PDA

View Full Version : Onze band en ik met m'n Marshall JVM



svdijk
24 juni 2007, 20:37
Hier zijn wat opnames van onze band Objection Overruled en ik met m'n Marshall JVM410H. Ik heb er nog een Roland GP100 tussenhangen, de gitaar is een Les Paul Classic, en de speakerkast is een JCM800 kast met V30's.
Het geluid is nogal dun, maar dat komt hoop ik door de camera die gebruikt is.
Sorry dat ik er af en toe flink langszit, maar het was al ff geleden sinds de laatste keer dat we op het podium stonden!
Hier de links:

http://www.youtube.com/watch?v=9s-uJPVx_oY
http://www.youtube.com/watch?v=ffpZa7EpOjE
http://www.youtube.com/watch?v=W4ImwQPaOV0
http://www.youtube.com/watch?v=y7jVQA2ia54
http://www.youtube.com/watch?v=pTSQQlFFvTY

Nashville6120
24 juni 2007, 21:15
Wat een zangeres :o

Jay Cal
24 juni 2007, 21:26
De JVM klinkt superrrrrrgoed man! Ik ben helemaal geen Marshall-man maar alle hypes over de JVM beginnen toch binnen te dringen in mijn Gas-aanvallen.
Tof gespeeld en de bekende nummerkes swingen de pan uit! Ook wel ff 2 thumbs up voor de vocale capaciteiten van jullie frontvrouw.

1 vraagje: je bent overduidelijk blij met je JVM maar ben je bang dat iemand hem van het podium steelt? Je kijkt er tijdens de gig wel erg veel naar.

Kaïn
24 juni 2007, 21:30
Een performace die er mag wezen inderdaad. Keep it up!

bass blom
24 juni 2007, 21:35
Wat een zangeres :o

ja http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/emotion-4.gif ***** uitgedeeld :D

Lexvandoef
24 juni 2007, 21:48
Haha, ja leuke zangeres ja, maar je geluid en spel zijn ook helemaal niet slecht. Klinkt heel goed zo'n JVM icm een les paul, je hoort dat typische Les Paul -> Marshall rockgeluid. Gaaf.

Bl44t44p
24 juni 2007, 22:06
Jeej The Kill :D

Mooi, jammer dat van die 'lage' zang in de coupletten en die scream was écht fout, sorry :p Instrumentaal zit ie wel top in elkaar, knappe cover. Nobody's Wife wordt wel fantastisch gezongen, jezus wat een stem.

Maargoed, het geluid. Ja lekker!! Sowieso fijne mix en je gitaargeluid mag er zeker wezen. Net als je spel trouwens.

Slevin
24 juni 2007, 22:12
Wat een zangeres :o

Yep, alleen vond ik er bij The Kill niet echt klinken, maar dat kan aan mij liggen. Heb amper verstand van zang :hippie:

owja, klinkt goed trouwens die JVM :) ( daar gaat het tenslotte om :p )

Bl44t44p
24 juni 2007, 22:14
Mijn complimenten trouwens voor je pinch harmonics in bijna alle liedjes :D

En waaide de setlist nou weg aan het einde van The Dark? Haha :p

Dude
24 juni 2007, 22:27
ik met m'n Marshall JVM410H


Jij bent echt ONTZETTEND cool weet je dat ? 8-)





(vet geluid zeg ! ontzettend, ben benieuwd naar je instellingen. Bv bij the dark, welk kanaal gebruik je en hoe staat dat ingesteld ?)

dePerik
24 juni 2007, 22:37
Te gek! Lekker bandje! En hoewel het natuurijk om de Marshall gaat betrap ik mezelf er wel op dat die zangeres alle aandacht opeist. Goeie strot!

Bruce
24 juni 2007, 23:02
Klinkt goed hoor!
Wel jammer dat je veel met chorus speelt
daar hou ik persoonlijk niet van.
En idd goeie zangeres!

ps. The Kill moeten jullie in een andere toonhoogte proberen
dit is niet goed voor de zangeres.

crapton
25 juni 2007, 07:45
Klinkt goed!!! Goede gitaarsound, ik zet die Marshall op mijn verlanglijst.

