PDA

View Full Version : tweedehands versterker kopen?



Innieminnie
24 juni 2007, 13:17
Ik ben een complete beginner maar wil me redelijk degelijk materiaal aanschaffen. nu ja, iedereen zal wel weten dat een hele set kopen, redelijk duur is. Ik vroeg me af, zou ik een versterker tweedehands kunnen kopen als je er niets van af kent? Ik wil graag een roland cube 30 kopen en de prijs tweedehands is toch wel een stuk lager dan nieuw. Zou ik er iets verkeerd mee kunnen doen? Zijn er vaak serieuze mankementen aan tweedehandsversterkers? Ik ken er namelijk nog niets van 8-)

robert-gitarist
24 juni 2007, 13:26
Meestal is het een kwestie van goed uit proberen. En dan niet iets van 5 minutjes ofzo. Je moet goed draaien aan de knoppen (als ze kraken kan het stof zijn of slijtage zijn en zou,bij slijtage, dus een nieuwe in moeten), kijken of de versterker niet uitvalt. Ik heb een tweedehands versterker gehad die na een kwartier uitviel. Geen idee wat er aan de hand was maar kon wel een rekening betalen die duurder was dan de versterker zelf :stop: en sja kijken of alles verder goed werkt. Speaker nog goed etc etc.

Innieminnie
24 juni 2007, 13:31
mmm vrees dan toch maar dat ik eventueel in een nieuwe ga investeren. K bedoel, k kan nog niet eens fatsoenlijk gitaar spelen enz en ik denk dus dat mensen me misschien wel een kat in een zak kunnen verkopen en daar heb ik dus geen zin in... :sssh:

robert-gitarist
24 juni 2007, 13:45
Tsja er zit natuurlijk altijd een risico aan maar goed, neem eventueel een deskundig iemand mee ;)
Ik heb zoveel spul via internet gekocht. Zelfs een een complete Randall top voor 100 euro op de gok. Geen idee hoe ie er uit zag en geen idee of ie goed wertke maar goed das het risico (ding doet het overgens geweldig hehe :D )