PDA

View Full Version : wat vind je van een mexicaanse fender



kenx
24 juni 2007, 17:43
hoy,

ben van plan een mex. fender aan te schaffen

zet hier AUB jullie ervanringen over deze gitaren en wat jullie ervan vinden

groetjes kenny

dimitri
24 juni 2007, 17:48
Als je de zoekfunctie gebruikt dan ge je een schat aan informatie vinden. Hier zijn dus al meerder topics over gemaakt!
Succes met de zoektocht en je toekomstige fender!

Wimvdb
24 juni 2007, 20:14
Je kan voor 't zelfde geld een Japanse vinden ;)

Tupelo
24 juni 2007, 20:29
Jamaar Mexico ligt veel dichter bij Amerika! :D

Hendriks
24 juni 2007, 20:30
Je kan voor 't zelfde geld een Japanse vinden ;)


Of een Blade,Rockinger,Diego,Swing,etc,etc,etc etc,etc

Hendriks
24 juni 2007, 20:35
Of een Blade,Rockinger,Diego,Swing,etc,etc,etc etc,etc

Kwamer net achter dat Diego en Rockinger hetzelfde is.

bass blom
24 juni 2007, 20:50
ik weet niet hoe ze nu zijn, ik heb er een van 1990 en daar is nix mis mee

Hendriks
24 juni 2007, 21:05
Ik heb een Deluxe uit 1993 gehad zeker niet slecht maar voor hetzelde geld zijn er zeker betere stratocaster modellen te krijgen ,maar daar heb je wat moed voor nodig ,een Fender behoud wat beter zijn waarde .
Heb de standaard pickups van de Mex wel vervangen.

Nitefly7
24 juni 2007, 21:26
Kwamer net achter dat Diego en Rockinger hetzelfde is.
Diego is toch de budget-kant van Duesenberg.. ?

Hendriks
24 juni 2007, 21:44
Het Duitse bedrijf Goeldo heeft als merken Duesenberg en Diego ,maar is ook eigenaar van Rockinger .Kijk maar eens op beide sites naar de foto's van de body"s en vergelijk.

grayfink
24 juni 2007, 22:13
Ontopic: De kwaliteit varieert nogal. Als je zelf nog niet zo lang speelt; neem dan iemand mee die er meer kijk op heeft om uit te testen. Van de nieuwe serie zijn de standards, nogal middelmatig (heb ik van horen zeggen), en de classic's erg goed. (Heb ik zelf op gespeeld, nou ja, alleen een 50's) (En wie zegt dat ik er verstand van heb :???: ) (En het is ook een kwestie van smaak uiteraard)(En ik gebruik te veel haakjes)

Tupelo
24 juni 2007, 22:22
(en als het erop aankomt in dat budget dan moet je toch een blade kopen)

smandert
25 juni 2007, 08:32
Ik heb er zelf één en die speelt goed.

telebart
25 juni 2007, 16:09
heb zelf telecaster uit megico super ding!!! prijs kwalitijd is vaak erg goed met die dingen!!!

Petekay
25 juni 2007, 22:18
Ik heb een mex standard strat. , bouwjaar 2006. Ben er zeer tevreden over. De hals is errug comfortabel

hier vind je nog wat recensies:
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Fender/Standard+Stratocaster/10/3

Wabbie
25 juni 2007, 22:36
Ik heb een 1990 zwarte mex strat. Die doet het nu, 17 jaar later nog steeds prima, en is qua kwaliteit maar ietsje minder dan mijn japanse jazzmaster. Voor de rest speelt en klinkt dat ding als een klok. Ik heb door deze gitaar iets van 10 jaar lang geen GAS gehad voor een gitaar ;).....

Hoe de nieuwe zijn weet ik niet trouwens, maar ik hoor veel goede dingen. Maargoed ik heb al een goede strat ( 2 zelfs) dus ik taal op dit moment niet zo naar mex/ja/usa strats.

isa1984
25 juni 2007, 22:37
Nu nu gaan jullie mij niet geloven maar ik heb laatst voor 525 euries
een mint! usa strat gekocht, e-serie uit '84 dat wel. Echt een te gekke gitaar voor dat geld. Dus ik zou zeggen, als je van plan bent dat geld uit te geven, verhoog je budget naar 550 euro en je hebt als je (heel) goed zoekt een usa strat. Of voor hetzelfde geld heb je een goeie jap, bijvoorbeeld een jv.

GunMetalBlue
25 juni 2007, 23:07
Ik heb er net eentje vast. Uit 2006. Beste gitaar die ik ooit in m'n pollen heb gehad.