Zangeres is idd heel prima, vond mn Nobody's Wife wel lekker.

svdijk
25 juni 2007, 13:57
Ik vind het ERRUG GAAF dat jullie de tijd nemen om naar onze opnames te kijken, en ook goeie kritiek te geven op de mindere dingen!! Daar kunnen wij weer van leren!!
Wat betreft de chorus, die heb ik wat minder aanwezig gezet!! Het klopt idd dat 'ie wat te veel aanwezig is.
Het is raar, maar dat hoor je pas als je jezelf terughoort!!
De instellingen van m'n amp:
clean, groen: bass 8, mid 4, treble 5, gain 2.5
OD1, oranje/rood : bass 7, mid 4, treble 5, gain 2.5, volume 5
OD2, rood: bass 7, mid 3.5, treble 5, gain 3, volume 5.
De mastervolume stond bij dat optreden op 3, wat redelijk hard gaat, presence op 5 en resonance op 6.
Bij dat optreden maakte ik alleen gebruik van clean, OD1 oranje (was m'n slaggitaar geluid), en OD1 rood (was m'n leadgeluid).
Wat ik wel jammer vindt van die opnames, is dat je geen diepte en laag hoort, wat er wel is!!
En ik zal doorgeven aan onze zangeres wat jullie van haar vinden, vindt ze vast heel leuk!!

Mitch
25 juni 2007, 14:22
Ja. die chorus bij Nobody's Wife was echt storend. Was ook het nummer waar de onwennigheid die je in je eerste post al verontschuldigend noemt, te horen was, timing klopte niet erg hier en daar ;)
Versterker klinkt verder heel oké en je gooit er inderdaad veel pinch harmonics in, maar absoluut niet storend, cool juist. Erg dun vond ik 't ook niet, in achting genomen dat het een camera mic is. Daar kun je echt wel doorheen luisteren

Off topic:
Als bandje met een geweldige zangeres mis ik wel heel erg goeie backing vocals, vooral bij dat nummer van The Darkness is dat echt een gemis ! Ik zou eens kijken voor een mannetje erbij...

Henri H
25 juni 2007, 14:35
Leuk bandje, een paar van die nummers (o.a. The Kill) zou ik ook wel willen doen met mijn band: www.cu-rockband.nl.
Ik was benieuwd of je nu misschien je JCM 800 2210 te koop hebt?
Zo ja, wat wil je ervoor hebben?

Oh ja, die JVM klinkt ook wel ruig.
Erg moderne sound. Ik houd persoonlijk dus meer van de JCM 800.

svdijk
25 juni 2007, 15:21
Hey Henri,
Gave internetsite van jullie!!!
Nee de JCM800 verkoop ik helaas niet, die gebruik ik ook nog steeds!!
Met de JVM kan je trouwens verdomde dicht bij het geluid v.d. 2210 komen, alleen is het laag een stuk strakker bij de JVM.

Speeddemon
25 juni 2007, 15:26
klonk erg o.k.!
Hoe heb je trouwens die twin-soli gedaan in "I believe in a thing called love"?
harmonizer ofzo? die solo was sowieso goed voor mekaar! :hippie:

Rutger
25 juni 2007, 15:42
Woei! :) Wat nou 2e gitarist en toetsen!? Je doet t wel in je eentje!

Lekkere sound, strakke zangeres...eh, band!

svdijk
25 juni 2007, 15:49
Hoe heb je trouwens die twin-soli gedaan in "I believe in a thing called love"?
harmonizer ofzo?

Ja precies, met de harmonizer v.d. GP100.
Dat zijn eenvoudige en goeie effectprocessoren, het ding is al 11 jaar oud, maar werkt nog steeds perfect, en heeft nauwelijks invloed op het originele gitaarsignaal, en met een FC200 kan je er eigenlijk alles mee.

Toaster
25 juni 2007, 15:54
Stond de gain maar op 2,5???

Dat klinkt het wel heel erg heftig.

Kan ik me bijna niet voorstellen... Hoe krijg je dan in godsnaam crunch geluiden uit deze versterker???

Groeten Niels

svdijk
25 juni 2007, 16:02
Ja de gain stond op 2.5, maar dan op het OD1 kanaal.
Wil je een echte ouderwetse Marshall crunch, dan zet je dus het crunch-kanaal aan, en daar staat de gain bij mij op 5.
Maar de JVM heeft echt bakken met gain, bij het OD1 en OD2 kanaal hoeft de gain echt nooit boven de 5, of je moet echt superlage-output elementen op je gitaar hebben!!

hendrix_appendix
25 juni 2007, 16:20
Vette bak, klinkt echt lekker Marshall! Hoe verhoudt de crunchy sound van je JVM zich eigenlijk naar je JCM800 (kijkend naar je sig)?

Squier4ever
25 juni 2007, 17:52
vind je sound af en toe erg schel, hoop dat het aan de opnames ligt. lekker gespeeld wel op zich, alleen de akkoordjes bij I believe in a thing kloppen af en toe niet

svdijk
25 juni 2007, 19:42
Hejje goed gehoord squire4ever (van die foute akkoorden),en dat schelle ligt echt aan de camera!!

