PDA

View Full Version : tweedehands versterker kopen?



Innieminnie
24 juni 2007, 13:17
Ik ben een complete beginner maar wil me redelijk degelijk materiaal aanschaffen. nu ja, iedereen zal wel weten dat een hele set kopen, redelijk duur is. Ik vroeg me af, zou ik een versterker tweedehands kunnen kopen als je er niets van af kent? Ik wil graag een roland cube 30 kopen en de prijs tweedehands is toch wel een stuk lager dan nieuw. Zou ik er iets verkeerd mee kunnen doen? Zijn er vaak serieuze mankementen aan tweedehandsversterkers? Ik ken er namelijk nog niets van 8-)

robert-gitarist
24 juni 2007, 13:26
Meestal is het een kwestie van goed uit proberen. En dan niet iets van 5 minutjes ofzo. Je moet goed draaien aan de knoppen (als ze kraken kan het stof zijn of slijtage zijn en zou,bij slijtage, dus een nieuwe in moeten), kijken of de versterker niet uitvalt. Ik heb een tweedehands versterker gehad die na een kwartier uitviel. Geen idee wat er aan de hand was maar kon wel een rekening betalen die duurder was dan de versterker zelf :stop: en sja kijken of alles verder goed werkt. Speaker nog goed etc etc.

Innieminnie
24 juni 2007, 13:31
mmm vrees dan toch maar dat ik eventueel in een nieuwe ga investeren. K bedoel, k kan nog niet eens fatsoenlijk gitaar spelen enz en ik denk dus dat mensen me misschien wel een kat in een zak kunnen verkopen en daar heb ik dus geen zin in... :sssh:

robert-gitarist
24 juni 2007, 13:45
Tsja er zit natuurlijk altijd een risico aan maar goed, neem eventueel een deskundig iemand mee ;)
Ik heb zoveel spul via internet gekocht. Zelfs een een complete Randall top voor 100 euro op de gok. Geen idee hoe ie er uit zag en geen idee of ie goed wertke maar goed das het risico (ding doet het overgens geweldig hehe :D )
Vaak zie je al aan het uiterlijk van de versterker of die gene er netjes mee omgegaan is of niet. Bovendien de versterker die jij noemt (die Cube30) word toch het meest thuis gebruikt in slaapkamers etc om te oefenen. Lijkt mij dat er weinig kapot aan kan gaan. Het is nou niet echt een versterker die vaak het podium betreed in donkere zaaltjes en kroegen etc :D

tjeabele
24 juni 2007, 20:19
om te beginnen is die cube 30 super. lekker klein, wat effectjes en ruim voldoende vermogen voor thuis. ik zou hem nieuw kopen, heb je garantie en je schrijft er niet al te veel op af.

Innieminnie
24 juni 2007, 21:07
Dank je wel voor de tip, k denk idd ook dat ik hem nieuw ga kopen...

ColourofFire
24 juni 2007, 21:11
mmm vrees dan toch maar dat ik eventueel in een nieuwe ga investeren. K bedoel, k kan nog niet eens fatsoenlijk gitaar spelen enz en ik denk dus dat mensen me misschien wel een kat in een zak kunnen verkopen en daar heb ik dus geen zin in... :sssh:

Heeft niemand zin in, maar in de meeste gevallen gaat het gewoon goed hoor. Tweedehands kan gewoon heel goed uitkomen, ik heb een engl thunder, die toen nog over de 900 euro nieuw was, voor 500 in zo goed als ongebruikte staat, en nog geen jaar oud, gekocht. Zolang je maar oplet, en niet te makkelijk ja zegt zit het wel goed, en af en toe moet je ook een beetje gokken. Heb met mijn broertje een basversterker gekocht, maar de eigenaar zei dat hij wat bromde, dus wij daarheen, en t klonk mij als iets wat gewoon door de computer en tv in de kamer klonk, en hij deed het thuis gewoon goed. Je moet af en toe een beetje gokken, en zorgen dat je goed geinformeerd op pad gaat.

Lexvandoef
24 juni 2007, 23:37
Tsja, meestal gaat het inderdaad wel goed. Ik heb eigenlijk al mijn spul tweedehands gekocht, zo loop je soms tegen mooie koopjes aan. Gewoon geduld hebben met zoeken is ook erg belangrijk, als je niets overhaast doet en beslist gaat het meestal wel goed.

Goeiemorguh
25 juni 2007, 00:12
Soms staan er ook 2e hands/demo modellen te koop in winkels voor een mooi prijsje, vaak wat duurder dan op marktplaats maar je hebt dan wel garantie.

bicky
26 juli 2007, 14:39
Ik heb nu ongeveer een jaar op de Roland cube 30 gespeeld.

Dé perfecte versterker om thuis te gebruiken en heeft een hoop leuke effecten.
Repeteren in groep gaat ook wel als je drumemr tenminste niet mégaluid speelt.

De Cube gaat nu weg wegens de aankoop van een grotere versterker.

grtz.