PDA

View Full Version : Randall of Marshall



Oipunkerke
24 juni 2007, 21:09
Hey, :cooler:

Ik ben op zoek naar een degelijke head van rond de 500 euro. Ik ben echter een beetje aan het twijfelen over de aankoop van een Randall of Marshall head. Ik weet dat Marshall eerder 2de hands zal worden om rond de 500 euro te blijven, maar Randall heeft wel een paar aangename heads.

Qua stijl/klank ben ik op zoek naar een head die lekker vette punk stukjes kan spelen (punk-rock tot hardcore), maar ook wel vet clean knaal heeft voor ska. Een echte vette klank vind ik die van Comeback Kid, een soort van hardcore punk band . Zou er me iemand kunnen helpen met mijn probleem?

Oipunkerke

chennie
25 juni 2007, 13:11
Comeback kid ?

Ik zou dan echt meer voor de Randall kiezen. Toch iets meer hi gain dan de marshalls

ColourofFire
25 juni 2007, 14:26
Marshall tops vind je niet zoveel bijzonders in de 500 euro range, zeker niet met een goede clean, zou dus voor randall gaan.

Dribbel_
25 juni 2007, 15:55
Comeback kid ?

Ik zou dan echt meer voor de Randall kiezen. Toch iets meer hi gain dan de marshalls

Het valt wel mee want hardcore bands spelen nou niet echt met superveel gain erover

chennie
25 juni 2007, 16:27
Inderdaad,

maar deze discussie komt altijd terug. Praktisch gezien is het gewoon makkelijker om een randall voor 500 te nemen dan een marshall van 500 om de sound ala comeback kid te krijgen. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, is zeg dat het makkelijker is.
Overigens, ik vind de voicing van een Randall beter dan een Marshall voor comeback kid dus.


Overigens Comeback kid speelt op dual rectifiers.

Jimwoud
25 juni 2007, 16:43
@ oipunkerke: u got PM

Oipunkerke
25 juni 2007, 17:23
bedankt voor deze reacties...
Ik weet ook dat Comeback Kid met mesa amps speelt, maar ja, die zijn natuurlijk veel te duur voor mij om te kopen :sneaky:

Maar, om op dat cleane kanaal terug te komen: Hebben de randall amps qua kwaliteit ook een goed clean kanaal?

Bedankt, en ik zal eens een paar randall heads gaan testen de komende vakantie...

BlackSun
25 juni 2007, 19:24
Clean kanaal van Randall's zijn zeker goed.
De scheur heeft een heel eigen karakter, niet met andere versterkers te vergelijken eigenlijk, maar hij is wel heel bruut!

Ik heb zelf de afgelopen jaren ook over een Randall RH100 top (die trouwens misschien wel te koop is..) gespeeld naar alle tevredenheid.
heb nu echter een buizenamp die hetzelfde kan dus hij is een beetje overbodig geworden....

(klein beetje spam :D, maar het is absoluut geen verkooppraatje:) )