Wat betreft de crunch in de JVM is het vrij makkelijk een JCM800 2203 mee na te bootsen (crunch-kanaal groen en oranje mode), alleen moet je dan wel weer de mastervolume flink openschroeven, net als bij een originele. Ik heb idd een JCM800 2210, maar dat is toch iets heel anders als een 2203.
Maar het wordt pas echt leuk bij OD1; die geeft de sound die vroeger iedereen in een Marshall zocht!!

Henri H
25 juni 2007, 20:09
Nog een vraagje:
Je gebruikt dus een GP100 begrijp ik.
En daarnaast gebruik je ook nog het floorboard van de Marshall?
Of is het mogelijk om de kanalen en patches van de Marshall met je GP100 aan te sturen?
Waarom ik dat vraag: ik zat er nl. over te denken om ook een dergelijke versterker te kopen (een H&K Triamp spreekt me ook erg aan) maar ik wil liever niet 2 van die floorboards hebben liggen. Dat lijkt me nl. niet erg praktisch tijdens een gig.
Ik heb een BOSS GT-8 en daarmee kun je heel eenvoudig de kanalen van een JCM 800 Split Channel mee schakelen maar een 3 of 4 kanaals versterker lijkt me lastiger.
Heeft iemand hier een mening over?

boss
25 juni 2007, 20:21
De JVM heeft midi, dus schakelen lijkt mij geen probleem.

svdijk
25 juni 2007, 20:58
Nog een vraagje:
Je gebruikt dus een GP100 begrijp ik.
En daarnaast gebruik je ook nog het floorboard van de Marshall?
Of is het mogelijk om de kanalen en patches van de Marshall met je GP100 aan te sturen?

Ik gebruik alleen de Roland FC200 floorboard, en NIET de footswitch die bij de Marshall zit.
De JVM heeft een midi in en een midi thru, en kan dus midi "lezen", en heeft 128 geheugenplaatsen om alles te kunnen schakelen.
Ik schakel dus de patches v.d. GP100 tegelijk met de kanalen en modi v.d. JVM.
De originele footswitch is trouwens ook "intelligent", je kunt 'm programeren zoals je zelf wilt.

Henri H
25 juni 2007, 21:01
Tjonge! klinkt goed hoor.
Die JVM moet ik hebben!
FF doorsparen dus.....

svdijk
27 juni 2007, 12:37
Vette bak, klinkt echt lekker Marshall! Hoe verhoudt de crunchy sound van je JVM zich eigenlijk naar je JCM800 (kijkend naar je sig)?

De JVM heeft meer laag, en is strakker in het laag.
Bovendien is de verhouding ruis/gain erg laag bij de JVM.

Squier4ever
27 juni 2007, 13:03
Hejje goed gehoord squire4ever (van die foute akkoorden),en dat schelle ligt echt aan de camera!!

Wat betreft de crunch in de JVM is het vrij makkelijk een JCM800 2203 mee na te bootsen (crunch-kanaal groen en oranje mode), alleen moet je dan wel weer de mastervolume flink openschroeven, net als bij een originele. Ik heb idd een JCM800 2210, maar dat is toch iets heel anders als een 2203.
Maar het wordt pas echt leuk bij OD1; die geeft de sound die vroeger iedereen in een Marshall zocht!!

wij spelen het nr. zelf ook maar met 1 gitarist. heb daarom ook een paar minor issues veranderd, maar die herkenbare lick vlak voor het refrein heb ik er wel ingelaten en die speel jij toch redelijk heel erg anders :D

a darker shade of grey
27 juni 2007, 13:08
Vet vet vet vet! Goed gedaan! Ik zal eerlijk toegeven dat ik niet erg van de nummers houd die jullie spelen, muv Nobody's Wife en The Dark, met name The Dark vind ik echt geweldig! Goed gedaan! Puik geluidje. Maar inderdaad de chorus is wat aanwezig, maar ik vond het zeker niet storend, het was meer zoiets van: hee, das anders. Ik heb altijd van mijn gitaarlerares geleerd dat je nooit een nummer precies moet proberen na te spelen, voeg iets van jezelf toe, maak het anders, maar toch hetzelfde. En ik vind het erg goed gelukt bij jullie! (ook een erg goeie zangeres inderdaad)

Wanneer en waar spelen jullie weer? ^^

svdijk
27 juni 2007, 20:44
Vet vet vet vet! Goed gedaan! Ik zal eerlijk toegeven dat ik niet erg van de nummers houd die jullie spelen, muv Nobody's Wife en The Dark, met name The Dark vind ik echt geweldig!

Nou das toevallig, we hebben inmiddels 20 nummers van Anouk in ons repertoire, en willen dus ook een Anouk-tribute gaan doen!

