PDA

View Full Version : Bijgeluiden reverb Fender DRII



Smelik
24 juni 2007, 18:43
Hallo.
Ik heb een Fender Deluxe Reverb II (1983). Afgelopen vrijdag en zaterdag had ik voor het eerst behoorlijke bijgeluiden van de galmveer, hetzelfde lawaai als je op de versterker slaat. De podia waren beiden 'normale' podia, dus de Fender stond aardig te schudden, maar het was geen extreme situatie.
Heeft iemand tips? Bij voorbaat dank!

jacky
24 juni 2007, 20:43
Hallo.
Ik heb een Fender Deluxe Reverb II (1983). Afgelopen vrijdag en zaterdag had ik voor het eerst behoorlijke bijgeluiden van de galmveer, hetzelfde lawaai als je op de versterker slaat. De podia waren beiden 'normale' podia, dus de Fender stond aardig te schudden, maar het was geen extreme situatie.
Heeft iemand tips? Bij voorbaat dank!

Mischien een van je reverb buizen die wat microfonisch is ?

Je kan evt even bij de verkoper langs gaan voor een check ;-)

Smelik
25 juni 2007, 22:28
Dank voor de tip, ik zal het eens proberen de buisjes te vervangen. Anders moest ik maar eens naar de verkoper gaan, die heette ook Jacky, geloof ik.....

jacky
26 juni 2007, 18:19
Denk het ook Albert

PeeVee
27 juni 2007, 23:07
Kan komen door onrustig insturing (dus V3 = 12AT7 of 12AY7 buisje) maar kan ook gewoon zijn dat ampje toch wel regelmatig "on tour" is geweest in schuddend buisje oid en veren letterlijk wat zijn op/uitgerekt. Ik zou in dat geval even een nieuwe galm tank kopen, kost een paar tientjes en dan weet je tenminste zeker dat het daar niet aan ligt. Tip: koop GEEN Accutronics type 4 (met 4 veren) maar een type 9 (met 6 veren) medium decay.

Sjel
29 juni 2007, 17:08
ik heb ongeveer hetzelfde probleem met m'n '76 Fender Deluxe Reverb. Maar ik heb het maar bij één toon, namelijk bij C#.