PDA

View Full Version : Wat zijn de beste merken qua akoestische gitaren?



Alpha
24 juni 2007, 21:30
Ik ben van plan eens in een akoestische gitaar te investeren en ik zou eens willen weten wat zoal de interessante en meer bekende merken zijn in de akoestische-gitaar-wereld, omdat ik daar nog niet echt in thuis ben..
Thx

GetnFunky
24 juni 2007, 21:42
srry.. maar dat wordt echt een slotje

Eko
24 juni 2007, 21:44
Als je de zoekfunctie eens gebruikt en de topics afzoekt bij gitaren boven de 1000 euries kom je vast een heel end. Als je meer wilt weten, ga dan eens naar een grote zaak, Casa Benelli of Kees Dee......

LaurentB
25 juni 2007, 16:10
Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt?

Enkele topmerken: Taylor, Martin, Larrivee... (maar er zijn er nog veel meer)

Goede middenklassers:

- Seagull/Art & Lutherie/Simon & Patrick
- Furch

De Aziaten die goed KUNNEN zijn:

- Takamine
- Ibanez
- Yamaha
- Crafter

en er zijn nog veel meer merken. Maar ga inderdaad ook naar een winkel en probeer zelf, want de variatie in kwaliteit bij dezelfde prijs is zeer groot.

Overigens heeft mijn broer een gitaar van het merk Alpha, maar dat wordt al lang niet meer gemaakt. Is wel een goeie :)

Droffie
29 juni 2007, 17:31
voor een goede investering kijk eens naar Lowden of Gibson....houden goed hun markwaarde...klinken ook wel lekker mocht je er ook op willen spelen...lol

yimmywho
16 augustus 2007, 08:11
ayers, kijk maar eens op ayersguitars.com

btw goede kwaliteit voor weinig geld

Laser
16 augustus 2007, 09:27
Jaaaaaa,
kan het wat minder?
:seriousf:
Om het duidelijker te stellen:
we vergeten nog even Bourgeois, Henderson, Ryan, Doolin, Matsuda, Fejoz, Karol, .... en ik kan blijven doorgaan.

Je kan alle kanten uit met deze vraag, dus even naar de +1000 euro sectie en wat internet zoeken op forums. Kijk verder dan de standaard gitaarwinkel aanbiedt, zoek ook gitaarbouwers in eigen land (want die zijn er, geloof me!!!). Voor de prijs van een medium Martin heb je een voor jou gebouwde unieke gitaar. Hangt dus van vééééééééél factoren af die niet in de vraag duidelijke gesteld werden.

Dé beste gitaar bestaat niet, betere wel, en elke gitaar is uniek, hoe nauwer de samenwerking tussen klant en bouwer hoe beter de gitaar bij de klant past, en hoeveel wil je eraan geven, betaal je de naam of de gitaar als instrument, enzovoort en zo verder....

Slotje lijkt me hier gepast!

peter_heijnen
16 augustus 2007, 18:42
Topic starter, heb je de zoekfunctie al gevonden? Gebruik hem....

Wat betreft het slotje: ik gooi de boel niet op slot omdat ik een hekel heb aan het gezeur om slotjes. Mss dat Don Capo jullie wel genegen wil zijn.

Vragen en/of opmerkingen uitsluitend via PM!

Don Capo
16 augustus 2007, 18:46
Ik sluit mij helemaal bij Peter aan.


Alleen de topicstarter kan een slotje aanvragen, en alleen de moderators zetten een slotje. Punt.







Gun ons alstjeblieft dat plezier ;)

LaurentB
16 augustus 2007, 19:40
Daar ben ik het nu eens helemaal mee eens.

Laser
17 augustus 2007, 09:38
Oki,
kan ik mee leven.
;)
Misschien een topic starten met:
"Aankooptips voor beginnende gitaristen"????
Mag bovenaan blijven staan, valt het goed op en vallen we niet zo vaak in herhaling...
Misschien?

Don Capo
17 augustus 2007, 09:43
Ben ik met je eens. Al staan er wel review topics bovenaan, die bevatten genoeg informatie.


Aan de andere kant loop je daarmee het risico dat nieuwe inzichten van nieuwe forumgebruikers verloren gaan. Bijna elk topic dat hier (in heel gitaarnet eigenlijk) geopend wordt is al een keer voorbij gekomen, wat zou betekenen dat we alles wel dicht zouden kunnen gooien.

Voor mij persoonlijk ligt het een beetje aan de vraagstelling. Als iemand een aantal gitaren heeft geselecteerd en vraagt welke de beste keuze zou zijn ben ik meer geneigd dit open te laten dan een topic als: Ik heb 400 euro, welke gitaar moet ik kopen.

Het forum is een bron van informatie maar ook een sociaal platvorm, het zoeken naar een juiste mix hiervan is lastig maar zeker de moeite waard om mee bezig te zijn.

Laser
17 augustus 2007, 13:38
Je slaat de nagel op de kop Don,

ik wist alleen zelf niet goed waar ik heen moest met de vraagstelling van Alpha:


Ik ben van plan eens in een akoestische gitaar te investeren en ik zou eens willen weten wat zoal de interessante en meer bekende merken zijn in de akoestische-gitaar-wereld, omdat ik daar nog niet echt in thuis ben..
Thx

Dat zijn een paar vragen door elkaar:
- overzicht van de akoestische markt
- vraag naar meningen over interessante merken ( betekent dat beste? of meeste investeringswaarde? of....),
- vraag naar meest bekende merken (wat niet vanzelf ook de meest interessante zijn)
- welke prijsklasse? Nog sparen of niet?

dus een juiste reactie van mijnentwege zou moeten geweest zijn Alpha verder te bevragen. Een goede vraag levert goede antwoorden op, een onduidelijke vraag leidt tot verwarring - bij mij toch. Bedoeling van forum is inderdaad uitwisseling en advies.

Bij deze ...

Alpha, kan je wat meer uitleg verschaffen over wat je zoekt?
Welke muziek je wil spelen?
Wil je een alround - gitaar als je je stijl nog niet gevonden zou hebben?
Hoeveel wil je er aan geven?
Welke muzikanten hoor je graag? Welke is de muziek die je zin geeft om te spelen? Hoe wil je klinken?
Ben je bereid later meer te investeren eens je precies uitgemaakt hebt welke stijl je verder wil ontwikkelen? Ik vraag dit omdat zelden de eerste aankoop het meest is aangepast aan je speelwijze, muziekstijl, ...