Dude
27 juni 2007, 22:54
Kolere...

ik heb de instellingen die je eerder schreef effe geprobeert. Ik ging uit van een hele andere benadering dan jij, kanaal volumes open en masters vrij laag. Kanaal OD 1 en 2 waren voor mij nog wat lastig goed te krijgen, bleven vrij ruiserig en schel... kwam dus omdat ik de gains veel te ver open zette !

The key bij de OD kanalen is dus lage gain, en volumes op 5.... Geweldig geluid zeg !

Bedankt !

Henri H
28 juni 2007, 08:41
Maak me gek!!!

Ik krijg elke keer als ik reviews o.i.d. v.d. JVM lees, spontane GAS aanvallen.
Helaas is m'n portemonnee het er nog niet mee eens.
Ik wil hem eerst testen maar m'n hart zegt: KOPEN!!!! :rockon:

Nocki
28 juni 2007, 10:10
Tjonge... Ook ik wordt enthousiast... ben benieuwd wanneer er een JVM op de 2ehandsmarkt komt... :) lijkt me toch wel leuk om weer eens een marshall stackje te hebben :) En voor het geld hoef je het niet te laten. De verkoop ligt volgens mij rond de 1400 voor de top. klopt dat? Dus 2ehands zullen ze wel rond de 1000 gaan. En dat is geen geld voor een leuke 12kanaals amp :)

eerst maar eens gaan luisteren...

robostrat
28 juni 2007, 10:41
hier (http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-JVM-410H~ID~5714.asp) nieuw voor 1139 E.....

heb hier een marshall VM besteld ;)

Nocki
28 juni 2007, 10:43
Maar dat is in de UK zelf. hier in de EU ( :) ) zal dat wat meer zijn natuurlijk.

Jimwoud
28 juni 2007, 11:54
hier (http://www.soundslive.co.uk/product~name~Marshall-JVM-410H~ID~5714.asp) nieuw voor 1139 E.....

heb hier een marshall VM besteld ;)
Is dat incl. vrachtkosten naar NL

a darker shade of grey
28 juni 2007, 12:12
Maar dat is in de UK zelf. hier in de EU ( :) ) zal dat wat meer zijn natuurlijk.

En plotseling is het UK geen EU meer? Wat heb ik gemist?

Zoals in de definitie va een economische unie staat is er een vrij verkeer van personen en goederen...

Dat ding komt dus zonder extra kosten de grens over. Geweldige tip, die winkel. Dat scheel weer ff 300 euro, die ik dan weer extra kan besteden aan een fantastische cab :)

Nocki
28 juni 2007, 12:16
En plotseling is het UK geen EU meer? Wat heb ik gemist?

Zoals in de definitie va een economische unie staat is er een vrij verkeer van personen en goederen...

Dat ding komt dus zonder extra kosten de grens over. Geweldige tip, die winkel. Dat scheel weer ff 300 euro, die ik dan weer extra kan besteden aan een fantastische cab :)



De UK is idd gewoon EU maar de UK is met alles een beetje vreemd vandaar de smiley achter de opmerking. over het algemeen kosten marshall amps in de UK minder dan hier in de BeNeLux.


Ik weet niet of je de amp zomaar hierheen kunt krijgen..

a darker shade of grey
28 juni 2007, 12:19
Jawèèèl...

Er staat onder de prijs tussen haakjes "Delivery on this item from xx"

Tenminste als je de munteenheid ff op euro's zet.

Maar ik zit ff verder te kijken op die site. Ze hebben geen geweldig groot aanbod, maar wat ze hebben is wel strontgoedkoop zeg!
Nieuwe Musicman Axis voor 1800 euro, nieuwe Silhouette voor 1500! Damn!

Nocki
28 juni 2007, 12:20
Das mooi! ik ben erg benieuwd. vandaag maar eens kiken of ze m ergens hebben staan..

Nocki

Jimwoud
28 juni 2007, 12:33
Als je hem via de weg laat komen is het 45 euro verzendkosten, maar krijg je geen invoerrechten en shit? Of is dat alleen via luchtvracht.

Baker
28 juni 2007, 12:34
Ik weet niet of je de amp zomaar hierheen kunt krijgen..

nou, de UK is inderdaad EU
Dus als het goed is heb je geen gekloot met invoerrechten ed.

Wat ik alleen niet zeker weet is hoe het in de UK zit met stekkers/voltage/ampères ed..

bovendien lijkt me het met service wel lastig als dat ding uit de UK komt.
Stel je voor, je pakt hem uit, sluit hem aan en....
een giga brom op 1 kanaal..... (zou toch zomaar kunnen...)
Normaal ga je dan terug naar de winkel.
Dan moet je dat ding terug sturen naar de UK......

a darker shade of grey
28 juni 2007, 13:55
Wat ik alleen niet zeker weet is hoe het in de UK zit met stekkers/voltage/ampères ed..


