutz.com hebben ze de t-bone, royer en beyer m-160 vergeleken. Wereld van verschil (nou ja, binnen de microkosmos van microfoons dan :D )

Ja maar die soundfile van de rb500 klinkt toch niet verkeerd. Wat minder hoog. Ze zijn daar toch over het algmeen heel enthousiast. ook over de rb100

guhlenn
28 juni 2007, 11:43
ik vind hem veel te bassig. Alle definitie is weg. en je kan hem moeilijk gelijk aan de royer noemen. ik weet dat sommigen roepen dat ze de royer niet de moeite waard vinden. Maar in een dukke mix is die definitie zo belangrijk. IMHO ;)

B_2_the_a
9 juli 2007, 20:15
phonic helixboard?
heeft firewire en usb uitgang volgens mij

harrie-beton
15 juli 2007, 15:56
ik heb weinig goeds gehoord over de AD / DA convertors in de phonic.