Lexvandoef
25 juni 2007, 23:21
Ik kan mijn epi les paul standard ruilen tegen een beetje vage Fender strat. Hij schijnt te zijn samengesteld uit fender onderdelen, de body is een mexicaan, de hals onbekend, vintage fender volgens hem, en de rest (hardware, pickups) zijn USA.

Nu heb ik mijn epi les paul geupgrade met GFS Fat Pafs en RS Guitarworks elektronica. Zou het het waard zijn deze te ruilen met gesloten beurs? Ik heb nu een Orville by Gibson les paul, die vele malen muzikaler en beter is, en eigenlijk raak ik mijn epi nauwelijks nog aan.

Is het het dus waard om te ruilen? Sorry dat ik trouwens dit topic een beetje kaap, maar het ging tenslotte over Mex Fenders, en die gitaar is ook een mex fender.

Edit: hier wat foto's van de strat in kwestie:

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/CAJA2TJJ.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/P1010001.jpg
http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/P1010008.jpg

Luke-wannabe
25 juni 2007, 23:41
Poeh weet niet.. Beetje onduidelijk allemaal. Ik zou wachten tot een 'normale' strat.
De Mexicaanse Classics zijn erg goed.

Orpheo
26 juni 2007, 00:19
ik zou t absoluut NIET doen.

The Underdog
26 juni 2007, 00:28
De Mexicaanse Fenders zijn lekkere gitaartjes, de Standards dan, de classics spelen naar mijn mening niet zo lekker. De Amerikaanse Strats voelen wel heel anders aan dan de Mexicaanse.

Orpheo
26 juni 2007, 00:31
De Mexicaanse Fenders zijn lekkere gitaartjes, de Standards dan, de classics spelen naar mijn mening niet zo lekker. De Amerikaanse Strats voelen wel heel anders aan dan de Mexicaanse.

werkelijk? de standards hebben vaak nog nat hout, de classics zijn juist vaak beter... dat zie je ook ind e prijs btw ;)

The Underdog
26 juni 2007, 00:53
werkelijk? de standards hebben vaak nog nat hout, de classics zijn juist vaak beter... dat zie je ook ind e prijs btw ;)
Ik vind de vintage frets en halzen van de classics echt ruk, maar dat heeft meer te maken met smaak dan met kwaliteit.

gnoeontheboard
26 juni 2007, 13:48
off-topic:
Wat 'n gruwelprijzen voor die 2e hands Fender mex of usa op eBay...
jezus 400$ voor een USA build.

hendrix2
26 juni 2007, 13:55
De kwaliteit varieert inderdaad erg sterk. Ik heb op mexicans gespeeld die echt kut waren, maar ik heb ook op hele goede gespeeld. Zelf heb ik enkele jaren geleden lang gezocht naar een goede en daar ben ik nog steeds super tevreden over. Ik zou geen andere gitaar willen. Begrijp me niet verkeerd (voor er weer discussie komt) een amerikaan blijft natuurlijk beter maar kost dan ook dubbel zoveel. En ik heb toch ook al op wat americans gespeeld die ik toch niet echt super vond.
Wel hoor ik steeds goede verhalen over de japanse fenders, zelf nog niet op gespeeld, maar ik zou het ook overwegen moest ik van jou zijn.
Gewoon proberen en alleen iets kopen wat je echt lekker vind spelen.

kenx
26 juni 2007, 13:58
zeg isa1984 waar heb je die zoo goedkoop gevonden???????


greetz kenny :noob:

Lexvandoef
27 juni 2007, 01:14
Om maar even in hetzelfde (ongeveer dan) straatje door te gaan. Iemand anders wil zijn Japanse Squier stratocaster, serienummer: E659768 ruilen tegen mijn epi les paul standard. Ik ga uiteraard de gitaar nog testen, en ben eigenlijk wel op zoek naar een strat. Is dit aan te raden? Ga ik er op waarde trouwens ook niet op achteruit? Ook niet onbelangrijk natuurlijk.

Rocketman
27 juni 2007, 01:22
Ik heb een aantal mexicanen bespeeld en ik vond ze zonder meer goed. Ik heb ze niet met een microscoop vergeleken met mijn US strat maar ik vond ze zonder meer goed. Als het er goed uit ziet en het speelt en klinkt lekker zou ik zeggen go for it. Het gaat erom hoe een gitaar speelt/klinkt/voelt en eruit ziet. Niet om waar ie vandaan komt.