Oei....goed punt : /

Jimwoud
28 juni 2007, 13:59
Oei....goed punt : /
Volgens mij hoef je alleen een stekker te vervangen. Het voltage is nagenoeg gelijk. GB 240v en NL 230V, maar heb wel gehoord dat dit niet uitmaakt.

Het punt van Nocki qua service zou ik een groter probleem vinden.

Toaster
28 juni 2007, 14:16
Volgens mij hoef je alleen een stekker te vervangen. Het voltage is nagenoeg gelijk. GB 240v en NL 230V, maar heb wel gehoord dat dit niet uitmaakt.

Het punt van Nocki qua service zou ik een groter probleem vinden.

Ik heb laatst een vintage Superbass overlaten komen uit Schotland, Alleen de stekker vevangen.

Voor de rest zit er wel een verschil in onze netspanning, maar dit schijnt de versterker gewoon aan te kunnen.

Er zal ook vast wel een miniem geluidsverschil zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.


EDIT ik geloof dat ze daar een spanning hebben van 240, wij hebben hier een spanning van 230.

Baker
28 juni 2007, 15:23
Maak me gek!!!

Ik krijg elke keer als ik reviews o.i.d. v.d. JVM lees, spontane GAS aanvallen.
Helaas is m'n portemonnee het er nog niet mee eens.
Ik wil hem eerst testen maar m'n hart zegt: KOPEN!!!! :rockon:

haha,
ik ook....
GAS!!!!!!!!!!!!!!!!

Naar aanleiding van dit topic mijn amp op marktplaats én op gitaarmarkt gezet.
Ik speelde al langer met de gedachte, maar dit topic + die filmpjes is de welbekende druppel.

Kim Wilson
28 juni 2007, 16:12
haha,
ik ook....
GAS!!!!!!!!!!!!!!!!

Naar aanleiding van dit topic mijn amp op marktplaats én op gitaarmarkt gezet.
Ik speelde al langer met de gedachte, maar dit topic + die filmpjes is de welbekende druppel.
Laat dan even weten wanneer jullie een beetje in de buurt spelen als je hem hebt, ik ben wel heel benieuwd!

En ik wil jullie ook wel weer eens zien spelen, en even spreken natuurlijk. :)

Squier4ever
28 juni 2007, 16:20
Ik heb laatst een vintage Superbass overlaten komen uit Schotland, Alleen de stekker vevangen.

Voor de rest zit er wel een verschil in onze netspanning, maar dit schijnt de versterker gewoon aan te kunnen.

Er zal ook vast wel een miniem geluidsverschil zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.


EDIT ik geloof dat ze daar een spanning hebben van 240, wij hebben hier een spanning van 230.

het schijnt dat die 230 ook al langzaam aan het oplopen is naar 240. geloof dat heel de EU in de toekomst op 240 gaat draaien.

Henri H
28 juni 2007, 16:22
Laat dan even weten wanneer jullie een beetje in de buurt spelen als je hem hebt, ik ben wel heel benieuwd!

En ik wil jullie ook wel weer eens zien spelen, en even spreken natuurlijk. :)

Waar is "At the crossroads"? :-)

Squier4ever
28 juni 2007, 16:23
Waar is "At the crossroads"? :-)

ver weg, in een achterhoek in nederland :D:D

Henri H
28 juni 2007, 16:26
"Een achterhoek" of de "Achterhoek"?

Kim Wilson
28 juni 2007, 16:28
Ghehe... :D


Nee, at the crossroads is in Hasselt, vlakbij Zwolle. In het prachtige Noordwest Overijssel. :)

Squier4ever
28 juni 2007, 16:29
"Een achterhoek" of de "Achterhoek"?

soort van derde wereld binnen nederland :D:D

Kim Wilson
28 juni 2007, 16:30
soort van derde wereld binnen nederland :D:D
Zegt onze reserve-Belg. :D

Squier4ever
28 juni 2007, 16:33
Zegt onze reserve-Belg. :D

beter dan tukker :D

Kim Wilson
28 juni 2007, 16:35
Ik ben geen Tukker. ;)

Toaster
28 juni 2007, 17:51
Ik ben geen Tukker. ;)

nee een blauwvinger

Kim Wilson
28 juni 2007, 18:41
Ook niet. Blauwvingers komen uit Zwolle zelf. Maar goed, niet echt ontopic...

