PDA

View Full Version : Rackeffect combineren met stompboxes???



Useless
24 juni 2007, 18:57
Kan je rackeffecten combineren met stompboxes
of zorgt dit voor moeilijkheden?
Ik heb hier namelijk nog een reverb liggen die ik zou willen inbouwen in mijn pedalboard

Nitefly7
24 juni 2007, 21:22
Kan je rackeffecten combineren met stompboxes
of zorgt dit voor moeilijkheden?
Ik heb hier namelijk nog een reverb liggen die ik zou willen inbouwen in mijn pedalboard

afhankelijk van line-niveau of gitaar-niveau; +4/-10 dB..
is op rackeffecten vaak aan te passen.. reverb moet dus zelfde 'level' als pedaatje hebben..

Nitefly7
24 juni 2007, 21:39
Kan je rackeffecten combineren met stompboxes
of zorgt dit voor moeilijkheden?
Ik heb hier namelijk nog een reverb liggen die ik zou willen inbouwen in mijn pedalboard

afhankelijk van line-niveau of gitaar-niveau; +4/-10 dB..
is op rackeffecten vaak aan te passen/schakelen.. reverb moet dus zelfde 'level' als pedaaltje hebben..

Debaser
24 juni 2007, 23:25
of de reverb in je FX loop doen .. als dat kan.

Useless
25 juni 2007, 18:21
afhankelijk van line-niveau of gitaar-niveau; +4/-10 dB..
is op rackeffecten vaak aan te passen/schakelen.. reverb moet dus zelfde 'level' als pedaaltje hebben..


Het gaat hier over een Alesis Microverb II
met deze gegevens
Het is inderdaad om te gebruiken in de effectsloop
tesamen met een Electro-harmonics Memoryman Deluxe

Specifications

Frequency Response: 40Hz-20kHz, +1/-3dB

Dynamic Range: >90dB

Harmonic Distortion: .02% @ 1kHz @ 0dBV

Inputs: Number of Channels- 2, Nominal Level -10dBV, Maximum Level +10dBV, Impedance 1Mohms per channel in stereo

A/D-D/A Conversions: Conversion Scheme- 18 bit Delta Sigma, Processor Speed- 3 Million instructions per second, Processor Memory- 64K x 16 bit, Sampling Frequency- 46.875kHz

Outputs: Number of channels- 2, Matrixed Stereo, Maximum Level +10dBV Impedance 220 ohms

Front Panel: Controls- Input Level, Mix Level, Output Level, Program Selection, Adjust. Indicators- Dual-colored Level LED, Power LED

Rear Panel: Input Left and Right- 1/4", Output Left and Right- 1/4", Power- 5.5mm Barrel Jack

Power: 9 VAC, 5 Volt Amps external Transformer, UL and CSA Approved

Dimensions: (WxHxD) 5.5"x1.5"x4.5"

Weight: approx. 1.25 lbs

Nitefly7
25 juni 2007, 19:39
Het gaat hier over een Alesis Microverb II
met deze gegevens
Het is inderdaad om te gebruiken in de effectsloop
tesamen met een Electro-harmonics Memoryman Deluxe

Specifications

Frequency Response: 40Hz-20kHz, +1/-3dB

Dynamic Range: >90dB

Harmonic Distortion: .02% @ 1kHz @ 0dBV

Inputs: Number of Channels- 2, Nominal Level -10dBV, Maximum Level +10dBV, Impedance 1Mohms per channel in stereo

A/D-D/A Conversions: Conversion Scheme- 18 bit Delta Sigma, Processor Speed- 3 Million instructions per second, Processor Memory- 64K x 16 bit, Sampling Frequency- 46.875kHz

Outputs: Number of channels- 2, Matrixed Stereo, Maximum Level +10dBV Impedance 220 ohms

Front Panel: Controls- Input Level, Mix Level, Output Level, Program Selection, Adjust. Indicators- Dual-colored Level LED, Power LED

Rear Panel: Input Left and Right- 1/4", Output Left and Right- 1/4", Power- 5.5mm Barrel Jack

Power: 9 VAC, 5 Volt Amps external Transformer, UL and CSA Approved

Dimensions: (WxHxD) 5.5"x1.5"x4.5"

Weight: approx. 1.25 lbs
gewoon in de loop hangen..

nu snap ik je 1e vraag eigenlijk niet meer, vroeg je je af of je pedalen vóór de amp + effecten/pedalen in de loop-van-je-amp kon combineren?

daar is je effectsloop voor bedoeld, pedalen die voor je versterker niet goed klinken (veelal modulatie en ook veel delays), stop je in de loop..

Useless
25 juni 2007, 21:19
gewoon in de loop hangen..

nu snap ik je 1e vraag eigenlijk niet meer, vroeg je je af of je pedalen vóór de amp + effecten/pedalen in de loop-van-je-amp kon combineren?

daar is je effectsloop voor bedoeld, pedalen die voor je versterker niet goed klinken (veelal modulatie en ook veel delays), stop je in de loop..

Wat ik wil doen is dus de reverb (rack-unit) en delay (stompbox)
in de loop van mijn versterker steken
De versterker heeft een knop -10 voor stompboxes of +4 voor rackunits
Dus wil ik weten of er een probleem zou zijn deze samen in de loop te steken
en op wat dan de schakelaar het best staat

Nitefly7
25 juni 2007, 22:16
Wat ik wil doen is dus de reverb (rack-unit) en delay (stompbox)
in de loop van mijn versterker steken
De versterker heeft een knop -10 voor stompboxes of +4 voor rackunits
Dus wil ik weten of er een probleem zou zijn deze samen in de loop te steken
en op wat dan de schakelaar het best staat

sorry als m'n antwoord wat bot klonk, tentamenstress..

let hier wel op: (http://line6.com/support//entry.jspa?externalID=135&categoryID=77)
er staat dat als je line-level loops gebruikt om instrument-level effecten (als pedalen) in te zetten, je de input-buffer van je pedaal kan overbelasten..

wat voor versterker is het?

Useless
26 juni 2007, 07:21
sorry als m'n antwoord wat bot klonk, tentamenstress..

let hier wel op: (http://line6.com/support//entry.jspa?externalID=135&categoryID=77)
er staat dat als je line-level loops gebruikt om instrument-level effecten (als pedalen) in te zetten, je de input-buffer van je pedaal kan overbelasten..

wat voor versterker is het?

Splawn Quick Rod

Btw, je antwoord klonk niet bot, ik ben al blij dat je de tijd neemt om mij te helpen

Nitefly7
28 juni 2007, 12:30
Splawn Quick Rod

Btw, je antwoord klonk niet bot, ik ben al blij dat je de tijd neemt om mij te helpen

wow, hoor je niet zo vaak (ik kende 't merk nog niet zonder Google!)
..hoe is 'ie?

en 'wil je zo'n mooi amp wel verpesten met AD/DA convertors' :gitarist: ?

OT: deze Splawn gebruiker heeft wel een intrigerende bandnaam (http://www.splawnguitars.com/images/splawnkutless.gif)

Salvatore
28 juni 2007, 23:33
Ik zou eerst de effecten in de fx loop op -10 db proberen.
Daarna eerst gitaar > delay > versterker, met in de fx loop de reverb allebij op +4 db.
Zal allebij iets anders klinken, maar waarschijnlijk is de 2de variant van iets betere geluids kwalitijd.

Succes,, :cooler:
Marcus