Nocki
28 juni 2007, 19:09
Ik vandaag met een hele grote zak geld naar Kapelle naar Den Dekker muziek om te luisteren naar een flextone III XL en die nieuwe marshall JVM. beide hadden ze neit. dan maar doorgereden naar Van Gorp in Roosendaal voor dezelfde amp... bedie hadden ze niet... grrrrrr.. ik was echt in een koop bui...

Grrr....

JorikDekkers
28 juni 2007, 19:52
@ Nocki: dit ga jij niet leuk vinden...

Bij Tierolff, hemelsbreed ongeveer 300 meter van Van Gorp af hebben ze een JVM halfstack staan, plus allerlei mooi mesa en fender spul...

Nocki
28 juni 2007, 19:55
Zo... das echt niet fijn... Ik dacht dat dat zo'n trekzaak was... ik ben er nooit geweest... das rot...

JorikDekkers
28 juni 2007, 19:58
Het is daar niet groot, en af en toe een beetje vreemd geprijsd, maar ze hebben daar af en toe wel enorm kwijlspul staan (laatst nog bijna mezelf staan bevlekken op een lading Musicmans die ze hebben hangen in de 'hoogbudget spiegelkamer :cooler: ')

Plus je wordt m.i. nogal wat beter geholpen dan bij Van Gorp, maargoed dat is een kwestie van smaak.

Nocki
28 juni 2007, 20:07
Tja. de hulp bij van Gorp is heet "leuk" te noemen. ik droeg vandaag een Mesa/Boogie shirt en ik vroeg dus naar de line6 flextone of de marshall jvm.

Hij:
Die hebben we niet, We hebben wel een Mesa/Boogie

Ik:
Die heb ik ook...

Ik ben daar in december geweest met gert. ik had centen voor een Roland TD-3 op zak en hij centen voor een ENGL invader 150. beide op vooraad en we kregen de toezegging dat ze de beste prijs maakten. maar die wouden ze dus niet noemen. puntje bij paaltje hebben we beide de spullen besteld bij onze eigen muziekzaak in Terneuzen, Sonora. Die wilden wel een prijs noemen...

Van Gorp is een beetje een zaak die lage prijzen, service en mooi aanbod willen combineren maar dat net niet kunnen en op alle 3 de vlakken net de plank misslaan...

Nocki

JorikDekkers
28 juni 2007, 20:13
haha ja dat herken ik wel. Ik woon zelf in de buurt van Roosendaal, dus een tijd terug had ik besloten dat ik toch maar eens iets bij hun ging kopen (normaal rij ik ff op en neer naar Feedback omdat ik toch weet wat ik wil hebben...)

Dus ik voor een TU-2 naar Van Gorp:
Spreek die gast aan:
"Hallo ik ben op zoek naar een stemkastje en ik had zelf al gekeken: een TU-2 is wel oke"
zegt hij:
"nee die wil je niet"

hij kon niet uitleggen waarom, ik wilde die gewoon niet...
nou toen stond ik vrij snel buiten.

JorikDekkers
28 juni 2007, 20:17
en ontopic:

Die JVM klinkt echt wel super! Jammer van de chorus, maar dat vond je zelf ook. Je speelstijl is ook lekker, pinches vind ik zelf iets minder, maar het rockt wel stevig!

Misschien toch maar eens gaan sparen deze zomer, zon 1x12 JVM combo is eigenlijk vrij perfect...

Speeddemon
28 juni 2007, 20:56
haha ja dat herken ik wel. Ik woon zelf in de buurt van Roosendaal, dus een tijd terug had ik besloten dat ik toch maar eens iets bij hun ging kopen (normaal rij ik ff op en neer naar Feedback omdat ik toch weet wat ik wil hebben...)

Dus ik voor een TU-2 naar Van Gorp:
Spreek die gast aan:
"Hallo ik ben op zoek naar een stemkastje en ik had zelf al gekeken: een TU-2 is wel oke"
zegt hij:
"nee die wil je niet".
Toevallig een heel jong ventje met donkere stekels?

Ben ik ook eens door geholpen en hoewel ie alles prima deed, besloop me wel een soort 'ik praat graag met de grote jongens mee' gevoel.

Maar idd Nocki, mijn topic over de JVM vs. Powertone II getest, was dus bij Tierollf voor de JVM en de PTII bij v. Gorp.

Hopelijk kan ik ze es naast elkaar A/B-en, want meer en meer neig ik naar de Marshall vanwege z'n 'smoel' en Crunch kanaal, hoewel die Koch qua crunch ook erg o.k. was en de iets simpelere opzet mij ook wel kan bekoren.

JorikDekkers
28 juni 2007, 21:12
nee die werkt er pas sinds kort. Die deed zijn werk wel prima trouwens, wat jij zegt dat ie mee wil doen komt denk ik meer omdat hij een nogal enthousiast type is.

Ik bedoelde de gast met lang haar, een beetje het 'hoofd' van gitaarzaken daar.

Henri H
28 juni 2007, 21:36
Ik heb nog 's kritisch naar Nobody's Wife gekeken/geluisterd vanwege de "overdreven" chorus.
Ik vindt hem best goed klinken.
Als je geen Acoustische gitaar(emulator) hebt klinkt dit intro het best met een chorus en reverb lijkt me.
Nou, en als je dan als tweede klankmaker na de zangeres komt dan mag er best wat chorus door van mij. Smaken verschillen...
Wat betreft het slaggeluid is het origineel aardig jaren 70/80 geörienteerd.
Svdijk maakt er wat meer jaren '90 metal van.
Hoofdzakelijk power cords, ook een kwestie van smaak; mag best voor een coverband lijkt me.
In Sass Jordan qua slaggeluid een beetje hetzelfde geval. Wel iets minder gain volgens mij. Beter....
Kortom het echte metal janken en scheuren kan de JVM (en Svdijk ook :gitarist: ) als een gek volgens mij.
The Kill hetzelfde als Nobody's Wife behalve dat het bij de "The Kill" beter past misschien. Mooie uitvoering, de zangeres heeft een paar zwakke momenten helaas... kan gebeuren ... ook best leuk.
De JVM (Svdijk iets minder) komt bij The Darkness perfect voor de dag, ideale sound volgens mij...
Echt een lekker bandje om 's lekker voor te gaan staan luisteren en kijken en :rockon: .
Ik ben zelf nogal een Rush-fan. Het gitaarwerk van Rush, vooral in de jaren 70 was fenomenaal, ongekend, weergaloos en alle superieuren bij elkaar. Smaken verschillen....
Alex gebruikt bijna geen power chords.
Kun je dit soort gitaargeluid via het crunch kanaal goed voor elkaar krijgen denk je?
Oftewel brede open accoorden via een crunch geluid
Dit kon ik a.d.h. van de video's van Svdijk z'n band niet zo goed beoordelen.

JorikDekkers
28 juni 2007, 21:49
chorus past zeker heel goed bij dat nummer, maar niet met zon extreme wave. Een subtiel kabbelend chorusje is m.i. veel lekkerder.

Maargoed, das puur smaak.

Henri H
28 juni 2007, 22:13
Is dit een JVM?
Jemig, wat een Marshalls bij elkaar!

http://www.youtube.com/watch?v=j-ut246BUJo
http://www.youtube.com/watch?v=5ATNIoAv_kk

Baker
29 juni 2007, 09:46
Laat dan even weten wanneer jullie een beetje in de buurt spelen als je hem hebt, ik ben wel heel benieuwd!

En ik wil jullie ook wel weer eens zien spelen, en even spreken natuurlijk. :)


nou hans,
dat komt dan mooi uit,
we spelen volgende week vrijdag èn zaterdag avond, 6 en 7 juli in de sally obriens (de ierse pub) in zwolle....
Dat zal dan nog wel niet met de JVM zijn...
moet eerst mijn huidige gear zien te verkopen!

Kim Wilson
29 juni 2007, 10:12
Cool! Ik ga kijken of ik er kan zijn!

svdijk
29 juni 2007, 19:47
Hey H.Huisjes,

Als je van het oudere Rush-geluid, of van het oudere Marshall geluid in het algemeen houdt, kun je idd beter het crunch-kanaal v.d. JVM gebruiken.
Op de opnames maak ik alleen gebruik van clean groen, en OD1 oranje en rood, die behoorlijk modern of "metal" klinken. Het klassieke Marshall geluid zit in het clean en crunch-kanaal.
Het leuke is dat je uit het clean oranje en rood al een behoorlijk vette crunch kunt halen, die erg eind jaren '60 klinkt ( Pete Townsend soundje, met een flinke knal in je smoel geluid!!).
Het crunch is meer op een JCM800 MV gebaseerd, en klinkt een stuk dikker. Maar beide kanalen kun je dus helaas niet op de videos horen.
Ik ben zelf nog veel aan het experimenteren met diverse geluiden, en ontdek steeds meer bruikbare sounds in de JVM!!

Henri H
29 juni 2007, 21:42
Hij wordt echt interessant..... :drool:

Dude
30 juni 2007, 11:14
Gisteravond weer een gig mee gedaan,

echt... ik ben een blij man. Gister uitgevonden dat het cleane kanaal in de oranje mode echt waanzinnig is voor slag stukjes, gebruikte nu steeds het crunch kanaal in groen of oranje maar dat beet net teveel.

Ook een tip... een drive pedaaltje voor het crunch kanaal in de rode mode werkt echt WAANzinnig. Onwijs te gekke HELE dikke slag sound waar menig 800 gebruiker lang naar op zoek is geweest.

Heb wel het hele optreden staan prutsen om alle volumes op elkaar af te stemmen, geluidsman werd gek van me haha.

SvDijk, ik had de instellingen op od 1 en 2 gebruikt die jij eerder beschreef, lekker hoor, was alleen niet helemaal tevreden over mijn hoorbaarheid, wellicht nog wat prutsen met eq of volumes, bleef er soms net wat onder hangen in de mix.

Ach fuck... echt mensen, ik denk dat er nog een HOOP lui erg gelukkig gaan worden met deze versterker, 100% allround amp voor mensen die geen 3000+ euro uit willen geven aan een roadster oid. (lees trouwens op veel amerikaanse fora dat die daar vele malen meer gewild is dan de roadster haha)

ben vanhoof
30 juni 2007, 11:20
Denken jullie dat de prijs van de JVM ongeveer blijft zoals hij nu is? Is de prijs bij andere marshall versterkers altijd constant gebleven? Ik wil eigenlijk nog eventjes afwachten zodat ik weet of de kinderziektes die er mss komen er tegen de 2e of 3e reeks uit zijn.

Nocki
30 juni 2007, 11:31
Even een vraag van een roadster user... doet deze amp ook "plof" bij het schakelen van de kanalen?

Ik ben zelf inderdaad ook heel enthousiast over de JVM terwijl ik m nog niet heb gehoord... gauw eens doen...

Nocki

Dude
30 juni 2007, 11:45
geen plof te bekennen....

nadeel wel is zoals ik eerder als eens gezegd heb dat wanneer je de footswitch wil programmeren, dus niet de standaard setting gebruikt, de kanalen pas schakelen op het moment dat de switch losgelaten wordt ipv wanneer die wordt ingedrukt. Dat is wel een beetje vaag, live merk je daar niks van trouwens... kleine vertraging afhankelijk van hoe snel je trapt...


en mbt de prijs, ik zie veel verschillen, feedback verkoopt hem voor 1499, ik heb hem voor 1399 gekocht, zie hem idd ook voor rond de 1200 euro maar had toen ik hem kocht ook veel hogere prijzen opgevraagd. Effe goed zoeken dus !

Speeddemon
30 juni 2007, 12:27
en mbt de prijs, ik zie veel verschillen, feedback verkoopt hem voor 1499, ik heb hem voor 1399 gekocht, zie hem idd ook voor rond de 1200 euro maar had toen ik hem kocht ook veel hogere prijzen opgevraagd. Effe goed zoeken dus !
waar ergens voor 1200? Heb 'm bij Playback (in Frankrijk) gezien voor 1234 euro INCL. verzenden. Ik zou eigenlijk best dan bij Thomann ofzo een Marshall 4x12 en een Harley Benton 4x12" erbij bestellen (allebei V30's) en de beste houden. En als dat de HB is, daar gewoon opnieuw grillcloth, Marshall logo erop etc. :satisfie:

Nocki
30 juni 2007, 13:29
Leuk! ik ga komende week naar parijs... maar weet nog niet of ik m dan gelijk meeneem :) .... misschien wacht ik de 2ehands markt wel even af..

Fijn dat er geen plof in zit :) op het boogie forum is dat namelijk een vraag van iedereen... ploft ie van jou?? de mijne dus niet...

Nocki

svdijk
30 juni 2007, 15:39
Geen plof bij de JVM met schakelen, werkt allemaal perfect!!
De prijzen zitten allemaal tegen de 1400,- euries, wat in mijn ogen erg weinig is voor een amp met deze tone en mogelijkheden!
Ik denk dat je nog ff moet wachten voor deze tweedehands te krijgen zijn, want iedereen die een JVM heeft doet die niet zomaar weg denk ik!!!

Nocki
30 juni 2007, 15:44
Ach dan kopen we hem nieuw... ik heb geen haast. De eerste Roadster stond ook pas na een maand of 10 te koop en de roadking II al binnen een half jaar. zal bij de JVM ook wel zo zijn... En ik zal m eerst een moeten horen natuurlijk. Het is erg leuk om in een positie te zitten waarin je het geld hebt om iets leuks te kopen. Ik heb al op een aantal Marshall Valvestates geboden met 1960A kast wat ik graag wil hebben maar iedereen wil graag de hoofdprijs... tja. ik wacht wel af. dan heb ik in ieder geval een stack totdat de JVM 2ehands langs komt...

Nocki